Wat een mooi eiland - Reisverslag uit Oneroa, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wat een mooi eiland - Reisverslag uit Oneroa, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wat een mooi eiland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

04 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Oneroa

Beste allemaal,
Dag 159/166 woensdag 4 maart.
Gisteren nog de hele middag in Auckland city geweest. En als je daar bent moet je zeker de hoogste toren van de stad bezichtigd hebben. 220 meter hoog en 360 graden uitzicht. Imponerend!!! Het weer was goed zodoende kon je veel van de 50 eilanden rondom Auckland zien liggen.

Om een uur of 7 nog in de omgeving van de Back Packers wat gaan eten en om een uur of 10 naar bed.
Vanmorgen de fiets weer bepakt en weer door het drukke verkeer op weg naar de Ferry. $0 minuten en ik lopp de ferry alweer af en ben ik op Waiheki Island.
De Hekerua Lodge ligt een km of drie buiten Oneroa. Het is werkelijk een schitterend eiland met vel tweede woningen voor de welgestelden uit Auckland. Ik heb vandaag zo'n 60 km over het eiland gefietst en wat waren er vele hele steile beklimmingen. Dus kom je buiten het dorpje geen fietser tegen. Ik heb vandaag werkelijk fantastische uitzichten gehad maar die krijg je dus niet cadeau. Nu is het 4 uur en zit ik achter de enigste gammele computer te werken.

Vele lezers van de website beginnen mij te bedanken voor de verhalen en zijn benieuwd hoe het "adkicken" mij zal vergaan.

Maar ik moet jullie bedanken voor het volgen van mijn avontuur. Steeds meer krijg ik het gevoel dat dat ontzettend veel mensen zijn.

Maar blijf nog maar een tijdje op deze website kijken want ik sluit deze website voorlopig nog niet.

Ook de "nazorg" wil ik de nodige aandacht geven. En ook alle mensen die ik hier in NZ ontmoet heb wil ik regelmatig op de hoogte houden van het wel en wee als ik weer terug ben.

Ook beginnen er weer nieuwe plannen te ontstaan en daar wil ik jullie ook graag van op de hoogte houden.

Dus blijf deze website zo af en toe nog eens bekijken. Maar voor nu zit ik nog gewoon op Waiheke Island en morgen ben ik weer terug in the big City.

Leef en geniet,

Piet

• 04 Maart 2009 - 11:52

Jan En Pieta:

Udenhout, 4 maart 2009
    Beste Piet,

Pieta en ik sluiten ons graag aan bij al diegenen, die jou gaan bedanken voor al je enthousiaste verhalen over Nieuw Zeeland. Onze map “Piet Lagarde, waar jij. nu” begint aardig vol te raken, maar er kunnen nog wel wat velletjes bij. Je geeft telkens het aantal dagen in NZ en de aftelling door. Laat ook de eindstand van je kilometertellertje svp weten!

Ook wij hebben zitten nadenken over de heel gemende gevoelens, die je nu moet hebben. Enerzijds een treurig gevoel omdat je afscheid gaat nemen van een prachtig land en veel geweldig gastvrije mensen; anderzijds een gevoel van grote voeldoening over een fantastische prestatie met gelukkig relatief weinig problemen. En misschien toch een beetje verlangen naar een weerzien met de bekende vertrouwde mensen en omgeving. Als troost: we hebben hier ook nog veel prachtige fietspaden en gastvrije mensen!

Succes met het demonteren en inpakken van je “grote vriend” en natuurlijk een veilige reis terug. De “kiwi”, die bij ons komt logeren, zul je niet ontmoeten, want die komt 12 maart al aan. Maar wij krijgen dus ook een paar weken Nieuw Zeelandse lucht in huis!

Beste groeten en leef en geniet van je laatste dagen.

Pieta en Jan.

• 04 Maart 2009 - 14:00

Riek:

Ha broertje, ben ook weer terug in de city Heesch. 4 geweldige dagen gehad in Normandie. Veel gewandeld en vel bezichtigd. Aan de kust van Normandie leek het af en toe op NZ, heb mooie foto's daarvan.
    Bwn benieuwd wat je weer gaat ondernemen.
    Groetjes van ons uit Heesch.

• 05 Maart 2009 - 15:00

Joop En Corrie:

Hallo Piet,
    Hoezo afkicken???
    Wij zijn eraan gewend geraakt om jouw verhalen te lezen. Op de automatische piloot komen ze iedere dag op de PC binnen. We MOETEN ze dus wel lezen dagelijks en dat werkt een beetje verslaving in de hand, dus vooral DOORGAAN zou ik zeggen. Het is gewoon erg leuk om jouw avonturen te volgen. Voorlopig dus geen afkickprogramma niet voor jezelf, niet voor jouw trouwe lezers s.v.p. We zijn reuze benieuwd naar je toekomstplannen.
    Voor nu EEN HELE GOEDE REIS TERUG.
    BYE BYE MATE !