Op weg naar Peru. Spannend!!! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu Op weg naar Peru. Spannend!!! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Op weg naar Peru. Spannend!!!

Blijf op de hoogte en volg piet

13 September 2012 | Ecuador, Cuenca

Cuenca, donderdag 13 september 2012.

Beste allemaal,

Vandaag een rustige dag. Helaas kon ik bij het laatste verslag geen foto’s plaatsen maar die houden jullie nog te goed. Er is iets misgegaan met de fotoruimte op de weblog. Hoop dat de komende dagen op te kunnen lossen want een verslag met foto’s vertelt veel meer, denk ik.
Vandaag de laatste wasbeurt en weer alles georganiseerd terug in de 4 back Packen. Verder alles rustig aan en 0m 2 uur verwennen we onszelf deze laatste dag in Equador met een geweldige lunch in restaurant Eucalyptus. En hier schrijven wij onze laatste verslagen.
Om 5 uur naar het busstation en om 6 uur vertrekt deze richting Peru. Maar bij de grens met Peru moeten we een visum zien te krijgen en moeten we overstappen in een andere bus die ons naar Piura brengt en dan weer in een andere bus naar Huaraz waar we een paar dagen willen blijven om te bekomen van deze lange busreis en om wee rte wennen aan de hoogte van boven de 3000 meter.
Ja wij voelen beiden altijd weer wat kriebels als we naar een ander land gaan. En Peru moet weer heel verschillend zijn in vergelijking met Equador. Kleine verschillen zijn er al in overvloed:
Zo betalen niet met dollars maar met sol, dus dat wordt weer rekenen.
De benzineprijs is vele malen hoger, dus ook de taxiritten en de bustochten.
Men verwacht ook voor alles een tip en men dringt veel langer aan om iets te kopen. Later zullen we misschien nog wel meer verschillen weten te melden. Maar kleine en grote verschillen maken reizen tussen verschillende landen extra leuk.
En ik twijfel er niet aan dat ook in Peru “ een lach alle talen kent”.

Dus gaan we met een lach op weg naar Peru.

Leef en geniet van het komende weekend. En een paar dagen zullen jullie niets van ons horen want we zijn letterlijk “on the road”.

Piet
O, Jasper en Djuna hebben jullie de twee kaarten al ontvangen?

• 13 September 2012 - 23:44

Riek:

Hoi, net terug van 2 dagen fietsen in Weert met vrienden. Redelijk weer gehad. Vandaag droog en gisteren regen. Hun hadden daar voor een week een huisje gehuurd. Gezellig was het wel, dus weer lekker genoten.
    Goeie reis verder

• 14 September 2012 - 21:28

Herman En Hanny:

Hoi Piet en Susan, vandaag een beetje herfstig in Gennep, maar dat heeft ook wel wat, kunnen we alvast wennen aan wat eraan komt. Maar morgen en zondag gaat het weer naar de 20 graden toe, dus dan weer een paar mooie dagen.
    Liefs uit Gennep

• 14 September 2012 - 21:28