Ik zou willen dat..... - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Ik zou willen dat..... - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Ik zou willen dat.....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

15 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Beste allemaal,

Dag 108. Donderdag 15 januari.

Vanmorgen om 6 uur opgestaan. De fiets had ik voor de zekerheid op mijn kamer gezet. Snel ontbeten en alles reisklaargemaakt. Om kwart voor 7 zat ik op de fiets. Heerlijk is dat zo 's morgens. Zelfs op deze weg geen verkeer. Halverwege de fietstocht had ik de titel voor de website van vandaag in mijn hoofd:
" Een gele krekelweg".
Klopt niet zul je denken. Het was een weg met pittige beklimmingen (dus ook afdalingen) en aales links en rechts van de weg en in de dalen en berghellingen was geel. Verdord gras. De fire warnings waren dan ook het hoogst. De groene bomen staken er scherp bij af. En dan dat geluid van krekels ongelooflijk, kilometers lang.

Na 30 km een hoek om en dan ...... de zee, de Pacific Ocean weer. De rotsen in de zee, de witte golven die bijna tot op de weg reikten aan de rechterkant en aan de linkerkant van de weg meteen de loodrechte steile rotswanden.
Wat een mooie weg. En dan zie je ineens ook nog overal zeehonden en zeeleeuwen in het water zwemmen en spelen. ook liggen er tientallen te luieren in de zon. En dat allemaal op nog geen 20 meter van je fiets. Je rijdt door tunneltjes en boven de weg hangt een nevel van waterdruppeltje van de golven die zich stuk slaan op de rotsen. En daar mag je dan fietsen. Om 12 uur kwam ik al in Kaikura aan, Maar ik zou willen ...... dat deze weg nog eindeloos door zou gaan.

Ik ben meteen naar de informatie site gegaan of ik nog aan een of andere activiteit kon deelnemen. En .... ik had geluk om half 4 was er nog een plaatsje vrij op de boot om te gaan "whale watchen" want zwemmen met dolfijnen had ik al gedaan. Ben benieuwd , ik ga nu douchen en van de back Packers "Lyell Creek Lodge" terug naar Kaikura om wat te eten en om dan hopelijk walvissen te zien. Maar dat horen jullie morgen wel weer als er tenminste internet aanwezig is.

Voor nu een warme groet en leef en geniet,

Piet

• 15 Januari 2009 - 08:36

Riek:

Goedemorgen, ik ben weer de 1ste fan zoals je ziet. Hier vriest het niet meer. Pim Verbeek is ontslagen bij Feyenoord. Jammer, ik ben geen Feyenoorder (wel Ajax) maar de spelers moeten eens meer hun best gaan doen. Het zijn net een stelletje bejaarden. Trainer krijgt dan altijd de schuld. Helaas.
    De competitie begint dit weekend weer geloof ik.
    Piet fijne dag tussen de walvissen hoop ik.

• 15 Januari 2009 - 08:54

Hanny:

Piet Riek is me meestal voor, hoe het kan weet ik niet.Je zult wel geen foto meer gemaakt hebben van dat hondje want toen was je alweer weg volgens mij.Ik heb eigenlijk niks leuks te vertellen, alleen dat ik een uitnodiging heb gekregen van Tante Zus, die gaat 2 februari 85 jaar worden, ze zal denken laat ik dat maat vast vieren, en gelijk heeft ze. die is echt nog vitaal. Ik ga om 1 uur werken, Herman is met Max........, dat weet je inmiddels wel.
    Veel groetjesvan ons, Hanny

• 15 Januari 2009 - 14:39

Ad :

Piet wat doe je het toch goed en wat een ervaringen doe je al niet op.
    Je leeft zo dicht bij de natuur, je bent er één mee.Ik weet een beetje wat dat kan betekenen. Het zorgt dat er straks een ander mens terug komt. Maar daar moet je nu nog niet aan denken, want dat gaat pijn doen.
    Groetjes en geniet ze.
    Ad.

• 15 Januari 2009 - 19:49

Riek:

Piet, even iets rechtzetten anders zitten de Feyenoordfans achter m'n vodden.
    Het is niet Pim Verbek maar GertJan. Sorry. Als Ajaxfan kun je niet alles weten over een andere club.
    Hanny, ik was je maar net voor zie ik.
    Groetjes Riek

• 16 Januari 2009 - 14:14

Harm:

Hoi Piet,

via de verhalen van Bauke en Wouter bij die van jou terecht gekomen. Verdorie, dat had ik niet moeten doen op vrijdagmiddag, want nu zijn mijn laatste uurtjes werken opgegaan aan het lezen van je verhalen. Heerlijk om te lezen en ik krijg meteen de kriebels om weer eens een flinke fietsreis te gaan maken. Goed om te zien dat je het zo geweldig vindt... fietsen is mooi, reizen is mooi, de wereld is mooi... Geniet ervan, ik ga je verhalen zeker proberen bij te houden!

succes, Harm