Ik ben verliefd. I am in love - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu Ik ben verliefd. I am in love - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Ik ben verliefd. I am in love

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

29 Januari 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

vrijdag, 29 januari 2010

Stung Treng.

Beste allemaal, dear everyone,

Yes I am in love on Cambodja. Why? I don't know. The beautiful laugh? the thousand and thousand children who are the whole day yelling goodbye and hello. The way of living, the past with Pol Pot.
It is a combination from all I think.

Today 142 km, 34 degrees. But I did it and tomorrow on the way to Laos. perhaps not everyday a computer but you hear from me .

A live nd enjoy greeting for the last time from Cambodja.

Piet

Beste allemaal.

Hier zit ik dan totaal verliefd te zijn. Ja Cambodja heeft heel wat met mij gedaan. Is het de betoverende glimlach, zijn het de duizenden kinderen die de hele dag onvermoeibaar hello, hello bye, bye roepen. Is het het vreselijk verleden dat ik in vele ogen zie en voel. Zijn het de intense en hele speciale ontmoetingen?
het zal wel een combinatie van alles zijn.

Maar morgen ga ik mijn geliefde verlaten. Morgen op weg naar Laos. Jullie horen het wel.

Vanmorgen supervroeg vertrokken. Het was nog een beetje duisternis. Maar er moesten 142 km afgelegd worden.. Bijna geen huizen, geen schaduw en maar een paar dorpjes om wat te kopen. Dus nog meer bagage door al het fruit en eten en drinken dat ik mee moest nemen.
Iedereen neemt hier de bus maar om vier uur had ik de klus werkelijk al tot een goed einde gebracht. Niet slecht he Ted voor een "oude" man al zeg ik het zelf. Mijn zitvlees heeft wel wt geleden maar dat gaat wel weer over.
Ik vind dat zulke stukken voor mij er ook bijhoren. Want als je verliefd bent moet je ook gaan voor de "mindere" stukken. Maar ook van deze weg heb ik genoten. Bosbranden, hoe mensen in deze verlaten streek toch een bestaan weten opte bouwen. Allemaal stukjes van de mooie Cambodja puzzle.

Vanavond super gezellig gegeten met Cristine uit Duitsland. Heb haar op de boot naar Siem Reap ontmoet en zag haar gisteren terug in Kratie en vandag weer hier. Cristine is werkelijk een super aanrdige vrouw en zij gaat morgen met de bus ook naar Laos.

Beste mensen het internetcafe sluit bijna dus ik weet niet of ik nog foto's kan plaatsen.

Ook weet ik niet of ik de comende dagen internet heb. Dus misschien moet je mij wel een tijdje missen.

Marcel en Ine, Heel veel sterkte met het verlies van je moeder. Ik zie haar nog voor mij als een statige lieve vrouw, en dat is al heeeeeel lang geleden.

Voor nu een leef en geniet groet,voor de laatste keer van mijn geliefde.

Piet

• 29 Januari 2010 - 13:13

Annemarie:

Laat ik eens de eerste zijn, Dat is me nog nooit gelukt!!! Tjonge en dan verliefd afscheid moeten nemen!! Dat zal moeilijk worden! Ik heb er bijna een dagtaak aan om je verhalen te lezen maar het blijft prachtig. Groetjes Uit het koude en natte Udenhout,
    Hier beginnen de carnavalskriebels alweer te komen!!!
    Groetjes van ons allemaal

• 29 Januari 2010 - 16:25

Ted De Keijzer:

Dag Piet,

respect voor de prestatie

• 29 Januari 2010 - 19:35

Ine Seegers:

Piet je zet mij helemaal op het verkeerde been. Ik ben verliefd. Ik denk wat krijgen we nou, snel lezen. Maar ik begrijp dat Cambodja jouw hart gestolen heeft en met name de inmoners daarvan.
    We hebben vandaag een fijn en intens afscheid gehad van moeder,oma en omamaatje. Marcel en Eefje hadden prachtig gezongen in het crematorium en er zijn mooie teksten gesproken door diverse familieleden. Piet op naar Laos en laat ons maar weer lekker mee genieten van alles wat jou daar overkomt. Lieve groet Marcel en Ine
    P.s. Piet bedankt voor jouw medeleven.

• 29 Januari 2010 - 20:21

Roel En Anouk:

Nu al verliefd, en je bent nog niet eens in Thailand geweest;-)
    Blijf genieten, we kunnen ons helemaal indenken hoe jij je daar voelt, we hebben heimwee...;-)

• 29 Januari 2010 - 23:47

Riek:

Hoi Piet, beetje laat maar erg druk gehad. Vanavond is Gwen met Jan blijven eten en er een gezellige savond van gemaakt. Dus zondag naar je dochter.
    Riek

• 30 Januari 2010 - 09:07

Yvonne En Wim:

Ons gedagje van vandaag:
    Jouw verliefdheid is grensoverschrijdend.

• 02 Februari 2010 - 09:11

Hanny:

Afscheid nemen is altijd moeilijk, en dat zal het ook altijd blijven. Geniet weer van de volgende km ers maar dat hoef ik niet te zeggen.
    Hanny en Herman