Wat een mooi eiland - Reisverslag uit Oneroa, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wat een mooi eiland - Reisverslag uit Oneroa, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wat een mooi eiland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

04 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Oneroa

Beste allemaal,
Dag 159/166 woensdag 4 maart.
Gisteren nog de hele middag in Auckland city geweest. En als je daar bent moet je zeker de hoogste toren van de stad bezichtigd hebben. 220 meter hoog en 360 graden uitzicht. Imponerend!!! Het weer was goed zodoende kon je veel van de 50 eilanden rondom Auckland zien liggen.

Om een uur of 7 nog in de omgeving van de Back Packers wat gaan eten en om een uur of 10 naar bed.
Vanmorgen de fiets weer bepakt en weer door het drukke verkeer op weg naar de Ferry. $0 minuten en ik lopp de ferry alweer af en ben ik op Waiheki Island.
De Hekerua Lodge ligt een km of drie buiten Oneroa. Het is werkelijk een schitterend eiland met vel tweede woningen voor de welgestelden uit Auckland. Ik heb vandaag zo'n 60 km over het eiland gefietst en wat waren er vele hele steile beklimmingen. Dus kom je buiten het dorpje geen fietser tegen. Ik heb vandaag werkelijk fantastische uitzichten gehad maar die krijg je dus niet cadeau. Nu is het 4 uur en zit ik achter de enigste gammele computer te werken.

Vele lezers van de website beginnen mij te bedanken voor de verhalen en zijn benieuwd hoe het "adkicken" mij zal vergaan.

Maar ik moet jullie bedanken voor het volgen van mijn avontuur. Steeds meer krijg ik het gevoel dat dat ontzettend veel mensen zijn.

Maar blijf nog maar een tijdje op deze website kijken want ik sluit deze website voorlopig nog niet.

Ook de "nazorg" wil ik de nodige aandacht geven. En ook alle mensen die ik hier in NZ ontmoet heb wil ik regelmatig op de hoogte houden van het wel en wee als ik weer terug ben.

Ook beginnen er weer nieuwe plannen te ontstaan en daar wil ik jullie ook graag van op de hoogte houden.

Dus blijf deze website zo af en toe nog eens bekijken. Maar voor nu zit ik nog gewoon op Waiheke Island en morgen ben ik weer terug in the big City.

Leef en geniet,

Piet









  • 04 Maart 2009 - 11:52

    Jan En Pieta:

    Udenhout, 4 maart 2009
    Beste Piet,

    Pieta en ik sluiten ons graag aan bij al diegenen, die jou gaan bedanken voor al je enthousiaste verhalen over Nieuw Zeeland. Onze map “Piet Lagarde, waar jij. nu” begint aardig vol te raken, maar er kunnen nog wel wat velletjes bij. Je geeft telkens het aantal dagen in NZ en de aftelling door. Laat ook de eindstand van je kilometertellertje svp weten!

    Ook wij hebben zitten nadenken over de heel gemende gevoelens, die je nu moet hebben. Enerzijds een treurig gevoel omdat je afscheid gaat nemen van een prachtig land en veel geweldig gastvrije mensen; anderzijds een gevoel van grote voeldoening over een fantastische prestatie met gelukkig relatief weinig problemen. En misschien toch een beetje verlangen naar een weerzien met de bekende vertrouwde mensen en omgeving. Als troost: we hebben hier ook nog veel prachtige fietspaden en gastvrije mensen!

    Succes met het demonteren en inpakken van je “grote vriend” en natuurlijk een veilige reis terug. De “kiwi”, die bij ons komt logeren, zul je niet ontmoeten, want die komt 12 maart al aan. Maar wij krijgen dus ook een paar weken Nieuw Zeelandse lucht in huis!

    Beste groeten en leef en geniet van je laatste dagen.

    Pieta en Jan.

  • 04 Maart 2009 - 14:00

    Riek:

    Ha broertje, ben ook weer terug in de city Heesch. 4 geweldige dagen gehad in Normandie. Veel gewandeld en vel bezichtigd. Aan de kust van Normandie leek het af en toe op NZ, heb mooie foto's daarvan.
    Bwn benieuwd wat je weer gaat ondernemen.
    Groetjes van ons uit Heesch.

  • 05 Maart 2009 - 15:00

    Joop En Corrie:

    Hallo Piet,
    Hoezo afkicken???
    Wij zijn eraan gewend geraakt om jouw verhalen te lezen. Op de automatische piloot komen ze iedere dag op de PC binnen. We MOETEN ze dus wel lezen dagelijks en dat werkt een beetje verslaving in de hand, dus vooral DOORGAAN zou ik zeggen. Het is gewoon erg leuk om jouw avonturen te volgen. Voorlopig dus geen afkickprogramma niet voor jezelf, niet voor jouw trouwe lezers s.v.p. We zijn reuze benieuwd naar je toekomstplannen.
    Voor nu EEN HELE GOEDE REIS TERUG.
    BYE BYE MATE !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Oneroa

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 1988074

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: