Het Vervolg!!!! The Continuation!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het Vervolg!!!! The Continuation!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het Vervolg!!!! The Continuation!!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

27 Juni 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout, donderdag 27 juni 2010

Dear everyeone,
How are you? I write something about my next bikeadventure. I called this third adventure: "The Continuation".
20 of November I fly to Singapore and from Singapore to Myanmar (Burma). I cycled there 1000km and then I fly back to Bangkok in Thailand. Than I cycled to the North of Thailand and Laos and back to Pakse where I ended my last adventure in February. Than from Pakse to Bangkok and than I fly to Nepal. Iry to cycled here 3 weeks and I hope I be back on sunday 27 of March. So I think it is a spectacular adventure between the 6000 and 7000 km on the bike. Next times I tell you more about this adventure.

And this week my oldest son Sjoerd phoned me that all was well with the pregnancy. 20 weeks now and ...... they saw on the echo that I became in the beginning of November a granddaughter. Amazing!!!!!!!!!!!!!!!
What would my wife Conny be proud. But what a pity she cann't see her grandchildren anymore.

So live and enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

Zoals beloofd hireonder een verslag van mijn derde fietsavontuur. De titel van deze reis is "Het Vervolg".
Graag hed ik weer gestart in Pakse in Laos waar ik in februari geëindigd ben om teug tekeren om die geweldige kleinzoon Jasper in mijn armen te sluiten.
Maar in overleg met AWOL ( Asian Way Of Live) heb ik voor een andere volgorde gekozen. Dit vooral met de vlucht naar Myanmar (voormalig Birma). Je mag namelijk niet met de fiets de grens over naar Myanmar en je moet er ook weer uitvliegen.
Dus in grote lijn ziet mijn nieuwe avontuur er als volgt uit.

Vertrek op zaterdag 20 november vliegen naar Singapore en dan doorvliegen van Singapore naar Yangon in Myanmar.Dan met de trein van Yangon naar Mandalay. Daar ga ik 28 dagen rondfietsen en kom dan weer terug in Mandalay en ga weer terug naar Yangon met de trein.
Dan op 18 december terugvliegen naar Bangkok in Thailand en met de fiets begin ik dan aan een tocht naar Chiang Mai in het noorden van Thailand. Daarna door de Gouden Driehoek naar de bergen in noord Laos. En dan langs de Mekong verder naar het zuiden en kom ik in Pakse waar ik geëindigd ben. Hier ga ik de Bolovenroute fieten en daarna via De Smaragden Driehoek naar Bangkok. Hier de fiets op het vliegtuig en vlieg ik naar de hoofdstad van Nepal, Kathmandu.
Als alles goed is kom ik hier op 5 maart aan en vlieg ik via Singapore op zondag 27 maart weer terug naar Nederland.
Het belooft een spectaculair fietsavontuur te worden.

In de komende maanden ga ik de gebieden waar ik doorheen fiets meer beschrijven. Zodat ook jullie je al wat in kunnen leven. De totale afstand zal weer tussen de 6000 en 7000 km liggen.

Ik dank Sharon, Marleen en Martin van AWOL voor hun deskundig advies en allerlei tips. Maar daarover later ook nog meer.

Ik begin door al de voorbereidingen al weer uit te kijken naar "Het Vervolg".

Maar nu weer iets van dichter bij huis.
Sjoerd en Madelon belden deze week dat de 20 weken echo liet zien dat alles goed is met de zwangerschap én zeiden ze: "Pap je krijgt er een kleindochter bij.
Onvoorstelbaar mooi is zo'n bericht. Een kleinzoon en nu begin november nog een kleindochter erbij. Nieuw leven nieuw licht maar ook een onvoorstelbaar gemis dat mijn Connepon dit niet meer mee mag maken. Wat zou ze onvoorstelbaar blij en trots geweest zijn.

En daarom eindig ook nu weer met:

Leef en geniet van de momenten.

Piet


























  • 27 Juni 2010 - 11:05

    Ria:

    Dat vervolg belooft weer een mooie tocht te worden. Op al die plaatsen zijn Hilde en Jakko ook geweest en ze raken niet uitverteld.
    Kijk even op je hotmail, want ik heb nieuws.
    Succes met de voorbereidingen.

  • 27 Juni 2010 - 11:49

    Annie Berkel-Enschot:

    hallo Piet,
    Fijn dat je uitziet naar de geboorte van je 2de kleinkind en geniet van je eerste kleinkind.
    Inderdaad gaan je gedachten even naar Connie terug.Dit had je samen willen delen en beleven.Ik vind je heel positief in het leven staan en je bent een voorbeeld voor je medemensen om hen de ogen te openen dat je in het leven ook mag genieten,maar dat je dat zelf kunt creéren,door open te staan en dingen te doen die je graag doet.
    Dankjewel voor je verhaal,ik kan er veel voor mezelf uithalen.
    Groet,
    Annie

  • 27 Juni 2010 - 14:45

    Ine Seegers:

    Wat een spannende vooruitzichten voor jou Piet en fijn dat je ons weer deelgenoot maakt van al die mooie avonturen. Ook goeds nieuws vanuit Amsterdam waar Sjoerd en Madelon goed nieuws ontvingen over de 20 weken echo en zich nu kunnen richten op echte meisjes dingetjes. Gisteren naar Den Bosch gefiest en hebben daar op de Parade een fantastisch mooi evenement van het Liliana fonds gezien. Prachtige kunst opjecten uitgestald in combinatie met schitterende levengrote foto-doeken. Je waande je in een Italiaans landschap. Je werd er spontaan blij van. We zitten nu achter in de tuin onder de bomen waar het heerlijk koel is en volgen jouw advies van leef en geniet.
    Lieve groet Marcel en Ine

  • 27 Juni 2010 - 20:19

    Herman En Hanny:

    Wat leuk nieuws, dat het een meisje gaat worden bij Sjoerd en Madelon.
    En wat een avontuur weer, geniet van alle voorbereidingen en tot september.
    Hanny

  • 28 Juni 2010 - 11:05

    Riek:

    Ha broer, weer grote voorbereidingen zie ik wel. We blijven door jouw verhalen goed op de hoogte. Geniet van alles. Tot 19 september.

  • 14 Juli 2010 - 07:02

    Jac Peeters:

    Goede morgen Piet. Belofte maakt schuld! Ik zit met mijn leerlingen rond de computer om ze jouw site te tonen. Ze gaan er allemaal een reactie op geven! Het was écht een fantastische morgen! Drie- en een halfuur geboeid geluisterd en gekeken!!! Nogmaals heel veel dank! Groet, Jac

  • 14 Juli 2010 - 07:05

    Maaike:

    Hallo Piet!

    ik vond het een "kei" leuke ochtend en die fotoboeken waren ook heel mooi!
    ik wens u heel veel plezier met u volgende reis!

    groetjes Maaike
    8a van meneer Jac

  • 14 Juli 2010 - 07:09

    Tim:

    goede morgen piet. het was heel interesant wat u vertelde en wat u allemaal hebt meegemaakt is onwijs veel en mooi.
    de fotoboeken waren ook heel mooi en ik hoop dat u volgende reis ook zo mooi wordt.

    groetjes tim

  • 14 Juli 2010 - 07:12

    Ihab Damnati:

    Ik vond het een kei leuke ochtend met u.
    het was heel erg intersant.
    de foto's vond ik prachtig.
    ik wens u heel veel succes met uw volgende reis.hopelijk wordt het dan ook een hele mooie reis.

    groetjes ihab

  • 14 Juli 2010 - 07:15

    Rowby Haneveer:

    Ik vond het erg leuk.
    Het was ook heel boeiend wat u vertelde.
    ook de fotoboeken vond ik erg mooi. de foto's waren natuurlijk ook erg mooi. Ik vond het erg leuk en boeiend.
    Groetjes Rowby

  • 14 Juli 2010 - 07:18

    Emilie Webers:

    Ik vond het heel leuk toen u kwam en vertelde over u reizen in die verre landen
    de foto"s waren ook heel leuk en mooi
    ik ben daar zelf nooit geweest dus vond het heel leuk om te kunnen zien hoe het daar is

    groetjes Emilie

  • 14 Juli 2010 - 07:22

    Sabine:

    Ik vond het heel leuk dat je bij ons in de klas was om iets te vertellen over je "reizen". Ik vond het erg interessant om al je boeken te zien en hoe je alles hebt doorgemaakt zonder dingen die je hier hebt. Ik zou ook graag naar een ander werelddeel gaan om het daar eens te 'verkennen'.
    Maar als ik zo luister naar uw verhalen zou ik dat ook wel eens willen meemaken! En wat ik ook boeiend vond, is dat de mensen er heel gastvrij zijn en dat je bijna iedere dag door de mensen werd uitgenodigd!
    Dat zou ik ook wel eens willen meemaken. Maar hartstikke bedankt voor de interessante les!

    Groetjes Sabine, groep 8a leerling van Meneer Jack op de Stelaertshoeve.

  • 14 Juli 2010 - 07:25

    Dominique Schuermans:

    Hoi,
    Het was echt een super leuke morgen.Maar ook heel leerzaam.
    De foto's in het fotoboek waren echt super mooi!!
    Bedankt,voor de hele mooie morgen!
    Heel veel succes met je volgende reis!

    Groetjes Dominique uit groep 8a van meneer Jac

  • 14 Juli 2010 - 07:31

    Roel:

    beste meneer lagarde
    bedankt voor de prachtige ochtend die U ons geschonken hebt en de foto'sin het fotoboek was prachtig in gericht.Bedankt en veel succes met je volgende reis.groeten roel 8A MR. Jac

  • 14 Juli 2010 - 07:34

    Nikki Doensen:

    Hallo meneer Lagarde,
    ik vond het hartstikke leuk dat je bij ons in de klas bent geweest. ik vond de foto's super mooi. ik hoop u nog een keer te zien.

    groetjes Nikki

  • 14 Juli 2010 - 07:40

    Abdel:

    Hallo mr.Lagarde.

    Ik vond het heel leuk dat u bij ons in de klas kwam want, het was ook boeiend en niet saai.
    Ik hoop dat u volgende reis ook zo een mooie reis wordt. En al die fotoboeken prachtig!
    Ik hoop dat ik u nog een keer zie.
    Groetjes Abdel!!

  • 14 Juli 2010 - 07:44

    Tanischa:

    Heey meneer Lagarde.
    Het was super leuk dat u bij ons in de klas kwam.
    bedankt voor de leerzame ochtend.

    groetjes tanischa.

  • 14 Juli 2010 - 07:46

    Iris:

    Het was super leuk dat u bij olas kwam. Die foto's kijken was super leuk en de foto's waren ook leuk hoor.

    groetjes iris

  • 14 Juli 2010 - 07:48

    Nikita:

    Hee meneer Lagarde.
    Het was heel leuk toen u bij ons in de klas kwam, en het was heel leerzaam.
    En de foto's waren ook heel mooi.

    Groetjes Nikita

  • 14 Juli 2010 - 07:55

    Rachel De Kok:

    beste piet Lagarde het was echt kei gazellig bij ons in de klas toen je bij ons kwam het was echt een boeend verhaal. Sommige plaatjes waren echt heel schattig vooral dat meisje die dat peace teken gaf dat was zo Quite. Jammer dat daar geen plaatje was maar het was toch heel erg gezellig met jou en ik hoop dat jij het ook leuk vond om te vertellen

    Groetjes Rachel de kok XD

  • 14 Juli 2010 - 08:00

    Pim:

    Hallo meneeer Lagarde.
    Mooie en leuke verhalen heb je op je site staan .
    Hoe is het met onze kleine Jasper ??
    Nou hier gaat alles goed.
    Ik denk nog vaak terug aan u bezoek.
    En ik heb een film gezien over Laos .
    Wat erg zeg ....
    Ik vond het heel leuk dat u bij ons in de klas was
    Alles wat u gezegd heeft ..
    Daar ben ik heel rijk van geworden :)
    Maar aan alles komt een eind .
    Donderdag Musical
    En dan is het school jaar al bijna om ..

    Groetjes van Pim K.

  • 14 Juli 2010 - 08:07

    Muhammed:

    hallo meneeer Lagarde.
    het was heel leuk dat u bij ons in de klas kwam.
    het was heel interesant.
    bedankt!!!!!! en u kan heel mooi vertellen.
    al die mooi zinnetjes heb ik onthouden.
    dat zal ik ook ooit meer vergeten want ik heb het gezien en ik onthou!
    tot gauw!!!!

    muhammed


  • 14 Juli 2010 - 09:12

    Bjorn Geerman:

    ik heb veel geleerd.
    Over het leven van mensen in China en die andere landen.
    Enik vond je verhaal heel mooi ik hoop dat je nog ooit op mijn school komt.

    groetjes BJORN

  • 14 Juli 2010 - 09:18

    Maud Schalken:

    hoi meneer Lagarde
    ik vond het super dat je bij ons in de klas kwam.
    ik heb echt met aandacht geluistered en ik weet er nog een hele boel van zoals: dat je een armbandje heb en had.
    En dat je megaveel fotoboeken hebt en er zaten echt heel veel mooie foto's tussen

    groetjes maud(je)

  • 14 Juli 2010 - 09:22

    Riza Van Krugten:

    Het was super leuk en,ik heb er veel van geleerd.Ik zou ook graag een keer met een voertuig door landen heen gaan maar niet in mijn eentje.Kortom het was heel leuk

  • 14 Juli 2010 - 09:28

    Sanne Akkermans:

    hoi meneer lagarde
    ik vond het leuk om al die foto's te zien en de verhalen te horen.En jasper is heel schattig!!!
    groetjes sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 976
Totaal aantal bezoekers 1987366

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: