Heli-hiking en kayakken - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Heli-hiking en kayakken - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Heli-hiking en kayakken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

07 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Hier ben ik weer. Gisteren kon ik niets op de site plaatsen. Het werkte even niet, nu probeer ik dat in te halen. Dus nu het verslag van zaterdag 6 december. Dag 68. Om 7 uur wat gegeten en toen werd ik gebeld door de vriendenclub die deze avond met Sint bij elkaar waren. Fijn dat ik ze allemaal even aan de telefoon kreeg. Ook Anouk en Roel belden nog dat was dus dubbel verrast worden. Sint en Piet schenen langs geweest te zijn. Dadelijk ga ik om 9 uur weer met de heli naar de gletsjer en daar zijn wij 3 uur door ijsmassa's gekropen, erover geklommen en gelopen. Wij deden dat met een groep van 9 mensen. Ik was weer de nestor. Schrik maar niet als je mijn broek vol met bloed ziet en als je het verband ziet. want een keer struikelen en de ijskristallen schrapen je vel er helemaal af.
Het was een fantastische ervaring deze heli hiking tocht. s'avonds ben ik van 5 tot half 10 gaan kayakken op het Mapourika meer (lake). Nu in een eenpersoons kayak. Heel bijzonder op zo'n groot meer vooral toen wij op smalle riviertjes de regenwouden binnen konden gaan. Niet te geloven hoe het water als een spiegel kan zijn. En dan de ondergaande zon met de Frans Jozef gletsejer op de achtergrond. Ik hoop dat de foto's het een beetje over kunnen brengen. Het was weer een super dag.

Morgen ga ik ice climbing doen van 's morgens 8 uur tot 's avonds half zes naar en op de gletsjer ijwanden beklimmen. Nog nooit gedaan maar eens moet het de eerste keer zijn. Hoe dat bevallen is horen jullie morgen weer.

Een lieve ijkoude gletsjer groet en leef en geniet,

Piet

• 08 December 2008 - 12:18

Tom Hart:

Ha Piet,
    Heerlijk lijkt me dat zo boven in die ijsvlaktes, met blauw en wit en de stilte om je heen.
    Houd je goed!
    Tom

• 09 December 2008 - 13:11

Corrie:

Wat prachtig om te zien, dat ijs en het blauw van de gletsjer, de spiegeling van het water en de avondfoto.
    Heerlijk dat je zo geniet en jezelf ook een kadootje geeft. Met de korte broek in de sneeuw.
    Bye Bye mate.