Gelukkig weer on the road maar nog wel ... - Reisverslag uit Dali, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu Gelukkig weer on the road maar nog wel ... - Reisverslag uit Dali, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Gelukkig weer on the road maar nog wel ...

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

08 November 2009 | China, Dali

Zondag 8 november 2009.

Dali

Beste allemaal, dear everyone,

# hours in a van with the bike is a punishment for me. Nut dor now it was better. So I am in Dali and read all the emails and write 6 stories in 3 hours on the computer. Tomorrow I go to Kunming and than I see further. Thanks and warm greetings and miss Kippenvel still 7 days and than ......... And Brian what read I now an electric bike? For the Taupo Tour? You are too young for that but I degree it is amazing for old or handicap people.

A lot of loves,

Piet

Ja je ziet het geen Jinchuan meer maar Dali. Vannacht de hele nacht in bed kunnen blijven. Alles ingepakt en naar beneden gebracht. Afgerekend. Ook de kosten van de 9 uur in het ziekenhuis en de 6 flessen infuus. Totaal 17 euro !!!!!
En alvast afscheid genomen van al die lieve mensen in het Jia Li hotel.

Ja jane hier heb ik de Hollandse soeveniertjes die ik van jou gekregen heb achtergelaten. Ze waren er heel vereerd mee.

Om klokslag 10 uur lag de fiets in de bestalbus en gingen we door de bergen op weg naar Daki. Gelukkig had ik een wat oudere bestuurder want rijden hier is werkelijk ook een avontuur. Van alles loopt en rijdt over de weg. Ze trekken zich niets aan van vrachtwagens of bussen. Maar iedereen accepteert dat. Er staan ook nogal wat heet gelopen vrachtwagens kangs de kant van de weg die ze gewoon aan het repareren zijn. Geen gevaren driehoek. Gewoon wat stenen op de weg leggen en iedereen rijdt er wel omheen. Soms zit je wel een half uur achter een zwarte rook uitdrijvende vrachtwagen omdat je deze niet kunt passeren. Maar ik kijk wat rond naar al die werkende mensen op het land.

Na ruim 3 uur wordt ik voor 30 euro en 140 km verder afgezet op een parkeerplaats vlakbij de prachtige oude stad Dali. Het is zondag en busladingen Chinezen banen zich ook al door al die nauwe straatjes met honderden winkeltjes.

Om 2 uur ben ik weer in het Koreana Guesthouse. Ze herkennen mij meteen en krijg dezelfde kamer. Na wat gegeten te hebben ben ik om 3 uur achter de computer gekropen en heb al die "shit" verhalen bijgewerkt.

Maar eerst alle die lieve emails gelezen en het verslag van Bauke en Wouter. Thanks. Wat een geweldig mentale opsteker. Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik niet op elk bericht persoonlijk kan reageren maar reken maar dat dat nog ooit komt.

Bauke en Wouter ik denk dat ik maar een paar gegevens doorgeef via de sms want jullie brouwen daar meteen een geweldig (romantisch) verhaal van. Super. Ik denk dat ik met mijn "shit" verhalen veel van die romantiek weggehaald heb. Sorry maar bedankt.

Ondertussen zit ik al bijna 3 uur achter de computer en ik ga even wat rondlopen om mijn spieren te ontspannen. Als alles goed blijft gaan vanavond weer zoveel mogelijk gewoon eten en op tijd naar bed. De hele dag nog niet naar het toilet geweest dus dat geeft hoop.

Morgenvroeg 14 km verder naar een bushalte om daar een ticket voor mij en mijn fiets te bemachtigen. Lukt dat dan schrijf ik morgen mijn verhaal vanuit Kunming en anders fiets ik weer terug met een ticket voor de volgende dag op zak want soms wil het nogals eens druk zijn en ik heb een ongewone bagage bij.

Lieve lieve allemaal nogmaals bedankt voor al die fijne reacties. En ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik nog vele verslagen mag schrijven want reizen op de fiets is echt het einde en dat heb ik vandaag nog eens extra ervaren toen ik 3 uur in het busje zat. Het is zo puur en dicht bij waar je bent. Maar bij een avontuur ben je niets zeker dus ik kijk niet verder dan de dag van morgen.

Maar de titel voor morgen 9 november weet ik al:

PAARS (de lievelingskleur van Conny)

Leef en geniet,

Piet










  • 08 November 2009 - 10:07

    Hans:

    Hoi Piet,

    Goed te lezen dat je de buikloop aan het overwinnen bent. Ik weet uit ervaring, maar dan van veel kortere avonturen, dat door een land trekken op de fietsde beste manier is om alles in je op te nemen. Ook hoop dan ook van harte dat je snel weer zo fit bent dat je weer op eigen kracht je avontuur kan vervolgen. Mocht het helemaal niet lukken dan zal ik Brian overreden je zo'n electrische fiets na te zenden :-)

  • 08 November 2009 - 11:19

    Riek:

    Ja, dat zei ik al, die Bauke. Mooi hoor. Ik had ze vorige week nog gebeld maar pakte niet op.
    Gelukkig ben je weer wat opgeknapt maar het fietsen zal nog niet meevallen denk ik. We horen het wel. Paars is hier deze winter een van de modekleuren, samen met grijs en zwart. Dus we denken veel aan Conny.
    Wacht weer lekker op je volgende verhalen, zit inmiddels 45 minuten je verhalen te lezen, maar vervelen, homaar.
    Om 5 uur gaan we bij de buren eten, we zijn uitgenodigd omdat Tonnie de grote haag er mee uitgedaan heeft en er hard aan getrokken had.
    Altijd leuk en gezellig, dat hoort bij het leven he.
    Dikke kus van Riek

  • 08 November 2009 - 11:47

    Coby:

    Piet net al je verhalen gelezen,ik ben blij dat je wat opgeknapt bent.
    Ik bid een extra weesgegroetje voor je,maar blijf opletten met het eten en drink genoeg.
    Gisteren ben ik een dagje naar ons Hanny geweest,dat was gezellig.
    Hier is het mooie weer,het zonnetje doet zijn best,een beetje koud maar wel heerlijk droog weer.
    Piet in gedachten ben ik bij je,liefs je zusje Coby.

  • 08 November 2009 - 11:50

    Bram, Coen En Angeli:

    He Piet,
    gelukkig weer veel beter te been, nu zal het heel snel weer super goed gaan. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je gevoeld hebt. Toen ik op reis was heb ik het in een hele kleine vorm gehad, maar dan ben je inderdaad heel blij met een redelijke pot en een bed wat niet te ver van de pot staat. Want ook onderweg meegemaakt en met bladeren en gras poetsen, is toch onaangenaam.
    Ook ongelofelijk dat iedereen zo lief is. Ik vraag me dan altijd af wat wij hier in nederland zouden doen. Zij wij net zo gastvrij, of zijn wij veel voorzichtiger en terughoudender. Jammer eigenlijk, want het geeft zoveel meer vreugde.
    In Vietnam ga je ook veel moois meemaken en daar kun je ook zeker lekker eten. Ben ook benieuwd wat daar verandert is, want dat is voor mij toch alweer 8 jaar geleden.
    Nou piet hoe je goed en een goede reis verder

    Groet Bram, coen en angelie

  • 08 November 2009 - 12:18

    Ine & Marcel:

    Nou Piet, wij zijn terug van een heerlijke trip naar Toscane in Italië en hebben dan een halve dag nodig om een inhaalslag te maken met betrekking tot jouw belevenissen.............
    Heel vervelend vooral om dit te overkomen, hoewel je er misschien in de voorbreidingen al wel aan gedacht had??!!
    Al bij al is het herstel ingetreden en zul je misschien nog wat moeten doseren de eerste dagen.
    We hopen dat het met je visum allemaal gaat lukken, zodat we kunnen blijven smullen van je verhalen, maar dan weer op de vertrouwde smakelijke manier............
    Beterschap gewenst en pas goed op jezelf.
    Tot gauw en een leive groet van Ine&Marcel

  • 08 November 2009 - 16:34

    Carla:

    Hoi Piet,

    Ik had je mail een paar dagen niet gelezen. Maar ben nu weer helemaal bij. Wat een "shit" verhaal. Ik weet uit ervaring (uitgedroogd na diaree in ziekenhuis in India)hoe waardevol het is als er lieve mensen naast je bed zitten die met hun onvoorwaardelijke aandacht bij jou zijn. Dat maakt dag en nacht verschil. Het klinkt, na al het "loslaten" dat je nu weer aardig "opgeschoond" bent om je avontuur te kunnen vervolgen. Alle goeds en nieuwe energie,
    hartegroet,Carla

  • 08 November 2009 - 20:58

    Ilse :

    Hallo Piet,

    Even al je avonturen bij gelezen!!!! Hoorde gisteren bij Anouk en Roel hoe en wat. We hebben je nog gebeld maar volgens mij lag je al heerlijk te slapen. Heel goed op tijd rust nemen en let goed op jezelf maar volgens mij is dit helemaal aan jou toevertrouwd.
    Mijn reis naar Thailand komt ook steeds dichterbij.
    Heb Anouk voor haar verjaardag natuurlijk allerlei nuttige cadeautjes gegeven voor hun grote reis naar Thailand.
    Ben heel benieuwd of ik hun nog tegen kom of ergens kan afspreken met ze.
    Doe rustig aan en blijf genieten van alle kleine dingen!!!!

    Heel veel groetjes Ilse

  • 09 November 2009 - 15:17

    Hanny:

    Gelukkig dat het met het busje allemaal gelukt is, en dat het wat beter gaat. Het kost daar allemaal niks als ik het zo hoor. maar ook al zou dat wel het geval zijn het maakt niets uit als je maar weer zo gauw mogelijk op knapt.
    Daaag Herman en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 1987688

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: