Wat een afdaling!!!! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wat een afdaling!!!! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wat een afdaling!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

16 November 2008 | Nieuw Zeeland, Nelson

Beste allemaal,

Vandaag is het zondag 16 november. Dag 48 van dit prachtige avontuur.
Nog geen dag hetzelfde. Vanmorgen al vroeg opgestaan want iedereen die hoorde dat ik naar Nelson zou fietsen, vroeg mij of ik wist waar ik aan begon. Er lagen 2 very heavy hills op mij te wachten. Vooral de tweede moest vreselijk zijn. Dus met een beetje schrik om half 8 op de fiets gestapt. De lucht was dreigend maar de temperatuur was juist goed om te fietsen. Het ontbijt zou ik onderweg wel ergens nemen. Eerst kwam ik Canvestown (3 huizen) en toen in Peloris Bridge. 4 huizen en een restaurant.Hier heb ik een stevig ontbijt besteld en heerlijk opgegeten. Bezoekers komen bijna altijd vragen of de fiets van mij is en of ik echt helemaal naar Nelson fiets. De eerste 30 km waren golvend met de wind stevig op kop. Maar toen kwam de eerste puist.De Rai Saddle. Bijna een uur lopen naar de top, om de 100 meter even rondkijken en genieten van de prachtige natuur. Maar na een uur klimmen volgt er weer een afdaling van zo'n 15 km. Heerlijk, soms wat bij trappen en soms gewoon een stuk vlak. Toen kwam de 2de, de Whangamoa Saddle. En als je Saddle (zadel) hoort dan weet ik meestal dat je over de het hoogste punt moet naar de anderekant van de Range. Dus weer bijna een uur duwen naar de top. Maar toen kwam er een heerlijke afdaling. De zon was inmiddels gaan schijnen en zigzaggend ging ik 10 km met een vaartje tussen de 40 en 50 km naar beneden. De hele weg was rustig wat verkeer betrof. Het was zondag. Links langs behoorlijk diepe afgronden maar het voelde heerlijk. En deze prachtigeafdaling volgde nog meer zoet. Na Hira de laatste 20 km met een stevige wind in de rug, vlak langs de zee (met allemaal surfers) naar Nelson. Ik kwam al om 2 uur bij de Back Packers " Shortbread Cottage" aan. Er waren wel 6 Back Packers maar deze werd mij onderweg geadviseerd omdat de eigenaar Jim heel aardig was en ook veel door NZ gefietst had. En dat klopte inderdaad, hij heeftmij een uur bijgepraat en opgeschreven waar ik en wat ik de koemnde maand zeker moet doen en gezien moet hebben. Een super waardevol uurtje.
Ik zak de komende week nog niet naar het zuiden omdat ik naar het noordelijkste puntje van het Zuider Eiland met de fiets wil. Ik moet dan wel dezelfde weg terug en dat is in totaal toch 360 km. Maar deze tocht moet geweldig mooi zijn. Ik kom dan langs het Abel Tasman national park.
Er zijn ook veel activiteiten. Ik ga proberen om nog eens op een speciale manier de lucht in te gaan, het moet geweldig zijn maar het weer moet dan wel meewerken. Hoe? dat horen jullie wel als ik weer met 2 voeten op de grond sta.

Voor jullie een gezellige zondag, ik ga dadelijk ergens wat lekker eten want na 75 km en 2 flinke heuvels heb ik dat wel verdiend, denk ik.

Een lieve groet en leef en geniet,

Piet

• 16 November 2008 - 05:43

Huib Brouwers:

Goedemorgen Piet,
    Het is nu 06.30 u zondagmorgen. Ik heb dus uitgeslapen. Ik volg alles nog steeds met volle aandacht en ben blij dat het je allemaal goed gaat. Hier is het bussines as usual, gewoon werken de hele week en zometeen een zondagochtendbiefstukje van van Hooff, haha. Je leeft tenslotte maar 1 keer niewaar ?. Ben erg benieuwd naar de rest van je reisavontuur en blijf je verhaaltjes dan ook tegemoet zien. Wat ook leuk is: heb het vermoeden dat inmiddels meer mensen meelezen dan je zelf wellicht vermoed, leuk hoor. Gruusen aus Udenhout-city. See you at van Hooff.

• 16 November 2008 - 10:35

Tonnie:

Hoi Piet,
    In het Abel Tasman Park kun je prachtige wandelingen maken, je word dan met een boot ergens afgezet en wandelt dan een uur of 3, 4. Dan komt je bij een punt waar je weer opgepikt word door die boot. Geweldige wandeling, met prachtige uitzichten.
    Lekker genieten.
    Groeten van je zwager.

• 16 November 2008 - 11:35

Wil En Annemie:

Hallo Piet, hier een groet uit het grijze Goirle. Vandaag komt Sinterklaas aan in ons dorp. Super hé dat Roel en Anouk gaan trouwen we zijn apentrots dat zul jij wel herkennen. Zo te horen en te zien gaat het bijzonder goed met je reis is indrukwekkend we genieten dagelijks van je verhalen en leven erg met je mee. Piet blijf genieten en we horen en zien elkaar weer, houdoe.

• 16 November 2008 - 11:59

André Van De Wiel:

En al die avonturen op 60-jarige leeftijd....

Wat een leuke foto van die genietende Piet in de kajak!!

• 16 November 2008 - 13:28

Willemien V.d. Wiel:

Piet, wat zie je er fantastisch uit! Wie deze foto's bekijkt hoeft niet te vragen of je geniet. En dat vinden wij dan weer geweldig.

• 16 November 2008 - 13:28

Willemien V.d. Wiel:

• 16 November 2008 - 18:15

Sjoerd Peereboom:

Hoi Piet,

Wat een avontuur op de fiets. Bekende verhalen en respect voor de afstanden op de fiets. Als je nog een kiwi vogel op de foto kan krijgen zien we hem graag, is ons niet gelukt. Succes en nog veel plezier.

• 16 November 2008 - 18:39

Femke:

Lieve Oom Piet, wat ziet het er alemaal mooi uit!! Prachtig dat blauw en die uitgestrekte vlaktes! Zo herkenbaar. Je houdt ons goed op de hoogte. En tja diep respect voor die kilometers op de fiets, mijn god, ik vond het met de camper al lang! X Fem en pas op!

• 16 November 2008 - 19:15

Roel En Anouk:

een uur gelezen, want zoals je al weet zijn we deze week met heel veel andere dingen bezig geweest en liepen we achter met het lezen van de berichten. fijn te zien, te lezen en te horen dat het eigenlijk nog steeds mooier wordt en dat je nog niet van plan bent om terug te komen. geniet maar lekker, je hebt het verdiend. Roel geniet wat minder, hi hi psv weer verloren. ja ja van ajax. wat had ik het leuk gevonden als je vanavond met roel samen naar het voetballen had gekeken. een zondagavond knuffel uit de klaproos, tot gauw X