Glow Worms - Reisverslag uit Charleston, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Glow Worms - Reisverslag uit Charleston, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Glow Worms

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

01 December 2008 | Nieuw Zeeland, Charleston

Beste allemaal,

Zondag 30 november. Dag 62. Bauke vertrekt vandaag naar Zuid-Afrika. Sjoerd vertrekt dinsdag 2 december, op zijn verjaardag met Madelon naar Afrika.Zit bijna de hele familie Lagarde in het verre. Dus Renato we zullen nog wat meer smsen en bellen.
Gelukkig houden Roel en Anouk het huis goed in de gaten en verzorgen zij de post en het graf van Connepon. Pierre en Rinus verzorgen de vogels. En dat gaat zo goed dat ik mij daar hier geen moment zorgen om maak. Bedankt allemaal.
Vandaag dus geen fietsen maar raften in het pikkedonker.
Om half negen met een busje opgepikt bij Nancy en Grae door de gids Rowie. Maar ook gisterenavond was het super gezellig want ik moette in Beaconstone een Engels stel, Rachel en Steve en een Nederlands stel Carmen en Dion. Samen gekookt en samen gekletst en toen ik begon te vertellen wie ik was: Riep Dion, jij bet dus " de Piet" waar mijn broer Wim het over heeft gehad. Wim is namelijk directeur op Den Bijstere in Tilburg en is een collega van mij. Want Den Bijstere behoort ook bij Tangent. Wat is de wereld toch klein. Dus dat was meteen een smsje naar Wim. ( Je hebt een leuke broer Wim en je schoonzus is ook een lieve schat)
Het groepje dat de grotten (caves) inging was maar klein. Chris en Eliya en ik met Rowie de gids. Eerst gingen wij met een treintje 2 km het rainforest in en daarna kregen wij een grote autoband mee en hebben wij ons buiten omgekleed in een wetsuit en zwemvest en een helm met licht. Toen met zijn vieren op de foto en daar gingen wij na een hele klim de grotten in. Om de tien meter riepen wij: amazing, amazing.

Deze tocht had ik niet willen missen bijna 2 km rondgelopen, rondgekropen in deze onderaardse gangen. Na anderhalf uu8r kwamen we water tegen in de grotten en dreven wij met de autobanden naar beneden. Boven ons waren er duizenden gloeiwormen te bewonderen. Het hele plafond was als kerstverlichting. En al weer viel het woord amazing vele malen. Buiten de grotten zijn we nog een km over de Nile River de rivier afgezakt en verder met het treintje weer terug door het regenwoud.
Om 3 uur was ik terug in Beaconstone ne heb ik nog de bostracking gelopen en heb daar halverwege nog in de kristalheldere rivier Big Totara River gezwommen. En ook hier volgt de TUI mij overal met zijn prachtig gezang.
Morgen op weg naar de pancake rocks in Punakaiki en Blowholes.

Dus tot morgen,

Leef en geniet

Piet

• 02 December 2008 - 21:17

Wim Luijten:

Ha Piet,
    leuk dat je Dion en Carmen hebt ontmoet. Wat een toeval dat je elkaar dan in zo'n groot land toch ergens tegen komt. Anja moest even goed denken welke Piet ze waren tegengekomen. Zij dacht eerst dat ze zwarte piet bedoelden, want die zie je hier volop lopen nu. Al gauw kreeg ze door dat het om een andere Piet ging: witte Piet uit Udenhout.
    Het blijft leuk om de mooie foto's en jouw enthousiaste verhalen te lezen. Het gaat je nog steeds goed zo te zien. Blijf genieten en mooie dingen meemaken. Wij blijven je volgen.

Groeten, ook van Anja.
    Wim.