Een regelrechte aanval, A real Attack. - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een regelrechte aanval, A real Attack. - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een regelrechte aanval, A real Attack.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 December 2009 | Vietnam, Ðà Lạt

zaterdag 26 december 2009

Da Lat

Beste allemaal, dear everyone,

Dear everyone.

Yes today a real Attack on my butt. The road was so bad. I bounced from left to right over the road. 80 km from the 110 km. And 40 km climbing but to go down was also not fine and it was dangerous. My butt is red, blue and all other colours. So tomorrow a resting day. Also my complimnts for my Koga Miyata, my bike. He bounced too the whole day.

But the views were fantastic. So this was a unforgettable boxing day.

Lot of hugs and live and enjoy the moments.

Beste allemaal.

Vandaag tweede kerstdag 2009 heb ik, of beter gezegd mijn achterste, een regelrechte aanval te verduren gehad.Ik wist dat de weg niet in de beste conditie was maar van 110 km die ik vandaag afgelegd heb, waren er 80 km die de naam "weg" echt niet mocht hebben. Totaal kapotgereden. Gaten, scherpe grote kiezels, zand, opgelapte stukken die zo ongelijk waren dat je van links naar rechts stuiterde. 80 kilometer lang op je zadel stuiteren, van links naar rechts en de hele dag zoveel mogelijk gaten ontwijken.
Vanmorgen om half gestart en dat was maar goed ook want ik kwam pas om 5 uur in Da Lat aan. Ruim 10 uur op dat smalle zadeltje op zo'n kapotgereden weg. Je moet er maar lol in hebben. Belangrijk is op zulke momenten om niet chagrijnig te worden maar juist om er de lol van in te gaan zien want aders gaat je energie de verkeerde kant op en kom je die steile beklimmingen echt niet meer op.

En van de 110 km heb ik er ruim 40 geklommen. Een stuk van 17 km aan een stuk en even later nog een stuk van 10 km. Dalat ligt op hoogte dus ik heb lang niet zoveel kunnen dalen. Maar dalen was helemaal geen pretje op deze weg. Was gewoon super gevaarlijk vooral om dat de weg smal was en iedereen probeerde zoveel mogelijk de gaten te ontwijken. Dus iedereen slingerde over de weg heen.

Mijn achterste , of beter gezegd mijn hele onderstel is zo ontzettend bont en blauw en rood. Dus morgen een verplichte rustdag.

Een groot compliment voor mijn Koga Miyata die ook deze weg met al de bagage eraan hangend doorstaan heeft.

Je hebt dan ook geen tijd om rond te kijken dus ben ik regelmatig afgestapt want de vergezichten waren fenomenaal. Echt schitterend.

En de temperatuur was vandaag ruim over de 30 graden dus heb ik ook liters vocht tot mij genomen.

Zo zie je dat op alle manieren een dag onvergetelijk kan zijn. Het is maar hoe je het bekijkt

Nu is het acht uur en heb ik een heerlijke douch gehad en ben ik zojuist terug van een heerlijk maaltijd.
Morgen betijg ik een ander voertuig. Ik ga met een "easy rider" op stap.
Er hier is nogal wat zijderupsenteelt, koffie en thee plantages en een Chicken Village en er schijnt een mooie waterval te zijn. Dus morgen hoop ik mijn achterste wat te ontzien. En dan weer op weg naar Saigon/HCM. Hoop daar met nieuwjaar te zijn.

Een leef en geniet groet vanuit Dalat.
Piet













  • 26 December 2009 - 15:16

    Yvonne En Wim:

    Dag Piet,
    Je weet toch wel dat chinese spreekwoord: een voetpad wordt gemaakt door er over te lopen dus een fietspad........... Overigens tweede kerstdag, vragen wij ons af of alle Aziaten denken dat het de kerstman is geweest die werd gekruisigd. Dat kan jij mischien wel uitzoeken. gr. en blijf genieten Yvon en Wim.

  • 26 December 2009 - 17:46

    Frans Van Rijsewijk:

    Hallo Piet

    Ik heb al wel wat verslagen van je gelezen maar meestal ontbreekt me de tijd om te reageren.Ongelofelijk wat jij allemaal meemaakt.Ziek geweest,veel afgezien op de fiets,slechte wegen,moeilijke beklimmingen maar toch ben ik stiekum jaloers.Ik zou dit ook wel willen maar ik denk niet dat dit voor "normale" mensen te doen is.Het mooie is dat je bovenal veel hebt genoten.Ik zie wel dat je makkelijk contact maakt met mensen van allerlei pluimage maar dat verwondert mij niet.Hopelijk gaat het" grote genieten" nog een tijdje door.Hier vanuit Helvoirt een fijne jaarwisseling gewenst en een gelukkig 2010!

  • 26 December 2009 - 18:39

    Jac Peeters:

    Piet, jongen, ge treedt nog eens in mijn 'voetstappen' en wordt nog eens een echte veldrijder! Wie weet rijden we samen met een van mijn vrienden Henk Baars (oud-wereldkampioen zoals je wellicht weet)nog wel eens een zware veldtoertocht! Of misschien de Ronde van Vlaanderen met al die kasseienstroken! Dat is nu voor jou een 'fluitje van een cent'! 't Was inderdaad goed, dat ik mijn kerstwensen enkele dagen geleden al deed ... het waren weer een paar drukke dagen, maar ... ondanks allerlei 'weeralarm' dat werd aangekondigd heb ik alle diensten kunnen doen! Ik ga nu de berichten en foto's bekijken, die ik de voorbije dagen gemist heb ... Hartelijke groeten uit een 'glad' Hilvarenbeek!
    Jac en Hanneke

  • 26 December 2009 - 18:53

    Jac Peeters:

    Zo, ik ben weer 'bij' Piet! Zag ik dat goed? Weer aan het bier tussen die jonge dames? En ... ik heb alweer een paar mooie portretten gezien! Het wordt straks toch nog moeilijk om daar een keuze uit te maken voor jouw expositie! Ik ben ook benieuwd naar de onderschriften! Ik zag ook ergens dat je nog 92 dagen onderweg bent. Klopt dat? Dan moet je dus wel de geboorte van je kleinkind missen? Of heb ik dat mis?
    Groet en ondanks de 'niet-kerstsfeer' daar toch een mooie persoonlijke kersttijd gewenst! (Je bevindt je overigens in goed gezelslchap wat betreft kerstmis hoor! Terwijl wij hier allemaal kerstmis vieren zit Lance Armstrong dagelijks - ook op 1e en 2e kerstdag - een paar honderd kilomter op de fiets, zich voorbereidend om de Tour de France!
    Jac en Hanneke

  • 27 December 2009 - 08:39

    Riek:

    Ik denk,ik krijg nog een foto te zien van dat achterwerk van je.(hahahah). Nou knap hoor dat je dit volhoudt. Een echte Lagarde.
    We hebben fijne dagen gehad. Vanavond heben we een dropping van zo'n km of 15, dus dan weer lekker alles eruitlopen. Doei

  • 28 December 2009 - 19:51

    Hanny:

    Nou Piet zo´n rustdag is niet overbodig, want je kontje moet je in ere houwen.
    Herman en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 1987653

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: