op de fiets - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu op de fiets - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

op de fiets

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

29 September 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Beste allemaal,

Ja hoor de fiets is er. De doos behoorlijk beschadigd en de doos is ook opengemaakt geweest. Buiten het karton er afgehaald en aan het monteren geslagen.De kilometer doet het niet meer. Dat vind ik wel jammer. Maar om 11 uur ben ik aangefietst. Dwars door Auckland, de groete stad met 1,2 miljoen inwoners. Ik wilde erom heen rijden maar dat is niet mogelijk. Dus ik heb mijn vuurdoop wel gehad. Het links rijden valt wel mee daar ben je zo aangewend. Maar fietsers zijn zze hier absoluut niet gewend dus je moet heel goed op je tellen passen. Ik ben ook zwaar beladen dus heuvel op dan kun je letterlijk jeborst natmaken.

In Auckland naar Het Immigration department gezocht maar deze waren verhuisd. Dus dat werd een uur extra zoeken en je moest over een week weer terugkomen. Nu ga ik het in Hamilton proberen. ANders wordt een aanvraag van het visum nog een probleem. Ik ben met de Ferry naar Devinport gegaan en ben nu in Takapuna. Ik gha dadelijk een motel zoeken. Het is hier nu kwart voor 6. Ik begin ook honger te krijgen.
Ik ben benieuwd wanneer ik hier aan het verkeer gewend ben. Zit vadaag nog teveel tussen de stenen maar dat gaat zo veranderen denk ik. Ik krijg wel veel bekijks en vragen waar ik vandaan kom. De Nederlandse vlag heb ik achterop de fiets gebonden. De bomen beginnen hier nu groen te worden. Maar het weer wordt de komende dagen slecht heb ik gehoord. Maar we zullen wel zien.

Beste allemaal mijn internet half uur is voorbij. Dus wens ik jullie een fijne dag. Geniet van alles.

Tot gauw.

Leef en geniet,

Piet

• 29 September 2008 - 05:16

Roel En Anouk:

Wat een avonturen en belevenissen. geweldig, we zijn ook wel een beetje jaloers hoor. hi hi. kijk goed uit en geniet.
    Liefs Roel en Anouk

• 29 September 2008 - 06:58

Madelon:

Jemig Piet, je bent wel gelijk op de proef gesteld! MAAR.. je bent er! Geweldig. veel plezier! XXXX

• 29 September 2008 - 07:02

Willem Bongaarts:

piet,

had ik toch even vergeten dat je al weg bent...
    van marlies en mij heel veel groeten. hoorde ook van bauke dat je al een flinke portie avontuur gehad hebt. je wordt dus op je wenken bediend. geniet er van en blijf gezond!

• 29 September 2008 - 12:00

John Van Doormaal :

wens je veel succes met je fietsreis geniet en zal regelmatig kijken waar je uithangt

• 29 September 2008 - 13:38

Tonja:

nou piet, dat was me wel even een hogedruk-stoom-cursus in loslaten en aanvaarden zoals het komt. Wauw, wat een uitdaging! En wat een ontspannen reactie van jou! Op naar de volgende ronde, met hopelijk veel fietsplezier, hartelijke groet, tonja

• 29 September 2008 - 14:25

Coby:

Gelukkig Piet,ik ben blij dat je de fiets hebt,neem maar even een hotel dan kan je even goed gaan slapen,Coby.

• 29 September 2008 - 16:00

Rita En Sander:

Hoi Piet,

Gelukkig ben goed aangekomen. Wel wat problemen, maar die zijn er om opgelost te worden. Nog veel plezier tijdens je avontuur. Wij gaan zo Lingo kijken. We zetten alvast een kopje thee voor je klaar.

Groetjes,
    Rita en Sander

• 29 September 2008 - 20:40

Frans En Tiny:

We zijn blij dat je nu je fietstocht kunt gaan maken. We zijn in gedachte bij je en wensen je alle goeds
    groetjes Frans en Tiny

• 29 September 2008 - 21:06

Willemien En André:

Gelukkig is het echte avontuur nu begonnen.
    Er is ook een oplossing voor het probleem dat je kilometerteller niet meer functioneert:
    Tel het aantal omwentelingen dat je met de trappers maakt, meet eenmaal de afstand, die je aflegt met één omwenteling. Daarna vermenigvuldig je die afstand met het aantal omwentelingen en je weet je totaalafstand. Volgens mij heb je dat nog ooit op de kweekschool geleerd.....

Geniet jij ook!!!
    André en Willemien

• 29 September 2008 - 21:09

Tonnie En Riek:

Ha broer en zwager,
    De vuurdoop heb je nu wel gehad neem ik aan. Nu kun je in de rust verder fietsen. Hopen dat je redelijk weer hebt. Koop snel een nieuwe kilometerteller, dan weten wij ook hoeveel je fietst. Misschien zie je onderweg wel een fietsenwinkel. Hier regent het ook, maar het is hier een stuk kouder denk ik.
    Groetjes van ons uit het verre Heesch

• 05 Oktober 2008 - 17:57

Maartje Vermeer:

hallo Meneer Lagarde

hoe gaat het met de grote fiets tocht?
    ik heb al gelezen dat u nu al veel hebt gedaan.
    Heeft u al zadel pijn hahaha. Met mij gaat het ook goed op Durendael alleen hebben we wel supper veel huiswerk.
    We hebben dinsdag een terug kom avond dan kunnen we iedereen weer even zien. Dat vind ik supper leuk!
    groetje's Maartje