36 uur - Reisverslag uit Trujillo, Peru van piet lagarde - WaarBenJij.nu 36 uur - Reisverslag uit Trujillo, Peru van piet lagarde - WaarBenJij.nu

36 uur

Blijf op de hoogte en volg piet

15 September 2012 | Peru, Trujillo

Truyillo, vrijdag 14 september 2012.

Beste allemaal,

Jasper wat maak je me blij met jouw berichtjes en wat ben ik blij dat Djuna nog alles weet van Opa Piet. Kijk maar goed naar de foto’s Jasper en Djuna en ik hoop dat jullie straks zin krijgen om opa Piet na te reizen. Jasper zou jij ook Susan kunnen schrijven want ze wordt een beetje jaloers.
Hopelijk kan ik weer spoedig foto’s plaatsen dan leren jullie nu al veel hoe het er in Peru uitziet. Jasper geef jij Sterre een dike knuffel van mij? Kan zij al wat meer dan ronddraaien Jasper?

Om 6 uur in de avond de bus in op weg naar Peru. Eerst naar Machala (22.10 uur) en daar van bus verwisseld en dan via de grens, Tumbes, Mancora, Talara, Sullana op weg naar Piura. Daar kwamen we om 7.30 uuer in de morgen aan. Maar net voor Tumbes moisten we midden in de nacht de bus uit. Allemaal in een rijtje 100 meter lopen naar de Equadoriaanse en Peruaanse grens. Na een uur hadden alle passagiers hun papieren ingevuld en hadden we onze stempels in onze paspoorten. In Piura eerst op 캐다 naar een ATM want we konden niets kopen en geen taxi bestellen. Eerst moisten we SOL zien te krijgen. Na een kwartiertje lopen met 4 rugzakken en een lege maag vonden we een ATM. Maximaal 400 SOL. 1 dollar is 2,5 SOL.
Daarna op weg naar een busterminal met een taxi. Daar konden we een bustcket bemachtigen voor Trujillo. Moesten wel in Chiclayo overstappen. (9.00 uur tot 12.40 in Chiclayo en van 13.00 uur tot 17.20 naar Truyillo.Nu een beetje eten en een ticket kopen naar Huarez. Dat lukte maar net, de laatste tickets voor deze dag en om 21.15 stapten we in voor een tocht van bijna 10 uur naar het op 3000 meter hoogte gelegen Huarez.
Om 7.20 uur in de morgen kunnen we op 캐다 naar een hostel.
Ondertussen hebben we 36 uur aan EEn stuk gereisd. Weinig gegeten en gedronken want anders wordt het moeilijk in de bus om alles droog en schoon te houden, zeker al ser geen toilet in de bus aanwezig is. Ook is het geen pretje om op de busstations naar een toilet te gaan, het zijn niet “moeders schoonste”.Dus tijdens het reizen proberen we zo min mogelijk tee ten en te drinken.
Maar wat een overgang in landschap. Wij hebben ruim 4 weken in de Andes rondgereisd en in de jungle. Nu zijn we aan de kustzijde. Uren en uren rijdt de bus door een woestijn. Bijna geen begroeiing en zeer arme dorpjes. Soms ald men water heeft wordt het een groene oase van rijst, mais en heel veel suikerriet. Maar ook heel heel veel stof en zand want de wegen zijn soms heel slecht. De wegen en huizen zien er veel armoediger uit dan in Equador. Het doe tons soms aan India denken.
Maar alles went snel en soms gebeurt iets onverwachts zoals het vinden van een prachtige slaapplaats.

Maar dat horen jullie morgen wel weer. Voor nu een lieve leef en geniet groet en geniet van dit weekend.

Piet

• 16 September 2012 - 08:57

Susan opa piet nmmmmmmnn, ,mo
    kokk7&€))€!''jjj€€'mmm!!!!'mm)!!!!!!!!!!!)!((€€)€))??????!!)€€€€€€€&&@&&&€())))))! Nhggggbm. €!!€i'mmmm'" m

• 16 September 2012 - 08:58

Op a pie t

• 16 September 2012 - 09:00

Opa piiet

• 16 September 2012 - 09:01

Susan

• 16 September 2012 - 09:16

Riek:

Hoi, hoi, Jasper goed hoor.
    Zo wordt weer een mooie dag vandaag. Lekker genieten van het zonnetje. Jullie uitrusten van de lange busreis, want die bussen zijn daar ook niet zoals hier, denk ik.

• 16 September 2012 - 14:54

Susan: