Laarzen. poncho's en muskietenspray. - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu Laarzen. poncho's en muskietenspray. - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Laarzen. poncho's en muskietenspray.

Blijf op de hoogte en volg piet

07 September 2012 | Ecuador, Cuyabeno

Banos, vrijdag 7 september 2012.

Beste allemaal,

Allereerst Jasper gelijk geven dat wij niet zonder vleugeltjes over het water mogen. Maar Jasper wij moeten reddingsvesten aan. Als de boot omslaat dan blijven wij op het water drijven, net als jij met jouw vleugeltjes in het zwe,mbad. En Jasper bedankt voor jouw lieve reactive op de weblog. Djuna ik ben blij dat je de kaart leuk vond. En Jasper ik ben benieuwd of je de kaart al ontvangen hebt. Vandaag heb ik weer kaarten verstuurd dus let maar goed op de brievenbus. En Jasper kan je zus Sterre nog steeds draaien?
Nou begin ik gauw aan het verslag van de rainforesttrip want morgen vertrekken we weer uit Banos, verder op weg naar de grens met Peru. Ik weet niet of dat gaat lukken.

Cuyabeno, zondag 2 september 2012.

Om 6.30 uur gaan weer een paar vroege vogels met onze gids en telescoop de birdwatchingtower op. We krijgen weer veel vogels voor de lens maar helaas geen toekans.. Ontbijt en met laarzen en poncho om half tien in onze kano en worden we afgezet 3 uur lopen van ons ecolodge. 3 uur lopen in een rainforest en uitleg krijgen van alles wat er groeit en bloeit. Op I hectare hier groeien meer verschillende planten en bomen dan in HEEL Europa. Ook nu weer blijkt date en gids zeer belangrijk is. Ook de laarzen zijn nu belangrijk en zeker ook de muskietenspray want er zoemt van alles rond je oren en vaak moeten we door een moeras.
Om 1 uur zijn we terug en krijgen we tijd voor een lunch en siesta. Om 4 uur gaan we weer op pad om op piranha’s te gaan vissen. Die leven hier in vele soorten en maten. Een bamboestokje, een draadje en een haakje EN een stuk rundvlees. Flink in het water roeren met je hengeltjes en dan hopen dat ze bijten. Ik heb geen geluk maar Susan vangt een prachtig rood exemplar. En wat is een regenwoud zonder een tropische regenbui? Nou die krijgen we al van af het begin. Wij vissen in de stromende regen die loodrecht naar beneden komt. De poncho’s kunnen zelfs niet alles tegenhouden. Tegen achten varen we weer in het pikkedonker terug naar onze lodge.
Een diner en een geode nachtrust volgen.
Morgen alweer de laatste dag, Ontbijten, pakken, enweer op weg naar Lago grio.

Voor nu een lieve leef en genietgroet van ons en leef en geniet van de momenten.

Piet./

• 07 September 2012 - 19:11

Ria Koning:

Piet,
    Wat een ervaringen toch weer allemaal. Echt geweldig.
    Nu op naar het volgende gebied en goede reis.
    Groetjes van Ria.