Adios Galapagos!!!!! - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu Adios Galapagos!!!!! - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Adios Galapagos!!!!!

Blijf op de hoogte en volg piet

30 Augustus 2012 | Ecuador, Galápagos

Galapagos, zondag 26 augustus 2012.

Beste allemaal,

Vandaag de laatste morgen in het paradijs op aarde. Galapagos.
De afgelopen nacht is onze boor naar San Cristobal gevaren. En dat hebben we geweten. De zee was weer zeer onrustig en de ene mogelijkheid was om plat op je buik of rug op je bed te blijven liggen. Alles kraakt en je wordt van voor naar achter en van links naar rechts geworpen. Dat duurde zo’n 3 uur. Je maag krijgt het dan zwaar te verduren. Je voelt je niet op je gemak en duizelig maar gelukkig werden we niet zeezi다 maar zeevartsbenen zullen wij wel nooit krijgen. Gelukkig bereikte onze boot om 12 uur de haven van San Cristobal. Van hier zouden we die morgen via Guayaquil naar ons hotel in Quito vliegen.
In de haven is het rustig en konden we gaan slapen. Dachten we. Maar door de storm was onze toiletdeur geblokkeerd en dat is erg onhandig. Midden in de nacht op z o e k naar hulp. Met wat gereedschap uit de keuken was dit euvel na een half uur verholpen en konden wij gaan slapen.
Vroeg op want onze baggage moest in orde gemaakt worden voor de terugreis.
Bij het ontbijt zag er iedereen een beetje pipsjes uit. Sommigen waren nog steeds een beetje dizzy en hadden medicijnen tegen zeeziekte ingenomen.
Wij kregen nog een rondleiding waar de geschiedenis van de Galapagos in word en beeld gebracht was en daarna nog een uurtje wat “ winkelen”. Voor ons blijft het bij wat rondkijken want zoals ik al uitgelegd heb, kunnen we helaas niets meer in onze backpack peperst krijgen.
Om half 4 landden wij in Quito en om 5 uur waren we in ons prachtige hotel. In het bead kleren gewassen en hopen dat deze de volgende dag droog zouden zijn. Om 7 uue met al onze reisgenoten nog wat nageborreld en adressen uitgewisseld.
Borrelen betekent in Equador op zondag na 4 uur alleen maar frisdrank. Want wij hoorden dat in heel Equador op zondag na 4 uur geen alcohol geschonken mag worden. De redden. Iedereen moet op maandagochtend weer fris op het werk verschijnen.

Beste mensen wij hebben een paar schitterende dagen gehad. De Galapagos eilanden zijn het paradijs op aarde. Prachtige natuur. Je bent er EEN met de dieren die er leven. Hopelijk weet men het toerisme in balans met de natuur te houden. Ik hoop dat wij met onze foto’s iets van dit paradijs over kunnen brengen.

Voor nu een leef en genietgroet van ons vanaf het vasteland van Equador. Onze zeemansbenen zijn we nog niet helemaal kwijt maar dat hoort ere en beetje bij als je zo’n 5 dagen op zee geweest ben.

Piet

• 30 Augustus 2012 - 11:21

Riek:

Hoi, hoi, je ziet er nog goed uit op de foto. Niet bleekjes of zo. Hahahahaha
    Ik heb dat een keer in Florida gehad, doodziek. Iedereen kotste over de reling en de vissen genoten ervan.