Uitgedoste koetsjes. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van piet lagarde - WaarBenJij.nu Uitgedoste koetsjes. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Uitgedoste koetsjes.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

31 December 2017 | Nicaragua, Granada

Uitgedoste koetsjes.

Dag 39

Granada, 30 december 2017, 33 graden en blauwe lucht.

Beste allemaal,

Gisteren naar een heel actieve vulkaan geweest maar vandaag naar een slapende. De Mombacho vulkaan. Eerst met de auto naar de voet van de vulkaan gereden. Daar werden we met een vrachtwagen halverwege gebracht. Zo ontzettend steil. Daarna in een tweede vrachtwagen met een nog sterkere motor want het laatste stuk was nog steiler.
Op de berghellingen groeide ook de koffieplant en een groepje mensen zaten langs de weg om de rode en gele bonen uit te zoeken. Daarna werden ze in de zon gelegd om te drogen en te kleuren.

Met de gids deden we een wandeling van ongeveer twee uur langs de volgegroeide kraters.
We leerden het nodige over de planten en het regenwoud. Hier en daar zagen we een hol waar damp uit kwam die naar zwavel rook. De werking van de vulkaan Mombacho.

Maar we hadden echt geluk want deze vulkaan is 80 tot 90 procent van de tijd in nevelen gehuld. Je loopt dan werkelijk twee uur door de wolken. Maar nu hadden we geweldige miradors oftewel vergezichten.
We zagen het meer van Nicaragua, de 365 eilanden, Granada, het meer van Apollo en de rokende vulkaan Masaya in een blikveld. Echt super.
En net voor we de truck in wilden stappen zagen we een luiaard heel traag door het bladerdek klimmen. Zo moeilijk om hem totaal in beeld te krijgen maar het blijft een mooie ervaring om dit prachtige dier te zien.
Toen weer terug met de vrachtwagen de super steile slingerweg af. Een heerlijke lokale lunch en de gebruikelijke siësta.

Rond half vijf naar de twee kerktorens voor weer adembenemende vergezichten.

Een heerlijk avondeten en dan genieten van de wat koelere avond in een schommelstoel of hangmat in ons hostel.

Het favoriete vervoersmiddel voor toeristen zijn de paardenkoetsjes. Twee paarden voor een kleurrijk koetsje. De paarden vaak versierd met strikken. Er rijden er tientallen van de vroege ochtend tot de late avond. Wij hebben er nog geen gebruik van gemaakt want wij lopen liever door de straatjes want dan ontmoet je gemakkelijker de lokale bevolking. De mensen zijn super vriendelijk, niet verlegen en willen graag helpen.

Morgen is het nieuwjaar. Zeven uur later dan bij jullie. Wij horen al regelmatig geknal. Ben benieuwd hoe men het hier gaat vieren.
Maandag 1 januari trekken we weer verder. Naar Leon. Een stuk noordelijker en heter.

Voor nu een superfijne voorbereiding voor nieuwjaar. Alvast de beste wensen en geniet van de momenten die er echt toe doen.

FELIZ AñO NUEVO.

Happy New Year.

Piet.

• 01 Januari 2018 - 00:16

Wim En Marjan:

Piet en Susan, de allerbeste wensen voor 2018 en nog een prettige voortzetting van jullie vakantie.

• 01 Januari 2018 - 01:55

Riette Teurlings :

Hoi Piet , voor jullie ook de beste wensen in 2018en nog een fijne voortzetting van jullie reis,
    Fijn hierover te lezen en wat een mooie foto's. Groetjes vanuit een knallend Udenhout
    Jan en Riette Teurlings

• 01 Januari 2018 - 10:54

Riek:

Piet en Susan, de beste wensen en veel reisplezier gewenst. In goede gezondheid.

• 01 Januari 2018 - 11:12

René En Jolanda :

Beste Piet en Susan,

Wij wensen jullie een heel gelukkig en vooral gezond en liefdevol 2018 toe en natuurlijk een fijne voortzetting van jullie reis. Geniet er van.

• 01 Januari 2018 - 22:59

Annie Schapendonk:

hallo piet en Suzanne.
    bij deze de beste wensen voor een mooi maar vooral een gezond 2018.
    nog een hele fijne reis verder.