op de fiets - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu op de fiets - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

op de fiets

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

29 September 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Beste allemaal,

Ja hoor de fiets is er. De doos behoorlijk beschadigd en de doos is ook opengemaakt geweest. Buiten het karton er afgehaald en aan het monteren geslagen.De kilometer doet het niet meer. Dat vind ik wel jammer. Maar om 11 uur ben ik aangefietst. Dwars door Auckland, de groete stad met 1,2 miljoen inwoners. Ik wilde erom heen rijden maar dat is niet mogelijk. Dus ik heb mijn vuurdoop wel gehad. Het links rijden valt wel mee daar ben je zo aangewend. Maar fietsers zijn zze hier absoluut niet gewend dus je moet heel goed op je tellen passen. Ik ben ook zwaar beladen dus heuvel op dan kun je letterlijk jeborst natmaken.

In Auckland naar Het Immigration department gezocht maar deze waren verhuisd. Dus dat werd een uur extra zoeken en je moest over een week weer terugkomen. Nu ga ik het in Hamilton proberen. ANders wordt een aanvraag van het visum nog een probleem. Ik ben met de Ferry naar Devinport gegaan en ben nu in Takapuna. Ik gha dadelijk een motel zoeken. Het is hier nu kwart voor 6. Ik begin ook honger te krijgen.
Ik ben benieuwd wanneer ik hier aan het verkeer gewend ben. Zit vadaag nog teveel tussen de stenen maar dat gaat zo veranderen denk ik. Ik krijg wel veel bekijks en vragen waar ik vandaan kom. De Nederlandse vlag heb ik achterop de fiets gebonden. De bomen beginnen hier nu groen te worden. Maar het weer wordt de komende dagen slecht heb ik gehoord. Maar we zullen wel zien.

Beste allemaal mijn internet half uur is voorbij. Dus wens ik jullie een fijne dag. Geniet van alles.

Tot gauw.

Leef en geniet,

Piet

  • 29 September 2008 - 05:16

    Roel En Anouk:

    Wat een avonturen en belevenissen. geweldig, we zijn ook wel een beetje jaloers hoor. hi hi. kijk goed uit en geniet.
    Liefs Roel en Anouk

  • 29 September 2008 - 06:58

    Madelon:

    Jemig Piet, je bent wel gelijk op de proef gesteld! MAAR.. je bent er! Geweldig. veel plezier! XXXX

  • 29 September 2008 - 07:02

    Willem Bongaarts:

    piet,

    had ik toch even vergeten dat je al weg bent...
    van marlies en mij heel veel groeten. hoorde ook van bauke dat je al een flinke portie avontuur gehad hebt. je wordt dus op je wenken bediend. geniet er van en blijf gezond!

  • 29 September 2008 - 12:00

    John Van Doormaal :

    wens je veel succes met je fietsreis geniet en zal regelmatig kijken waar je uithangt

  • 29 September 2008 - 13:38

    Tonja:

    nou piet, dat was me wel even een hogedruk-stoom-cursus in loslaten en aanvaarden zoals het komt. Wauw, wat een uitdaging! En wat een ontspannen reactie van jou! Op naar de volgende ronde, met hopelijk veel fietsplezier, hartelijke groet, tonja

  • 29 September 2008 - 14:25

    Coby:

    Gelukkig Piet,ik ben blij dat je de fiets hebt,neem maar even een hotel dan kan je even goed gaan slapen,Coby.

  • 29 September 2008 - 16:00

    Rita En Sander:

    Hoi Piet,

    Gelukkig ben goed aangekomen. Wel wat problemen, maar die zijn er om opgelost te worden. Nog veel plezier tijdens je avontuur. Wij gaan zo Lingo kijken. We zetten alvast een kopje thee voor je klaar.

    Groetjes,
    Rita en Sander

  • 29 September 2008 - 20:40

    Frans En Tiny:

    We zijn blij dat je nu je fietstocht kunt gaan maken. We zijn in gedachte bij je en wensen je alle goeds
    groetjes Frans en Tiny

  • 29 September 2008 - 21:06

    Willemien En André:

    Gelukkig is het echte avontuur nu begonnen.
    Er is ook een oplossing voor het probleem dat je kilometerteller niet meer functioneert:
    Tel het aantal omwentelingen dat je met de trappers maakt, meet eenmaal de afstand, die je aflegt met één omwenteling. Daarna vermenigvuldig je die afstand met het aantal omwentelingen en je weet je totaalafstand. Volgens mij heb je dat nog ooit op de kweekschool geleerd.....

    Geniet jij ook!!!
    André en Willemien

  • 29 September 2008 - 21:09

    Tonnie En Riek:

    Ha broer en zwager,
    De vuurdoop heb je nu wel gehad neem ik aan. Nu kun je in de rust verder fietsen. Hopen dat je redelijk weer hebt. Koop snel een nieuwe kilometerteller, dan weten wij ook hoeveel je fietst. Misschien zie je onderweg wel een fietsenwinkel. Hier regent het ook, maar het is hier een stuk kouder denk ik.
    Groetjes van ons uit het verre Heesch

  • 05 Oktober 2008 - 17:57

    Maartje Vermeer:

    hallo Meneer Lagarde

    hoe gaat het met de grote fiets tocht?
    ik heb al gelezen dat u nu al veel hebt gedaan.
    Heeft u al zadel pijn hahaha. Met mij gaat het ook goed op Durendael alleen hebben we wel supper veel huiswerk.
    We hebben dinsdag een terug kom avond dan kunnen we iedereen weer even zien. Dat vind ik supper leuk!
    groetje's Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 1990448

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: