Heli-hiking en kayakken - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Heli-hiking en kayakken - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Heli-hiking en kayakken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

07 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Hier ben ik weer. Gisteren kon ik niets op de site plaatsen. Het werkte even niet, nu probeer ik dat in te halen. Dus nu het verslag van zaterdag 6 december. Dag 68. Om 7 uur wat gegeten en toen werd ik gebeld door de vriendenclub die deze avond met Sint bij elkaar waren. Fijn dat ik ze allemaal even aan de telefoon kreeg. Ook Anouk en Roel belden nog dat was dus dubbel verrast worden. Sint en Piet schenen langs geweest te zijn. Dadelijk ga ik om 9 uur weer met de heli naar de gletsjer en daar zijn wij 3 uur door ijsmassa's gekropen, erover geklommen en gelopen. Wij deden dat met een groep van 9 mensen. Ik was weer de nestor. Schrik maar niet als je mijn broek vol met bloed ziet en als je het verband ziet. want een keer struikelen en de ijskristallen schrapen je vel er helemaal af.
Het was een fantastische ervaring deze heli hiking tocht. s'avonds ben ik van 5 tot half 10 gaan kayakken op het Mapourika meer (lake). Nu in een eenpersoons kayak. Heel bijzonder op zo'n groot meer vooral toen wij op smalle riviertjes de regenwouden binnen konden gaan. Niet te geloven hoe het water als een spiegel kan zijn. En dan de ondergaande zon met de Frans Jozef gletsejer op de achtergrond. Ik hoop dat de foto's het een beetje over kunnen brengen. Het was weer een super dag.

Morgen ga ik ice climbing doen van 's morgens 8 uur tot 's avonds half zes naar en op de gletsjer ijwanden beklimmen. Nog nooit gedaan maar eens moet het de eerste keer zijn. Hoe dat bevallen is horen jullie morgen weer.


Een lieve ijkoude gletsjer groet en leef en geniet,

Piet




  • 08 December 2008 - 12:18

    Tom Hart:

    Ha Piet,
    Heerlijk lijkt me dat zo boven in die ijsvlaktes, met blauw en wit en de stilte om je heen.
    Houd je goed!
    Tom

  • 09 December 2008 - 13:11

    Corrie:

    Wat prachtig om te zien, dat ijs en het blauw van de gletsjer, de spiegeling van het water en de avondfoto.
    Heerlijk dat je zo geniet en jezelf ook een kadootje geeft. Met de korte broek in de sneeuw.
    Bye Bye mate.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 1988079

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: