dat was lekker - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu dat was lekker - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

dat was lekker

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

06 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hier ben ik weer in de garage. Heelgezellig de 2 Amerikaanse meiden zijn een voetbalspel aan het spelen. De zoon des huizes met zijn vriend hebben de muziek aangezet en samen kletsen wij wat over van alles en nog wat. De pasta was heerlijk. Maar ik moet zeggen dat als ik nog een dagje blijf dat ik dan een pizza bestel. Ik heb zojuist in het gastenboek zitten lezen en de omgeving is hier schitterend. Kayakken zou hier prachtig zijn. Als het weer niet zo goed is dan blijf ik nog een nachtje en ga ik op de boerderij wat helpen of met Stefano de omgeving verkennen. Ik denk Bauke en Wouter dat dit ook een geweldige plaats voor jullie zou zijn. Ik zal het jullie weluitleggen. Maar alle mooie dingen kunje gewoon niet bekijken of ik zou nog een half jaar eraan moeten plakken.

Lieve jongens en meisjes van de Wichelroede en natuurlijk jullie ouders,

Ik denk heel vaak aan jullie. Meestal op de fiets maar dan slapen jullie. Want de tijd is hier 11 uur vroeger. Nu is het hier donker en half negen in de avond. het is nu hier maandagavond.Maar als het goed is,is de school bij jullie een uurtje aan de gang. Raar he. Hier hebben ze nu 2 weken vakantie. Jullie over een weekje geloof ik. Als je geen krantleest, geen televisie kijkt dan weet je na een tijdje niet meer welke dag het is. Maar als jullie slapen denkik veel aan jullie. Aan de leerlingenraad en aan jullie nieuwe directeur, juf Annelieke, Doen jullie haar maar de groeten van mij. Ook de juf en meester de groeten doen graag. Zeg maar dat het mij heel goed gaat en dat ik al veel meegemaakt heb. Lezen jullie de site maar dan kun je het allemaal een beetje volgen. Hier zal ik volgende week welmeer kinderen naar school zien gaan. Niet te voet of met de fiets hoor, maar met de bus. De afstanden zijn hier veel te groot en het hier echt heel gevaarlijk in het verkeer. Als ik terugkom dan kan ik best bij het circus gaan want ik leer hier de hel dag op de witte streep aan de kant van de weg rijden. Meer hebben de fietsers vaak niet 20 cm !!!!! En vooral de grote vrachtwagens komen vlak langs je heen. Wat ook anders is hier aan de andere kant van de wereld is het weer. Bij jullie is het herfst en hier is het lente. Ik heb al duizenden lieve zwarte en witte lammetjes gezien. Ook heb ik vandaag foto's gemaakt van bomen met heerlijke sinaasappeltjes en grape fruit eraan. De hele lucht ruikt naar de bleosem van allerlei bomen en struiken. Een zeg maar tegen juffrouw dat de bamboe hier nog 3 x hoger en dikker is dan bij haar en bij mij thuis. Helaas lukt het nog niet om de foto's door te sturen maar die komen vast nog wel een keertje en anders krijgen jullie deze te zien als ik terug kom.
Ik verblijf meestal in een bed en breakfast en een Back Packer (rugzak)
accommodation. Ik heb nog niet in een tent geslapen. Ik ben ook al 3 keer gewoon bij wildvreemde mensen in huis mogen slapen en eten. De mensen zijn enorm gastvrij en vriendelijk. Ze noemen mij hier vaak " The flying dutchman", De vliegende Hollander. Want ze vinden het wel heel dapper wat ik doe. Zo in mijn eentje op de fiets heel NZ rond.Ik heb ook pas 2 fietsers gezien. een uit Canada en Peter uit Engeland. Maar ik ruimschoots de oudste. Dus aan belangstelling geen gebrek.
O ja gisteren ben ik met een boot 3 uur op zee geweest.Dolfijnen heb ik niet gezien maar wel een zeehondenfamilie. Pa en ma met wel 5 jonkies zaten in het zonnetje op een rots en doken regelmatig van de rots af op zoek naar vis.

Volgende week is het terugkomavond hoorde ik van Maartje. Doe je broer en of zus maar de groeten van mij.
Ik ga nu stoppen want ik zit in een huis met 2 Amerikaanse meisjes die ookwillen internetten.
Ik wens jullie een hele fijne herfstvakantie en let maar niet op de typefouten want het toetsenbord werkt van geen kanten.

Beste collega's, ik heb de reis maar op mij af laten komen en mij er niet al te veel voorstellingen van gemaakt. Maar wat ik hier in 7 dagen allemaal al meegemaakt heb is ongelooflijk. Het weer, de natuur en de gastvrijheid id overweldigend.
Ik hoop dat jullie ook een fijne en overweldigende herfstvakantie hebben.
Leef en geniet en een lieve groet uit het o zo mooie NZ,

Piet.

  • 06 Oktober 2008 - 09:33

    Astrid:

    Hallo Piet,
    Geweldig al jou reisverhalen,en dat ná 1 week al,SUPER!!!!
    Geniet van iedere dag die je beleven mag ,aan het andere eind van de wereld,ook wij gaan jou verhalen volgen.........
    Veel groeten uit een druilerig Udenhout,
    Ad Verhoeven,Astrid en Janniek

  • 06 Oktober 2008 - 10:08

    Karin :

    Hoi Piet,
    Wat een leuke verhalen.Elke dag kijken we op de site om het allemaal mee te maken.Het lijkt alsof we gewoon bij je achterop zitten en alles ook daadwerkelijk meebeleven.(Je weet dat achterop de beste plek voor mij is)We zien dat je het allemaal goed voor mekaar hebt en wensen je dan ook een prettige en fijne "loslating"toe.(wat een raar woord,maar met een diepe betekenis)heel veel geluk en groetjes van rene,karin, brett,mike

  • 06 Oktober 2008 - 13:52

    Janniek:

    DAg Meneer Lagarde,
    wat een verhalen !!! ik lees ze allemaal en ik hou ze allemaal bij!! erg mooi omdat te lezen.. hier in het natte udenhout gaan ook alles zijn gangetje. op school ook ik heb vooral erg zin in de terugkomavond. die is morgen!7 oktober! Ik hoop dat alles goed met u gaat. en ik blijf u verhalen lezen ! tot snel! Groetjes van Janniek

  • 06 Oktober 2008 - 19:08

    Rita:

    Hoi Piet

    Vanavond je verhalen gelezen ik ben gisteren terug gekomen uit Zeeland waar het koud en winderig was, maar het is fijn om te weten dat het goed gaat.

    liefs Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 1990597

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: