In de hangmat. In the hammock. - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu In de hangmat. In the hammock. - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu

In de hangmat. In the hammock.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

28 Januari 2010 | Cambodja, Kratié

donderdag 28 januari 2010

Kratie,

beste allemaal, dear everyone,

A lazy day today.
With a tuk-tuk t5o the river the Mekong watching to the river dolphins and eating on a bamboo raft above the Mekong. But also visit a temple on top of a mountain with 4oo steps.

So a lazy live and enjoy greeting from

Piet

Vandaag een wel heel ontspannen dagje. Vanmorgen toch weer vroeg opgestaan om langs de Mekong te wandelen. Daarna een goed ontbijt en met de tuk-tuk naar de aanlegsteiger om dolfijnen te zien. Zoetwater dolfijnen. En die kon je genoeg zien maar dan dese lieve beestjes in het vizier van je fototoestel krijgen is wat moeilijker. Een paar keer is het gelukt. Maar de boottocht op de Mekong was al een waar genoegen.
daarna nog wat verdergereden en overbamboebruggetjes naar bamboevlotten boven de snelstromende Mekong onder je.
Drank, eten, hangmatten, zwemkleding alles wordt geregeld om je het zo aangenaam mogelijk te maken.
Dus daar heb ik met nog een aantal andere bezoekers uit Cambodja en Engeland heerlijk gegeten en in de hangmat lekker liggen slapen.

Om 3 uur nog een berg bezocht waarop na 4oo treden een tempel te bezichtigen is.
Nu wat boodschappen doen voor de hele lange tocht van morgen.

Ik kom al aardig in de buurt van Laos en de internet mogelijkheden zijn daar schaarser. Dus misschien moet je op een dag wat meer verslagen op een dag lezen maar ze komen wel en uiteraard met foto's.

Voor nu een lieve groet en leef en geniet,

Piet

  • 28 Januari 2010 - 12:22

    Riek:

    Wat lig je lekker zeg. Heerlijk ontspannen. Hoorde net op school de overblijfmoeder vertellen dat je al op de site stond. Ik denk zei ze, Riek is ergens naar toe, want ze heeft nog niet geschreven. Ja we waren boodschappen doen voor ons feestje.
    Een dikke groet van mij.

    P.S. Andre, ik hoop dat het iets beter met je gaat sinds gisteren. Lees maar onder het vorige verslag van mijn broer. Sterkte

  • 28 Januari 2010 - 12:56

    Jan&Pieta Jooren:

    Hallo Piet,

    We reageren wel incidenteel, maar volgen je wel elke dag en kunnen je bijna niet bijhouden met printen en foto's kijken. Wat een reis!! En wat een verschil met ons geordende en opgeruimde Holland. Je zult moeten afkicken als je terugkomt. Ik ben net naar de glasbak en de plasticafvakbak geweest. Daar weten ze nog niet wat dat is. Die ingebouwde accu van jou werkt perfect, want je bent onvermoeibaar. En je kunt straks thuis wel een boekwerk van opgedane kennissen aanleggen! Goede reis veel en leef geniet veel!

    Pieta en Jan


  • 28 Januari 2010 - 13:01

    Betsy:

    Dag Piet,

    Ben helemaal weg van je weblog de verhalen en de prachtige foto's.
    Fijn dat je weer bent opgeknapt en lekker geniet van een "rustig" dagje.
    Ja, was net bij je zus Riek overblijven op school en zei dat je weer mooie foto's had en dat ik haar miste met een reactie.(Heeft ze al goed gemaakt zie ik.;)
    Succes met de reis en volg je met heel veel plezier via deze site!Groetjes Betsy

  • 28 Januari 2010 - 13:13

    Marcel & Ine:

    Hoi Piet,

    Even alle verslagen bijgelezen en de prachtige foto's bekeken. Wat een reis!!

    We zijn de afgelopen dagen 'opgeslorpt' met alles regelen rondom de uitvaart van ons moeder. Zij is afgelopen zondag op 96-jarige leeftijd overleden en morgen is de uitvaart en crematie.
    Een mooi leven, een rustige dood, een mooi afscheid. Dit alles voelt wel goed, maar het blijft je moeder.........

    We gaan je verder volgen Piet en groetjes van ons beiden.
    Marcel & Ine

  • 28 Januari 2010 - 13:31

    Marja (enkhuizen):

    Hoi Piet, ook ik blijf je natuurlijk volgen. Elke dag kijk ik uit naar je mailtjes. Ik bn benieuwd hoe je laos gat beleven. Ik vond het net een groot kinderboerderij. Al die loslopende kippen,varkens e.d Dat wordt weer genieten. Groetjes uit Enkhuizen (marja( kunming))

  • 28 Januari 2010 - 15:05

    Ted De Keijzer:

    Dag Piet,

    Jij doet boodschappen voor "de hele lange tocht van morgen". Met de bus naar Stung Treng duurt maar een uur of twee. Dat is toch echt geen lange tocht. Je gaat dat hele stuk van pakweg 140 kilometer door niemandsland (twee, drie kleine dorpjes onderweg) dus toch fietsen? Lijkt mij een aardige klus. Succes.

  • 29 Januari 2010 - 09:10

    Bram Coen En Angelie:

    Nou Piet,
    Dit ziet er echt uit als vakantie, heerlijk. En wij hier maar ploeteren in de kou.
    Het is hier bijna carnaval, dus het boerenkieltje van bram wordt uit de kast gehaald.
    Het is echt al een hele stevige flinke boy, dus je zult je wezenloos schrikken als je eerst je kleine wondertje ziet en dan bram.

    Nou geniet er nog lekker van

    Groet Bram, coen en angelie

  • 29 Januari 2010 - 12:27

    Hanny:

    Echt ontspannen in die hangmat Piet,volgens mij is het daar bloedheet.
    hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 1987904

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: