De zevende fotoreportage. And more pictures(7) - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu De zevende fotoreportage. And more pictures(7) - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De zevende fotoreportage. And more pictures(7)

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

27 December 2010 | Thailand, Ayutthaya

Ayuttaya, maandag 27 december

Dear everyone.

Number 7. I shall be glad if all this work is done and I can go biking. But I hear the people like the pictures so I started with number 8

Big Hug,

Piet

Beste allemaal,

Goed geslapen en vandaag begin ik aan de laatse etappe wat foto's en tekesten plaatsen is op de computer. Ben blij dat jullie zo meeleven. Het internetcafe is nog niet open dus ik zit in het hotel al wat voorwerk te doen. Ik hoop dat zoveel foto's jullie niet gaan vervelen, ik wil jullie proberen mee tenemen van wat ik zie, voel en ruik.

Dus hier volgen de foto's van 16 december op weg naar Kyaukse.
342 bij sunrise werken op het land
343 op weg nar de markt met handelswaar, op oide fietsen en kilometers onderweg.
345 Eindelijk aangekomen op de markt
346 maar ook met de bus komen ze van verre met hun groenten of andere dingen
349 hier is een verzamelplaats van boeren met hun ossen en de handelaren vervoeren het verder
350 en het kan nog voller hoor
366 Chinglon op z'n best. Echt vebazingwekkend

17 december op weg naar Mandalay

369 moeder brengt zoontje naar school
371 op weg naar het veld
372 karren gaan kapot en moeten dus gerepareerd worden.
373 blij met een snoepje en blij dat je ze ziet
375 Overal langs de weg vind je van deze kruiken met water. Ik durf er nooit van de drinken maar de mensen hier weten natuurlijk ook welke kruiken regelmatig met nieuw water worden voorzien. Het blijft wel koel in deze kruiken
376 Dat is lachen om mij
377.378 samen koken en eten
383 een gezinnetje langs de weg
385 werken op hetland
386,387 Allemaal blij. We lacghen wat af.
393 een herdersvrouwtje met 2 kleine kinderen. heel eenzaam en de kinderen zijn geen mensen gewend en zijn een beetje bang van mij
397 een ruine wordt weer gerestaureerd
401,402,403,404,406 waaiers maken voor monniken en laten drogen. Allemaal vrouwenhanden die deze waaiers maken
420 jong meisje maakt een grote schaal van bamboe en wordt een beetje verlegen als ik vraag of ik een foto mag maken
422,423,425 bedelnappen maken voor monniken. Het getik hoor je al van verre..
427 manden maken langs de weg.
429 fleurt het landschap altijd weer op
431 Overal langs de weg tientallen kraampjes waar men olie en benzine verkoopt. Vaak zit de bezine in lege plastic drinkflessen. Ook zie je kraampjes die maar 2 liter benzine hebben. Benzinepompen heb ik maar 2 gezien op de hele weg.
434 lekker buiten naar de kapper
435 mooi he
437 veel beeldhouwerijen langs de weg in de buitenwijken van Mandalay. Niet normaal wat een stof zij produceren en daar werkt men de hele dag in zonder stofmasker of stofkapje.

Dit is nummer 7 nog een oaar fotoverslagen en dan hebben jullie niet te klagen gehad, denk ik.

Dus op naar de achtste.

Een leef en geniet groet,

Piet

• 27 December 2010 - 07:58

Helen En Fam.:

Piet, het is wederom een lust voor het oog.....wat een prachtige foto's laat je weer onze richting in komen! En als je de mensen daar bekijkt gaat deze vlieger zeker voor ze op; ALS JE TEVREDEN BENT, BEN JE GELUKKIG OMDAT JE NIETS TE WENSEN HEBT!
    Ik wens je nog veel mooie ervaringen en wijsheid toe tijdens je verdere ontmoetingen Piet!
    Liefs Helen

• 27 December 2010 - 11:06

Riek:

Wat een indrukwekkende foto's hoor. Super mooi, en al die arbeid die de vrouwen (meestal) verrichten. Allemaal handwerk. Super hoor.

• 27 December 2010 - 12:33

Ria Koning:

Hallo Piet,

Het is echt geweldig, wat je ons allemaal laat zien.
    Zit je hoofd soms niet te vol van al die indrukken die je krijgt?
    Ik heb nog een vraagje. Bij sommige vrouwen zie ik steeds van die lichte vegen op het gezicht.
    Heeft dat een speciaal doel of betekenis?
    Ik ben nu al weer benieuwd naar je verdere verhalen, dus geniet ervan in Thailand.
    Groetjes van Ria.

• 31 December 2010 - 17:25

Herman En Hanny:

Alweer iemand die wat wil weten over die witte vegen, ben nieuwsgierig ondertussen.