"Ben jij Piet?" - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu "Ben jij Piet?" - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

"Ben jij Piet?"

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

27 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Het is zaterdag 27 december. dag 89.
Vanmorgen om 6 uur op en op de gang mijzelf zachtjes aangekleed want mijn 4 slaapmaatjes lagen nog lekker te dutten. Een paar broodjes met banaan gegeten en de alles weer aan mijn fiets gehangen. Vanuit het keukenraam zag je zo de dolfijnen weer in het water spelen. Het beloofde weer een mooie dag te worden. En dat werd het ook want terwijl ik hier zit gloeit mijn hoofd van de zon en de zeewind. Via Waikawa, Chaskands, Tautuku, Owaka ben ik Surrat Bay aangekomen. Een BackPackers aan de kust maar wel over 3 km gravel road. Maar ja de mooiste plekjes liggen vaak verscholen. Het was pittig vandaag met 3 steile beklimmingen en de zon in de middag hoog aan de hemel. Halverwege ging ik naar beneden op de laatste beklimming en een andere fietser zwoegde naar boven enineens hoorde ik: "Ben jij Piet". Stoppen dus en de fietser Geert had in Veldhoven gewoond en was op 44 jarige leeftijd naar Australie , Adelaide, vertrrokken en werkte daar op een grafische school. Ik heb vanmorgen de krant gekocht en jij staat daar met een grote gekleurde foto in. Hij haalde de krant tevoorschijn en ja wel hoor een kleine foto op de voorpagina en een grote foto verderop met een klein stukje tekst. Niet alles klopte maar het was toch wel leuk om jezelf zo in de krant te zien staan in NZ. Inn het eerste dorpje Owaka wat boodschappen gedaan en ook hier bleek ik al bekend te zijn. Ik heb 2 kranten opgestuurd naar huis. Anouk zal ze wel laten zien als je wilt of een kopietje maken.
Dadelijk een wandeling langs het strand om te kijken of er zeeleeuwen zijn. Die moeten hier regelmatig op het strand liggen te luieren.

Morgen weer op weg naar Milton en dan naar Dunedin. Bauke en Wouter landen in Auckland en dat is nog ver weg maar we ontmoeten elkaar ongetwijfeld ergens in dit mooie land. Ik kijk er wel naar uit.
Sjoerd met zijn Madelon is inmiddels weer terug en aan het werk. Maar ze hebben een prachtige vakantie gehad.

Een lieve groet en leef en geniet.

Piet

De foto's moet je even op wachten omdat op deze computer geen aansluiting zit.








  • 27 December 2008 - 11:33

    Karin Esterhuizen:

    Hallo Piet,

    Goed om te sien dit gaan goed met jou. Baie verras om van jou te hoor op Kersdag. Hoop dit gaan goed en praat gou weer met jou! Reis veilig!! Karin (Hoendervleis)

  • 27 December 2008 - 16:10

    Riek:

    Hoi broertje, net terug uit Frankrijk en even naar Bauke gemaild en nu naar jou. De beroemde fietser uit Nederland, wat gezellig.
    Knuffel van ons uit Heesch

  • 27 December 2008 - 16:42

    Joop En Corrie:

    Hallo beroemdheid!

    Jaja, in volle glorie in The Southland Times.
    (Dank Wil en Rita Broos)
    Het IS ook een geweldig avontuur en dito prestatie.
    Het is een wisselwerking, je geeft en ontvangt, je ontvangt en geeft. In evenwicht komen. Een briljant idee! Ik kan me voorstellen dat je intens dankbaar bent om dit mee te mogen maken.
    Bye mate!

  • 27 December 2008 - 16:56

    Niels En Anne-Marie:

    Hoi Piet,

    fijn om te lezen dat je de kerst goed bent doorgekomen. En zo populair in NZ. Leuk zeg! Veel plezier de komende tijd met Bauke en Wouter. Doe ze de groeten van ons!
    En alvast een fijne jaarwisseling, ook dat zal een nieuwe ervaring zijn.
    De groetjes, ook uit Schijndel!!!

  • 27 December 2008 - 17:40

    Roel En Anouk:

    even vakantie dus tijd om even bij te lezen. gelukkig hadden we via de mail en telefoon al veel verhalen gehoord, maar zo met de foto's is het toch weer een andere beleving. We hebben je gemist met kerst, maar het doet ons goed om je zo gelukkig en ontspannen te zien op de foto's. Doe voorzichtig en we zijn trots op deze beroemdheid. een dikke knuffel uit de klaproos

  • 27 December 2008 - 21:20

    Fabienne:

    Leuk joh, dat artikel! Wij hebben een hele gezellige kerst gehad, ook samen met Renato! Nu bijna weer oud & nieuw!
    Met Bas is ook alles goed, vandaag hebben we al 9 maanden verkering!

    Lieve groetjes van Fab.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 1987867

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: