No Permit, - Reisverslag uit Kyaukse, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu No Permit, - Reisverslag uit Kyaukse, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu

No Permit,

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

24 December 2010 | Myanmar, Kyaukse

Kyaukse, donderdag 16 december 2010

Dear everyone,

Today no problems with the roads. They were for the first time very good. But it is the Road from mandalay to Yangon. A very important way for the goverment. So 2 oclock I was already in Kyaukse. 106 km. But the problem in Burma is sometimes that some places the Guesthouses and hotels have no permit for foreigners. So the only Guesthouse with a permit was full-booked. So up to the hotel. I did if I was very tired and couldn't anymore cycling to Mandalay before dark.I have to go with the bus the said. No I want biking tomorrow to Manndalay. So after 10 minutes teasing the manager said: Okay only for one night. Later in the evening the police called the hotel if I was their. He explained that I was to tired and that I couldn't go with by bike and by bus to Mandalay. They didn't ask more so I was lucky.

Again lovely Christmas hours together and live and enjoy together with all your friends.

Big Hug.

Piet


Beste allemaal

Voor het ontbijt nog een verslag proberen. En daarna mijn fiets in de fietsdoos proberen te krijgen en nog enkele bezienswaardigheden in Yangon bekijken. Morgenvroeg de trasfer naar het vliegveld en dan begint een totaal nieuwe etappe.

Vanmorgen heel vroeg uit de veren. Nu Nu had de schone gestreken was al klaar gelegd en een heerlijk ontbijt klaargemaakt.
Om kwart over 6 stapte ik op de fiets na een geemotioneerd afscheid van deze beide o zo lieve mensen. Ik zou nog EEN keer voor 5 minuten hier terugkeren dmaar dan met de fiets in de trein op weg naar Yagon.

De afstand was iets meer dan 100 km maar totaal vlak. En als je hier vraagt of de weg goed zou zijn en ze zeggen ja dan heb je grote kans dat je slicgerend over de weg moet om de kuilen te ontwijken of je trilt helemaal door elkaar vanwege het Birmese asfalt.
Zo zie je maar, het is maar wat je gewend bent of misschien beter gezegd het is maar hoe verwend je bent met al die vlakke wegen in Nederland.

De eerste 30 km waren inderdaad Birmees asfalt met kuilen die nog door vele meisjes met de hand gevuld moesten worden.

Maar na 30 km wist niet wat ik zag een enorme brede asfalt weg die er geweldig bijlag. Bijna tot aan Kyaukse. Dat komt omdat de verbinding met Mandalay met Yangon erg strategisch is voor de regering. Zo kan men " alles" snel verplaatsen indien nodig.

Dus nu niet het probleem van een slechte weg maar zou ik wel een slaapplaats kunnen krijgen Kyaukse. De stad die beroemd is door het jaarlijkse olifantenfeest en de Shwe-tha-lyaung-pagode.
Dus flink doorgefiets want als ik geen slaapplaats kon vinden dan kon ik misschien nog doorfietsen naar Mandalay. Maar dat wilde ik eigenlijk niet omdat ik over een lange veel mooiere route naar Mandalay wilde. Ik wilde ook niet met een bus zoals geadviseerd werd.

Dus om 2 uur op zoek na een slaapplaats. Eerste en nu enige ( het andere is gesloten) Guesthouse vol. Ze verwezen mij naar het Royal Garden Hotel vanwaar ik wist dat zij geen permit (vergunning) hadden. Het hotel ligt een beetje buiten de stad. Dus een vriendelijke man op een scooter bracht mij er naar toe. Hij kon Engels en heb hem het probleem uitgelegd. Hij zou proberen te helpen. Wij werden bij de poort opgewacht door 2 medewerkers van het hotel en ja hoor. Ik kreeg meteen te horen dat zij geen buitenlanders mochten ontvangen. Na 5 minuten nee vroeg ik om de manager. En ik ondertussen heel vermoeid kijken. Ook de manager zei mij dat ik beter een bus kon pakken maar ik zei dat ik wilde fietsen, niet vandaag maar morgen want nu was ik veel te moe.

Na wat sip kijken en hem smekend aankijkend zei hij ineens. Okay for one night only.
Het was eigenlijk veel te duur voor een eenvoudige fietser maar ik kon slapen en eten. De hele avond samen OVERAL over gekletst en hij was de gehele avond onafscheidelijk. Om 8 uur , terwijl ik zat te eten werd gebeld. Politie, of er een mister Piet Lagarde in het hotel was. De manager antwoordde JA en legde uit dat het maar voor EEN nacht was en dat i te vermoeid was om verder te reiozen. Daarna geen vragen meer. Heb hem gevraagd of hij niet in de problemen kwam. Nee hioor ik hoefde geen zorgen om hem te maken.

's avonds ook nog wat rondgewandeld in het dorpje en wel een uur mijn ogen uitgekeken naar CHIN-Long. Ik weet niet of ik het goed schrijf maar het si een heel populair spel hier. 5,6,7 mannen staan in een cirkeltje en proberen een open bamboeballetje omhoog te houden. Echt ongelooflijk technisch en kunstig. Later heb ik het nog vaker gezien en er zijn ware kunstenaars bij.

Beste allemaal, ik kan jullie zo wel heel vaak fijne kerstdagen wensen. Dus leef en geniet maar van al die gezelligheid.

Tot straks?

Je ziet het wel en ik hoop natuurlijk dat jullie de rust vinden om mijn verhalen te lezen.
Ik ga ontbijten.

Piet

































  • 24 December 2010 - 17:48

    Riek:

    Nu kun je zien dat ze je echt volgen he. Hoe zullen ze dat doen?
    Let goed op hoor, wanneer ga je het land weer verlaten?
    We horen het wel in de volgende verslagen.
    Prettige kerstdagen en dit geldt voor iedereen die dit leest.
    Groetjes

  • 26 December 2010 - 14:06

    Herman En Hanny:

    Wat fijn dat je toch een slaapplaats kunt krijgen, dan zie je maar weer dat je echt geen gekke fratsen hoeft uit te halen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 1987368

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: