Kyats, Baths, kips, dollars and euro - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu Kyats, Baths, kips, dollars and euro - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Kyats, Baths, kips, dollars and euro

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

16 Januari 2011 | Laos, Luang Prabang

Luang Prabang, zaterdag 15 januari 2011

Dear everyone,

After another 8 hours on the boat I am in Luang Prabang now. Een nice place to stay a few days because the comiing weeks it is much climbing and I must not lost too many weight so I stay here for a week I think.

So warm greetings from Piet.


Beste allemaal,

De tweede dag zat ik een beetje comfortabeler en heb weer genoten van het uitzicht. Je weet nooit wanneeer je er bent, kan soms uren verschil in zitten. Dit vanwege de sterke stroming en de stand van het water. Bij laag water is er veel meer kans dat de boot een rots raakt. Om half 6 kwamen we in Luang Prabang aan. Ooit de hoofdstad van Laos mar nu is het meer een stad waar elke toerist ooit geweest moet zijn, tenminste zo lijkt het. Alles is op loop afstand en ziet er heel gezellig uit. Een mooie plaats om beter te verkennen, mijn fiets na laten kijken, mijn was eens goed te laten doen, en de omgeving te verkennen. Ook heb ik in niet zoveel fietsdagen al 2500 kilometer gefietst en wat mij de komende tijd te wachten staat is vooral klimmen. Ik vind dat fijn maar kost wel de nodige energie met al die bagage. Dus even wat kilootjes bijtanken kan geen kwaad want ik heb nog een lange weg te gaan.

Boven aan zie je de namen van het geld dat ik bij mij heb. Nou ja de kyats heb ik in Birma ingewisseld. Maar het is altijd even wennen en omrekenen om een beetje een gevoel te krijgen bij de prijzen. 40 bath is een euro. 40 bath is 10000 kip. De guesthouses betaal je meestal in dollars en als je teveel betaald krijg je het wisselgeld in kips terug. En je kunt hier ook nog met Bath uit Thailand betalen.
Dus dat is altijd weer wennen en daarbij komt dat in vele plaatsen in Laos geen ATM is dus ik moet met een hele stapel kips op stap.

En het is in laos niet goedkoop zoals de meeste mensen denken. Het eten valt wel mee maar een goede kamer is al gauw 25 tot 35 dollar.

En Guesthouses en hotels zijn hier in overvloed maar daar morgen meer over.

Voor nu een leef en geniet groet uit een gezellig Luang Prabang.

Piet




  • 16 Januari 2011 - 14:08

    Herman En Hanny:

    Volgens mij is ons Riek weer aan het feesten, anders was ik niet de eerste. Maar mag ik ook een keer!!!! Gelukkig dat de bootrreis voorbij is, ik denk dat je dat wel met me eens bent ook al probeer je er het beste van te maken. Je zag er goed uit op de vorige foto's, Bauke zal wel gerusgesteld zijn. Liefs van ons.

  • 16 Januari 2011 - 16:54

    Luud:

    Hallo Piet,

    Nou ik je bericht lees over omrekenen, vraag ik je opnieuw: mocht je muntgeld tegenkomen, wil je dan wat bewaren? Ik weet dat het lastig is, maar niet gevraagd is altijd mis.

    Geniet van Laos!

  • 16 Januari 2011 - 20:25

    Riek:

    Ja klopt zus Hanny, een 40 jarige bruiloft vanmiddag. Super gezellig. Pas om kwart voor 9 thuis, want anders........
    Dus vandaar dat ik nu pas reageer.
    Geniet daar maar eens rustig Piet en stap pas over een weekje weer op de fietst. Tijd zat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 1987867

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: