Wat een kleurenpracht!!! - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wat een kleurenpracht!!! - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wat een kleurenpracht!!!

Blijf op de hoogte en volg piet

30 Augustus 2012 | Ecuador, Galápagos

Galapagos, zaterdag 25 augustus 2012.

Beste allemaal,

Als jullie wakker worden kun je alweer een verslag lezen. Ik probeer voor de jungletoer alles bijgewerkt te hebben. Ja Ingrid wij hebben al veel schattige dingen gezien en vaak zeggen we tegen elkaar; “ Wat zou dat leuk voor Sterre, Jasper en Djuna zijn. De verleiding is soms erg groot. Maar we weten ook dat we het nog 5 maanden mee moeten sjouwen en onze 4 backpacks zitten al vol. Dus wij proberen de verleiding te weerstaan. En opsturen is heel prijzig. Dus sturen we maar foto’s.
Nu volgt het verslag van:

Galapagos, zaterdag 25 augustus 2012.

Het programma is heel duidelijk. Om half zeven worden weer gewekt en om 7 uur zitten we weer aan het ontbijt. Om 8 uur dry-landing om naar een van de kleurrijkste eilanden te gaan van de gehele Galapagos. We kunnen weer genieten van de ondertussen vertrouwde dieren. Nu gaan we naar enkele zeeleeuwen colonies en naar de vrijgezellen kolonie. Hier verblijven de mannetjes die vrijgezel gebleven zijn maar ook de mannetjes die het gevecht om de vrouwtjes zeeleeuwen verloren hebben. Ze verblijven hier tot ze weer genoeg aangesterkt zijn en keren dan weer terug.
We zien ook de zwaluwstaart meeuwe met hun jong. (altijd maar een jong)
Maar het landschap id dit jaar getijde zo ontzettend kleurrijk. Ik hoop dat de foto’s jullie wat van die kleurenpracht kunnen laten zien.
Om 11 uur gaan we weer aan boord en varen dan naar Sante Fe. Ondertussen krijgen we weer een heerlijke lunch van onze uitstekende kok.
Om 2 uur snorkelen vanaf de rubberbootjes. En deze keer zwemmen we reuse rays (Ik kan niet op de nederlandse naam komen) grote zeeschildpadden en zeeleeuwen die gewoon met je willen spelen. Zo overweldigend.
Om 15.45 hebben een wet-landing. Dat wil zeggen dat we met onze schoenen in onze handen door het water aan land gaan.
We krijgen weer lizards, leguanen, slangen en 200 jaar oude cactusbomen te zien.

Om 7 uur weer een diner met Emma en Edward, het pas getrouwde stel.

Na het diner proosten we met de hele bemannning van de Xavier III op het bijna einde van onze Galapagos trip. We hadden een geweldig vriendelijke, deskundige en behulpzame crew met een meer dan een uitstekende gids, Walter en een kok die elke dag ere en ware feestmaaltijd van maakte. Ontbijt, lunch en diner was een en al verwennerij En creatief was de kok ook. (zie foto)

Voor nu een warme leef en genietgroet van ons.

Piet.

• 30 Augustus 2012 - 07:48

Bauke:

Dat snorkelen klinkt echt geweldig!!!!

• 30 Augustus 2012 - 11:06

Riek:

Snorkelen is leuk he? Pak staat stoer hoor.
    Wat veel dieren zie je zo he. Engerds en hele mooie.
    Gaan vanmiddag lekker fietsen, goed weer hier.

• 06 September 2012 - 08:11

Jasper Hart: