Wat een fenomenaal uitzicht!!! - Reisverslag uit Huarecache, Peru van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wat een fenomenaal uitzicht!!! - Reisverslag uit Huarecache, Peru van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wat een fenomenaal uitzicht!!!

Blijf op de hoogte en volg piet

15 September 2012 | Peru, Huarecache

Huaraz, zaterdag 15 september 2012.

Beste allemaal,

Zoals gezegd, hadden we nog geen slaapplaats. We hadden wel al 2 hostels op het ooh via de Lonely Planet. Schoon, heet water en niet de duur zijn onze enigste wensen. Maar met een lege maag en 4 rugzakken lang wandelen daar hadden we geen zin in. Maar we hadden geluk want wat wel vaker gebeurt, is dat als er bussen aankomen er mannen staan die de toeristen eruit pikken en op je toekomen en vertellen dat zij de beste kamer hebben van heel de omgeving. Vandaag kwam e rook meteen een man op ons af dat we zeker in zijn hoistel moisten komen kijken. Meestal gaan we onze eigen weg maar besluiten nu toch meet e lopen. Het was maar een kwartiertje lopen, verzekerde hij ons. En inderdaad hostel,”Mochileros” was inderdaad schoon en ha d 24 uur een warme douche. Ook een keuken op het dakterras mocht je gebruiken. En ze konden ook voor een ontbijt zorgen.
Hij vertelde ook dat dit hostel het mooiste en beste uitzicht had op de Bergen. En hij had inderdaad niets teveel gezegd. 360 graden omringd door Bergen waarvan er 5 met sneeuw bedekte toppen vanuit onze kamer duidelijk te zien zijn. We voelden on ser meteen thuis. En een zitje met 2 stoelen voor ons raam met een geweldig uitzicht op de Bergen maar ook op het straatleven van Peru. Wat een kleur, en wat een bedrijvigheid. Wij kunnen er uren naar kijken EN we kunnen ongestoord foto’s maken. Want ook hier hebben ze niet graag dat je foto’s maakt en/of willen ze er geld voor.
Aan de andere kant van de straat is een grote markt. Natuurlijk willen we meteen onder de douche maar juist vandaag zit de HELE stad zonder water. Geen drup komt er uit de kraan en ook geen water om de toilet door te spoelen. Hopelijk gaat dat geen dagen duren want we beginnen onszelf al heel aardig te ruiken na die 36 uur in de bus. Zelfs AXE is er niet tegen opgewassen./
Gelukkig is e rook WIFI ook als is het meestal een zwak signal.
Bij deze verslagen moet je het nog zonder foto’s doen maar als het probleem van de fotoruimte opgelost is dan plaats ik de foto’s bij elk verslag alsnog.

Hopelijk hebben we deze avond nog water, want anders……….

Maar dat horen jullie later wel weer. Voor nu een “geurende” leef en genietgroet van ons vanuit Huarez in Peru en geniet van het weekend.

Piet

• 16 September 2012 - 09:20

Riek:

Ja, ik ga zo meteen een lekker douche nemen. Hopelijk jullie morgen of straks ook.

• 17 September 2012 - 21:11

Herman En Hanny:

Hoi Piet en Susan,
    Het was hier een lekker weekend, met heerlijk weer, we hadden Annemarie en Ron van Ome Gies op visite, een heerlijke lange wandeling om de plas gemaakt. Dezelfde als vorig jaar met de familiedag, en daarna ook lekker gegeten bij dezelfde lokatie als toen.
    Vandaag heeft Herman samen met een vriend een lange zeiltocht gemaakt, het zal wel een van de laatste zijn van dit seizoen, maar wie weet volgen er nog een paar.
    Liefs uit Gennep