Altijd een natte broek - Reisverslag uit Kingston, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Altijd een natte broek - Reisverslag uit Kingston, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Altijd een natte broek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

14 December 2008 | Nieuw Zeeland, Kingston

Beste allemaal,

Het is hier nu zondagavond 14 december, half 5. Dag 76.
Gisterenavond sliep ik in een dorm. Een klein kamertje met 2x2 stapelbedden. Andy uit Engeland en Barbara Spreiter uit Zwitserland en ik sliepen in deze dorm. Barbera was een hele leuke meid en wij hadden snel contact. Zij was leerkracht maar de afgelopen 5 jaar was zij prof-handbalster in Denemarken en 5 jaar speelde zij voor het Zwitsers team. (google maar Barabara Spreiter)
Ik heb haar uitgenodigd voor een etentje en 's avonds liepen wij samen de lagoontocht. Het weer een bijzondere avond over onderwijs en natuurlijk over topsport. Zij studeerde in Taupo een paar maanden Engels om zodoende weer snel een baan te vinden in het onderwijs. Nu was zij nog wat aan het rondtrekken.
Zij wilde dat ik nog wat langer bleef om samen nog wat te ondernemen maar ik ben toch maar verder getrokken.

Vandaag mocht ik de Paradise road weer terugrijden.Pittig maar o zo mooi. En nu onder een bewolkte hemel maar het was wel warm en de wind bleef weg. Dus ik ben niet in Queenstown gebleven maar doorgereden via Frankton naar Kingston. En daar verblijf ik nu in een cabin. Dadelijk wat eten en morgen op weg naar Te Anau, naar de sounds. Tenminste als het weer het toelaat.

En nu iets over die natte broek. Al 77 dagen heb ik elke keer als ik stop met fietsen een kletsnatte wielrenbroek. Het voorste gedeelte van de zeem kan ik altijd uitwringen.
Het zweet gutst namelijk nogal snel van mijn kale hoofd onder mijn helm via mijn nek en brede borstkast !! over mijn veel kleinere buik naar beneden. Soms als ik ga verzitten loopt het verder naar mijn kuiten. Dus dat is heel veel drinken om het vopcht aangevuld te krijgen.

Beste allemaal, ondertussen begint het heel hard te waaien dus een stormachtig lieve groet van uit Kingston,

Leef en geniet,

Piet

• 14 December 2008 - 06:48

Frank:

Hoi Piet,

Het was me een waar genoegen om je wederom tegen te komen onderweg!
    Ik blijf vanaf nu dat mooie oranje vlaggetje in de gaten houden!!!

Groeten vanuit Te Anau!
    Frank Boom
    (woeper.aroundtheglobe.nl)

• 14 December 2008 - 08:57

Riek:

Goeemorgen broer, het is hier nu10 uur zondagmorgen, jij ligt misschien al te pitten. Ik kon vandaag niet gaan lopen want moet hele dag bij Prinsenreceptie zijn. Achter de bonnenverkoop. Heel leuk en gezellig.
    Alaaf van je zus en zwager

• 14 December 2008 - 09:34

Hanny:

Ik zie dat ond Riek me al voor is geweest op zondagmorgen, en die is alweer op sjouw voor de carnaval. Herman is crackers aan het smeren met rookvlees en appelstroop.Zo nu weet je wat wij s'morgens eten. Het is maar kwats maar dat maakt niet uit.
    Ans van Ome Toon en Annemarie van Ome Gies vroegen ook al je de gegevens om naar de site van je te kunnen. Wij gaan vanmiddag naar een feestje van een vrien die 60 is geworden.
    Slaap lekker en tot morgenvroeg dan probeer ik je te bellen.
    Groetjes van Herman en mij.

• 14 December 2008 - 11:59

Je Zus Coby:

Hoi broer ik kom als derde zus ha ha.
    Lekker uitgeslapen(tien uur)vandaag een paar wasjes draaien en probeer zoveel mogelijk met de voeten te rusten,het gaat wel iets beter,maar heb nog veel pijn.
    Deze week drie dagen werken en dan ben ik vrij tot zes januari,ik heb van alles op mijn lijstje staan,dus vervelen doe ik mijn niet.
    Piet een dikken knuffel van je zus Coby.

• 14 December 2008 - 16:25

Femke:

Wat is familie lagarde toch heerlijk online! Klint allemaal goed, wacht maar tot je the sounds ziet. Wij hebben voor Doubtful sound gekozen, ietsjes minder toeristisch naar ons idee en oh zo prachtig! Geniet ervan, x Femke

• 15 December 2008 - 00:06

Jeroen En Agnes:

Hey Piet,

Dus ook in Kingston? Wij waren er gister en hebben de stoomtrein genomen...echt een beleving! Hoe is het daar? We vinden dat wij veel updaten maar jij wint het toch wel...leuk!

Groetjes Jeroen en Agnes
    (zoals beloofd: www.jeroenenagnes.blogspot.com)

• 15 December 2008 - 08:08

Piet:

beste Piet,

geweldig om te horen dat het goed gaat met je, wat een fantastische uitdaging, en zijn die foto"s echt? onvoorstelbaar mooi en dan te weten dat het hier weer koud en vies miezerig weer is,Piet geniet ervan, ben zuinig op jezelf. groet, Piet Reinders

• 15 December 2008 - 18:04

Jac Peeters:

Ha die Piet,
    Ik kom net terug van de kerstbijeenkomst van Tangent. Weer heel gezellig als altijd. Ze hebben jou wel gemist bij het inpakken van de kerstpakketten, maar het is toch gelukt! Ik heb Wil Broos geadviseerd om maar flink in training te gaan, want hij wil met jou nog een flinke tocht fietsen als je weer terug bent. Hij zal een afgetrainde atleet bij zich hebben! Ik heb verder je berichten weer met aandacht en belangstelling gelezen. Het blijft een ongelooflijk verhaal!
    Groeten uit Hilvarenbeek!
    mede namens Hanneke,