Goosebumps - Reisverslag uit Mana, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Goosebumps - Reisverslag uit Mana, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Goosebumps

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

12 November 2008 | Nieuw Zeeland, Mana

Beste allemaal,

Hier ben ik weer. In Mana, nog 25 km en ik ben in Wellington. Morgen hoogstwaarschijnlijk en dan met de Ferry naar Picton. Naar het zuiderlijk eiland van NZ.
Maar eerst maar iets over vandaag vertellen. Vandaag woensdag 12 november. Dag 44. Het was een gemakkelijke dag. Maar eerst maar over gisterenavond. Om klokslag 6 uur werd ik opgehaald door Tony, de man van Lyndall, de eigenaresse van een prachtig en gezellig cafe " Ambience". Lyndall was aan het koken en haar vriendin Melissa (Mel) was er al. Aan de bar eerst een wijntje gedronken en overvan alles gepraat. De trouwfoto's van Bauke doen het dan altijd wel goed bij de dames. De jurk valt dan heel erg in de smaak en altijd hoor ik dan het woord "gorgeous". Ook Wouter valt wel in de smaak bij de dames. Even later kwam Karin , een vriendin van Lyndall. Zij is hoofd van Kapiti Rest Home ( (een huis voor 35 bejaarden) Zij is 3 jaar geleden met 3 kinderen naar NZ gekomen. Wij konden elkaar in het Nederlands goed verstaan. Maar met een woord hebben we veel gelachen. Ik zei dat ik elke dag kippenvel kreeg van de gastvrijheid. Ik vroeg of daar ook een engels woord voor was. Goose bumps, kreeg ik tehoren. Maar zij vond kippenvel veel mooier dan hunerfleisch in Zuid Afrika. Tony ging trainen voor de grote cycling tocht rond het Taupo lake. Ik ben daar ook voor uitgenodigd maar zit dan al op het Zuidereiland.
Dus even later zat ik met 3 dames heerlijk te dineren. Lyndall is werkelijk een superkok. Het was super gezellig zo samen aan tafel en allemaal verhalen uitwisselen.Tony kwam wat later thuis en om 10 uur bracht Karin mij weer terug naar de Back packers. De`pa van Melissa, John, fietste ook heel veel en wilde mij ook wel leren kennen. Dus er werd nog een ontbijt voor vanmorgen geregeld in het cafe van Lyndall. Om half 9 zat ik wel een uur met John te praten over het fietsen en over het dagelijks leven. Hij zou ook nog een eind met mij meefietsen om mij de juiste weg te wijzen. Een uitdrukking van hem is mij nog bijgebleven:" What means a laugh without you have had tears".
Het was weer een heerlijk ontbijt en met een adres van de zus van Lyndall die in Blensheim woont en een stevige omhelzing ben ik richting Mana vertrokken.
Ik moest op de terugweg weer langskomen en kan dan blijven slapen bij Lyndall of Karin en Karin zou een party organiseren.
En van dit alles krijg ik nou elke dag: GOOSE BUMPS.
Het was prachtig weer met een hel blauwe lucht en ik fietste een heel stuk langs een hel blauwe zee.

Om 1 uur was ik al bij Terry en Raymond in Mana. Dit adres had ik van Brian uit Napier gekregen. Zij waren nog aan het werk maar deze brief hing aan de deur:
Hi Piet,
Welcome in our house. I should be home about 2 pm.There is a nice walkway a bit up, round by the water.
See`you soon.
Ring me if you want!
Terry

Ik heb er rondgewandeld en het was inderdaad prachtig. Om 3 uur heb ik met Terry en Raymond kennisgemaakt en ben met hen naar een kerk geweest om alles klaarte zetten voor een workshop die zij daar vanavond hadden. Samen Fish en chips gegeten en nu zit ik alleen in huis de website bij te werken. Morgen vroeg vertrek ik met de Ferry naar Picton en wil ik in Wellington op de terugweg een dag doorbrengen. Het moet een stad zijn die de moeite waard is om te bezoeken. Ondertussen heeft Raymand zijn ouders gebeld die in Picton wonen en daar kan ik morgen ook weer blijven. Op de terugweg kan ik hier ook weer langs komen en dan laten Terry en Raymond enkele mooie plaatsen in Wellington zien. Dus weer GOOSE BUMPS.

Beste allemaal misschien tot morgen.
Ik kijk wel wat die dag me weer brengen zal.
Een super lieve groet uit Mana.

Leef en geniet,

Piet

• 12 November 2008 - 08:13

Hans:

Hi Piet,

Mocht je dit berichtje nog lezen voordat je bij Terry en Raymond vertrekt, wil je ze dan de hartelijke groeten van mij doen. Piet op de quad. Echt super stoer!!

• 12 November 2008 - 09:02

Tom Hart:

Ha Piet,
    Houd je goed!
    Tm

• 12 November 2008 - 17:06

Kayleigh:

ben je niet dronken gewo-rden?...of heb je niet gedronken?

• 12 November 2008 - 19:46

André Van De Wiel:

Waarom heb jij eigenlijk een tent meegenomen?????

Tof kerel, al die ongedwongen contacten!

• 13 November 2008 - 07:59

Brian:

Piet. it appears to me that you are not cycling far enough each day. Mana to Picton was no more than 25kms, not far enough.Suggest you take a boat ride on the sounds- they are absolutely beautiful. My good friend Roy Grose is the area Manager for the Department of Conservation in the sounds.Ask Colin if he knows Roy.
    Yours in the Hawkes Bay. Brian Fisher