Wat een indrukwekkend geluid - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wat een indrukwekkend geluid - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wat een indrukwekkend geluid

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

01 December 2008 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Beste allemaal,

Vanmorgen maandag 1 december al vroeg opgestaan. Zachtjes want de andere gasten sliepen nog. Wat eten klaargemaakt en om half 8 zat ik weer op de fiets voor weer een indrukwekkende tocht langs de kust. Het was heuvelachtig maar ik merk dat ik steeds langer op de fiets kan blijven zitten en vandaag met enkele steile heuvels ben ik niet van de fiets geweest. Dat betekent dus dat ik nog steeds sterker wordt.

O JA IK BEN GISTERN NOG IETS VERGETEN TE VERTELLEN. dE FOTO'S VAN MIJ VAN HET RAFTEN in de GROTTEN KUN JE BEWONDEREN OP: WWW.CAVERAFTING.COM (2008-11-30 MORNING) kIJK OOK BIJ :GENERIC DAN ZIE JE MEER VAN DE OMGEVING.

Links de steile rotswanden met daarop de regenwouden en rechts van de weg de meters hoge golven van de tasman Sea. Het geluid dat weerkaatst wordt door de steile rotswanden is oorverdovend. Het is wel geen zonnig weer, het regent soms een beetje maar dat doet er niet toe. Het is zo mooi en ik ben blij dat ik maar 13/14 km per uur ga.
Kan ik er lang van genieten. Ik wilde via Charleston, Tiromoana en Pahautone in Panakaiki aankomen en daar de Pancake Rocks en de Blowholes gaan bekijken. Dat heb ik dus ook gedaan en met recht komen hier duizenden toeristen op af. Maar om een slaapplaats te zoeken was nog te vroeg dus ben ik via Barrytown, Greigs naar Greymouth te fietsen. Een afstand van 88 km.

En nu zit ik mij suf te tikken , om de website bij te werken. Want aan de vele reacties merk ik dat dat heel erg op prijs gesteld wordt. En ik doe dat graag alleen zijn sommige computers of heel traag of zo beveilgd dat het (voor mij) vaak lastig is om foto's te plaatsen. Ik ga dat zeker proberen en hoop ook dat het lukt want jullie hebben er nog veel tegoed.
Ik zit in BP De Globel Village. De openhaard is aangemaakt enm er zit iemand op de piano te spelen. De was draait ondertussen en die ga ik dadelijk maar eens buiten ophangen.

Voor morgen heb ik de trein geboekt naar Arthur Pass. Een dorpje midden in de bergen, De treintocht schijnt al een hele aparte ervaring te zijn. Ik blijf daar ook slapen op bijna 1900 meter hoogte. De fiets neem ik mee want ik wil de terugtocht op de fiets gaan maken. Een tocht van ruim 100 km terug naar Greymouth.

Maar dat horen jullie later weer hoe dat gegaan is.

Lieve allemaal ik heb mijn dagboek weer bijgewerkt en ga dadelijk proberen de foto's geplaatst te krijgen.

Een lieve groet en zoals altijd: Leef en geniet,

Piet

• 01 December 2008 - 13:26

Corrie:

Hello Piet,
    Wat een mooie foto's. Het is fantastisch om zo te reizen, dichter bij de natuur kan niet. Heel fijn dat je iedere keer weer de tijd neemt om alles op de PC te krijgen voor ons. Dank. Het wordt een niet te evenaren uitnodiging om ook naar NZ te reizen, of de P.L.route na te fietsen. Je bent een waar ambassadeur voor NZ.
    Telkens weer zoek ik op de kaart waar je bent en kijk ik in het boek naar de bijzonderheden in de streek. Je ziet er goed uit, Piet. Prima conditie, sterke benen, doorzettingsvermogen en durf! 60.. So what?????
    Bye mate.

• 01 December 2008 - 16:34

Jac Peeters:

Dag Piet,
    Als je iemand vertelt wat jij allemaal doet en ziet gelooft niemand je! Wat een ervaringen moet jij toch opdoen! Om jaloers op te worden! (niet afgunstig hoor, het is je meer dan gegund, en wat ik al eerder schreef, het heeft allemaal met jouw 'lifestile' te maken, dat je dit allemaal meemaakt!)
    Groeten uit een donker en nat Hilvarenbeek!
    Jac en Hanneke.

• 01 December 2008 - 18:27

Gerry V Tante Annie:

Hoi Piet .. vandaag was Riek bij ons mam en vertelde van je geweldige onderneming .. ik ga het vanaf nu volgen en zal dan Tante Annie een verslag geven.. dit vindt ze ook geweldig ... Het ga je goed jongen ... geniet.. het mag.. nee het moet...
    groetjes Gerry Het zijngeweldige foto's een kennis van mij heeft in Nw zeeland gewoond en vindt het ook heel mooi om je te volgen... ongemerkt heb je veel passagiers bij je...

• 01 December 2008 - 20:06

Ine Seegers:

Man, man wat een prachtige foto's, wat een belevenis met al dat natuurgeweld. Echt helemaal te gek. Het paradijs op aarde.
    Piet alvast gefeliciteerd met de verjaardag van Sjoerd morgen.
    Een maandagavond groet van Marcel & Ine

• 01 December 2008 - 20:24

Riek:

Piet, wat een mooie foto's. De pancakes zijn indrukwekkend, he. We hebben ongeveer dezelfde foto's. Proficiat met Sjoerd. Ik bel of sms hem morgen nog. We hebben hem zaterdag al gebeld. Veel plezier en groetjes vanuit Heesch.

• 02 December 2008 - 00:39

Dion En Carmen:

Hoi Piet,
    We vonden het echt superleuk dat we je tegen zijn gekomen en je hebben mogen leren kennen (en onverwacht nog een extra keer in Grymouth). We weten zeker dat we elkaar terug gaan zien in Nederland. Met heel veel respect hebben we naar je verhaal geluisterd. Van mensen zoals jij wordt deze wereld een stuk beter! Geniet nog van elke keer dat je kippevel krijgt (en dat zal nog heel vaak zijn). We mailen! Houdoe!