Lake 59 !!!!!Onvergetelijke beelden. - Reisverslag uit Huarecache, Peru van piet lagarde - WaarBenJij.nu Lake 59 !!!!!Onvergetelijke beelden. - Reisverslag uit Huarecache, Peru van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Lake 59 !!!!!Onvergetelijke beelden.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

20 September 2012 | Peru, Huarecache

Huaraz, dinsdag 18 september 2012.

Beste allemaal,

Om 5.30 weer opgestaan. Om 6 uur kwam een busje voorrijden en met nog 12 andere toeristen gingen wij met onze gids Leonardo op weg naar lake 69. Een van de 250 meren in dit gebied. Zij hebben allemaal een nummer maar ook een naam. De naam van dit meer is “ lake 69” en elke tourist wild it lake bekijken. Maar daar moet je wel iets voor doen. Eerst anderhalf uur rijden over een gewone weg en dan in een klein dorpje met z’n allen ontbijten. Dan de Bergen in, zand en kiezels en haarspeldbochten. Maar wat is er veel te zien. Dan zijn we bij de ingang van het national park. Alles wordt gecontroleerd en overall moet je je naam en paspoortnummer opschrijven. Hebben ook nog een politiecontrole gehad en ook daar worden de namen en nummers opgevraagd. Beide controles nemen bijna een uur in beslag.
Maar nog eens anderhalf uur rijden op een ongelooflijk slechte weg. WIj hotsen en knotsen wat op en neer.
Het moet wel een hele mooie tocht zijn om dit alles er voor over te hebben.
Om 10 uur kunnen wij met Leonardo op stap. De andere toeristen doen het op eigen gelegenheid. Maar wij nemen altijd een gids omdat je dan ook veel meer te weten komt van planten, bloemen dieren en de mensen die er leven.
Het is een tocht van zeven en een halve kilometer omhoog. We starteb op 3900 meter hoogte en lake 69 ligt op 4600 meter.
Ook hier geldt op tijd drinken en eten en acclimatiseren voor je aan deze tocht begint. Wij laten bijna alle jong backpackers achter ons. Sommige kunnen alleen met aanmoedigen het meer bereiken. Maar om half 3 komen wij bij het hel blauwe meer aan. Een beaty. Omringd door de gletsjers en sneeuw. Wij genieten hier weer van een uitstekende lunch die Leonardo meegenomen had. Om half 4 begonnen we aan onze terugtocht en kwamen onderweg 7 backpackers tegen. Wij waren net voor het donkere terug maar moisten meer dan een uur wachten voordat de anderen uitgeput het busje bereikten.
En dan nog 3 uur dezelfde weg terug. Geen toilet en geen eten meer. Hotsen en knotsen maar de beelden die wij gezien kregen op deze tocht maakten alles meer dan goed.
Wij besluiten wel een paar rustdagen te nemen maar volgens onze gids Leonardo kunnen wij gerust een trekking doen van een dag of 5. Maar daar denken we nog even over na.
Later volgen de weergaloze foto’s. Dus jullie houden ondertussen nog heel wat tegoed van ons.

Maar dat wordt smullen.

Er volgen nu een paar rustdagen maar er gebeuren altijd wel weer onverwachte dingen en die laten we jullie later wel weten.

Voor nu een lieve leef en genietgroet,

Piet.

• 21 September 2012 - 09:37

Riek:

Hoi Piet en Susan,
    Hard gewerkt hoor, en de jonge mensen achter je laten. Super.
    Geniet ook van je rustdagen.