Het lijkt of iedereen dronken is. - Reisverslag uit Skagen, Denemarken van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het lijkt of iedereen dronken is. - Reisverslag uit Skagen, Denemarken van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het lijkt of iedereen dronken is.

Door: piet

Blijf op de hoogte en volg piet

27 Juli 2023 | Denemarken, Skagen

Dag 16.

Ergens voorbij de Shetland eilanden, woensdag 26 juli 2023, de nacht was bumpie, bumpie.

Het lijkt of iedereen dronken is.

Beste Allemaal,

Wij hadden voor de zekerheid pillen bij voor zeeziekte. Maar ik wilde gewoon ervaren of ik niet zeeziek zou worden zonder pillen.

Overdag was het al behoorlijk “bumpie, bumpie”. Windkracht 4 geeft al behoorlijk grote golven. Als je zit valt het mee maar bij het lopen voel je toch dat je geen zekere loop hebt. En als je andere ziet lopen lijkt het of ze iets teveel gedronken hebben. Maar alles went.

In de nacht werd het iets erger. Alles kraakte en piepte en je kon alleen maar bij het toilet komen als je jezelf overal aan vast hield. Je moest je ook in bed vasthouden want anders rolde je er uit.

Toch vielen we na een tijdje in slaap maar midden in de nacht schrokken we wakker omdat alles van het nachtkastje rolde.

Maar in de morgen werd het rustiger. Toen we gingen ontbijten passeerden we de Shetlandeilanden.

Verder zie je eindeloos water en een strakke horizon soms een vogel en soms heel in de verte een vrachtschip.

De enige conclusie die ik na deze ervaring kan trekken is dat ik geen zeebenen heb en dat een cruise niets voor mij zal zijn en niets zal worden.

Maar niet zeuren want bij navraag bij de bemanning, was het nu super rustig en was de nacht

normaal. Het kon 8x heftiger. Hopelijk gaat dat niet gebeuren op deze reis.

Nu zitten we rustig naar buiten te kijken en dit verslag te schrijven en plannen te maken hoe we de Faeröer eilanden gaan “bereizen”. We hebben daar bijna 7 dagen voor.

Vanmiddag komen we om half zes in Tórshavn aan. 2 km verder is de enige camping.

Toen we lazen dat 28 en 29 juli de nationale feestdagen waren, en dat het normaal rustige Tórshavn dan compleet op zijn kop zou staan, vreesden wij dat er geen plek op de camping zou zijn. Uit alle uithoeken van Faeröer komen de mensen naar de hoofdstad toe.

Dus wij belden naar de camping en na lang praten konden we voor één nacht nog een plekje krijgen. Daarna zien we wel weer verder.

Ik denk dat het in vele opzichten 7 bijzondere dagen gaan worden op de bijzondere en speciale Faeröer eilanden.

“PROBEER IEDEREEN DIE IN JE LEVEN KOMT TE ZIEN ALS EEN LERAAR”.

Voor nu een warme bumpie, bumpie groet en leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

Piet.

• 27 Juli 2023 - 18:30

Riek:

Piet,

gelukkig kunnen jullie voor een nachtje staan. Komt goed, hoop ik.