De laatste van de vier. - Reisverslag uit Salta, Argentinië van piet lagarde - WaarBenJij.nu De laatste van de vier. - Reisverslag uit Salta, Argentinië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De laatste van de vier.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

06 December 2013 | Argentinië, Salta

Salta, vrijdag 1 november 2013

Soms plaats ik geen onderschrift bij de foto's. Ik neem je dan als het ware mee door het landschap. Soms leg ik in het verhaal uit waarover het gaat en waar we zijn.

Beste allemaal,

Vandaag de laatste van de vier tochten rondom Salta. Vandaag naar het zuiden, naar het plaatsje Cafayate. Het zou weer een schitterende tocht worden. Want de weg van Salta naar Cafayate is werkelijk alweer adembenemend. Het is een slingerende weg met zandsteen van alle kleuren maar soms is het alsof je door een rood landschap rijdt en de zandsteen heeft soms onaardse rotsformaties. De wind, het water, de regen en de zon hebben deze rotsformaties allerlei gedaantes gegeven. Langs de weg zien we een grote kikker van zandsteen en even verder zien we een monnik op een heuveltje staan. En met wat fantasie zie je nog veel meer. Ik hoop dat de foto's een indruk kunnen geven van dit adembenemende landschap.
En dan op het eind van de vallei komen we in een open vlakte met ontzettend veel wijnranken. Dit gebied is bekend om de vele "wineries" . En natuurlijk gaan we een van de oudste "wineries" bekijken. Dit gebied produceert bijna de meeste droge witte wijn van uitstekende kwaliteit in Argentinië. Interessant om dat een keer van dichtbij mee te maken. Daarna krijgen we een paar uur in het stadje rond te dwalen. Natuurlijk gaan we meteen naar de Plaza Armas. Want hier vind je de kathedraal of kerk en kun je heerlijk op een bankje zitten en het dagelijks leven aanschouwen.
We lunchen hier ook in dit stadje. Dit keer lama barbecue.

Maar we kijken ook weer uit naar de terugtocht want deze meest spectaculaire weg wordt nog mooier in de namiddag. De zon geeft de kleuren nog meer intensiteit.
We kijken onze ogen uit en maken diverse stops om foto' s te kunnen maken. We stoppen o.a. Bij de de Devils Throut. De keel van de de duivel. Een enorme kloof gevormd door het water in de zandsteen. Iets daarvoor zijn we bij het amfitheater gestopt. Het water heeft dit enorm amfitheater gevormd. Er zijn vele toeristen en er is ook een orkestje met een zanger en die heeft geen microfoon nodig. Het geluid is werkelijk overweldigend.

Vol met indrukken van deze vier dagen komen we rond acht uur weer in Salta aan. Nog wat eten en alles gereed maken voor morgenmiddag. Want dan gaan we met de bus weer een lange tocht van ongeveer 24 uur maken!!! Om kwart over drie zaterdagmiddag vertrekt onze camabus en met een overstap in Posata komen we rond drie uur op zondagmiddag in Inguasu aan. Beroemd om de watervallen.

Maar voor nu een warme groet van ons en leef en geniet van de momenten.

Piet.

• 06 December 2013 - 09:02

Geoff:

Hi Piet,
    I am still one of the million viewers following you!
    I acheived my dream of riding round Taupo last weekend.
    Unlike you with months of training it must have been like you when you first arrived in NZ.
    Unfit and fell off the bike at the end of the day.
    However I did it in 6.5 hours and now like to skite!!
    Think of you all often, love Cynthia and Geoff

• 06 December 2013 - 09:19

Riek:

Heel indrukwekkend. Prachtig landschap.