Glow Worms - Reisverslag uit Charleston, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Glow Worms - Reisverslag uit Charleston, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Glow Worms

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

01 December 2008 | Nieuw Zeeland, Charleston

Beste allemaal,

Zondag 30 november. Dag 62. Bauke vertrekt vandaag naar Zuid-Afrika. Sjoerd vertrekt dinsdag 2 december, op zijn verjaardag met Madelon naar Afrika.Zit bijna de hele familie Lagarde in het verre. Dus Renato we zullen nog wat meer smsen en bellen.
Gelukkig houden Roel en Anouk het huis goed in de gaten en verzorgen zij de post en het graf van Connepon. Pierre en Rinus verzorgen de vogels. En dat gaat zo goed dat ik mij daar hier geen moment zorgen om maak. Bedankt allemaal.
Vandaag dus geen fietsen maar raften in het pikkedonker.
Om half negen met een busje opgepikt bij Nancy en Grae door de gids Rowie. Maar ook gisterenavond was het super gezellig want ik moette in Beaconstone een Engels stel, Rachel en Steve en een Nederlands stel Carmen en Dion. Samen gekookt en samen gekletst en toen ik begon te vertellen wie ik was: Riep Dion, jij bet dus " de Piet" waar mijn broer Wim het over heeft gehad. Wim is namelijk directeur op Den Bijstere in Tilburg en is een collega van mij. Want Den Bijstere behoort ook bij Tangent. Wat is de wereld toch klein. Dus dat was meteen een smsje naar Wim. ( Je hebt een leuke broer Wim en je schoonzus is ook een lieve schat)
Het groepje dat de grotten (caves) inging was maar klein. Chris en Eliya en ik met Rowie de gids. Eerst gingen wij met een treintje 2 km het rainforest in en daarna kregen wij een grote autoband mee en hebben wij ons buiten omgekleed in een wetsuit en zwemvest en een helm met licht. Toen met zijn vieren op de foto en daar gingen wij na een hele klim de grotten in. Om de tien meter riepen wij: amazing, amazing.

Deze tocht had ik niet willen missen bijna 2 km rondgelopen, rondgekropen in deze onderaardse gangen. Na anderhalf uu8r kwamen we water tegen in de grotten en dreven wij met de autobanden naar beneden. Boven ons waren er duizenden gloeiwormen te bewonderen. Het hele plafond was als kerstverlichting. En al weer viel het woord amazing vele malen. Buiten de grotten zijn we nog een km over de Nile River de rivier afgezakt en verder met het treintje weer terug door het regenwoud.
Om 3 uur was ik terug in Beaconstone ne heb ik nog de bostracking gelopen en heb daar halverwege nog in de kristalheldere rivier Big Totara River gezwommen. En ook hier volgt de TUI mij overal met zijn prachtig gezang.
Morgen op weg naar de pancake rocks in Punakaiki en Blowholes.

Dus tot morgen,

Leef en geniet

Piet





  • 02 December 2008 - 21:17

    Wim Luijten:

    Ha Piet,
    leuk dat je Dion en Carmen hebt ontmoet. Wat een toeval dat je elkaar dan in zo'n groot land toch ergens tegen komt. Anja moest even goed denken welke Piet ze waren tegengekomen. Zij dacht eerst dat ze zwarte piet bedoelden, want die zie je hier volop lopen nu. Al gauw kreeg ze door dat het om een andere Piet ging: witte Piet uit Udenhout.
    Het blijft leuk om de mooie foto's en jouw enthousiaste verhalen te lezen. Het gaat je nog steeds goed zo te zien. Blijf genieten en mooie dingen meemaken. Wij blijven je volgen.

    Groeten, ook van Anja.
    Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Charleston

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 1988049

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: