Kyats, Baths, kips, dollars and euro - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu Kyats, Baths, kips, dollars and euro - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Kyats, Baths, kips, dollars and euro

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

16 Januari 2011 | Laos, Luang Prabang

Luang Prabang, zaterdag 15 januari 2011

Dear everyone,

After another 8 hours on the boat I am in Luang Prabang now. Een nice place to stay a few days because the comiing weeks it is much climbing and I must not lost too many weight so I stay here for a week I think.

So warm greetings from Piet.

Beste allemaal,

De tweede dag zat ik een beetje comfortabeler en heb weer genoten van het uitzicht. Je weet nooit wanneeer je er bent, kan soms uren verschil in zitten. Dit vanwege de sterke stroming en de stand van het water. Bij laag water is er veel meer kans dat de boot een rots raakt. Om half 6 kwamen we in Luang Prabang aan. Ooit de hoofdstad van Laos mar nu is het meer een stad waar elke toerist ooit geweest moet zijn, tenminste zo lijkt het. Alles is op loop afstand en ziet er heel gezellig uit. Een mooie plaats om beter te verkennen, mijn fiets na laten kijken, mijn was eens goed te laten doen, en de omgeving te verkennen. Ook heb ik in niet zoveel fietsdagen al 2500 kilometer gefietst en wat mij de komende tijd te wachten staat is vooral klimmen. Ik vind dat fijn maar kost wel de nodige energie met al die bagage. Dus even wat kilootjes bijtanken kan geen kwaad want ik heb nog een lange weg te gaan.

Boven aan zie je de namen van het geld dat ik bij mij heb. Nou ja de kyats heb ik in Birma ingewisseld. Maar het is altijd even wennen en omrekenen om een beetje een gevoel te krijgen bij de prijzen. 40 bath is een euro. 40 bath is 10000 kip. De guesthouses betaal je meestal in dollars en als je teveel betaald krijg je het wisselgeld in kips terug. En je kunt hier ook nog met Bath uit Thailand betalen.
Dus dat is altijd weer wennen en daarbij komt dat in vele plaatsen in Laos geen ATM is dus ik moet met een hele stapel kips op stap.

En het is in laos niet goedkoop zoals de meeste mensen denken. Het eten valt wel mee maar een goede kamer is al gauw 25 tot 35 dollar.

En Guesthouses en hotels zijn hier in overvloed maar daar morgen meer over.

Voor nu een leef en geniet groet uit een gezellig Luang Prabang.

Piet

• 16 Januari 2011 - 14:08

Herman En Hanny:

Volgens mij is ons Riek weer aan het feesten, anders was ik niet de eerste. Maar mag ik ook een keer!!!! Gelukkig dat de bootrreis voorbij is, ik denk dat je dat wel met me eens bent ook al probeer je er het beste van te maken. Je zag er goed uit op de vorige foto's, Bauke zal wel gerusgesteld zijn. Liefs van ons.

• 16 Januari 2011 - 16:54

Luud:

Hallo Piet,

Nou ik je bericht lees over omrekenen, vraag ik je opnieuw: mocht je muntgeld tegenkomen, wil je dan wat bewaren? Ik weet dat het lastig is, maar niet gevraagd is altijd mis.

Geniet van Laos!

• 16 Januari 2011 - 20:25

Riek:

Ja klopt zus Hanny, een 40 jarige bruiloft vanmiddag. Super gezellig. Pas om kwart voor 9 thuis, want anders........
    Dus vandaar dat ik nu pas reageer.
    Geniet daar maar eens rustig Piet en stap pas over een weekje weer op de fietst. Tijd zat.