Goosebumps - Reisverslag uit Mana, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Goosebumps - Reisverslag uit Mana, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Goosebumps

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

12 November 2008 | Nieuw Zeeland, Mana

Beste allemaal,

Hier ben ik weer. In Mana, nog 25 km en ik ben in Wellington. Morgen hoogstwaarschijnlijk en dan met de Ferry naar Picton. Naar het zuiderlijk eiland van NZ.
Maar eerst maar iets over vandaag vertellen. Vandaag woensdag 12 november. Dag 44. Het was een gemakkelijke dag. Maar eerst maar over gisterenavond. Om klokslag 6 uur werd ik opgehaald door Tony, de man van Lyndall, de eigenaresse van een prachtig en gezellig cafe " Ambience". Lyndall was aan het koken en haar vriendin Melissa (Mel) was er al. Aan de bar eerst een wijntje gedronken en overvan alles gepraat. De trouwfoto's van Bauke doen het dan altijd wel goed bij de dames. De jurk valt dan heel erg in de smaak en altijd hoor ik dan het woord "gorgeous". Ook Wouter valt wel in de smaak bij de dames. Even later kwam Karin , een vriendin van Lyndall. Zij is hoofd van Kapiti Rest Home ( (een huis voor 35 bejaarden) Zij is 3 jaar geleden met 3 kinderen naar NZ gekomen. Wij konden elkaar in het Nederlands goed verstaan. Maar met een woord hebben we veel gelachen. Ik zei dat ik elke dag kippenvel kreeg van de gastvrijheid. Ik vroeg of daar ook een engels woord voor was. Goose bumps, kreeg ik tehoren. Maar zij vond kippenvel veel mooier dan hunerfleisch in Zuid Afrika. Tony ging trainen voor de grote cycling tocht rond het Taupo lake. Ik ben daar ook voor uitgenodigd maar zit dan al op het Zuidereiland.
Dus even later zat ik met 3 dames heerlijk te dineren. Lyndall is werkelijk een superkok. Het was super gezellig zo samen aan tafel en allemaal verhalen uitwisselen.Tony kwam wat later thuis en om 10 uur bracht Karin mij weer terug naar de Back packers. De`pa van Melissa, John, fietste ook heel veel en wilde mij ook wel leren kennen. Dus er werd nog een ontbijt voor vanmorgen geregeld in het cafe van Lyndall. Om half 9 zat ik wel een uur met John te praten over het fietsen en over het dagelijks leven. Hij zou ook nog een eind met mij meefietsen om mij de juiste weg te wijzen. Een uitdrukking van hem is mij nog bijgebleven:" What means a laugh without you have had tears".
Het was weer een heerlijk ontbijt en met een adres van de zus van Lyndall die in Blensheim woont en een stevige omhelzing ben ik richting Mana vertrokken.
Ik moest op de terugweg weer langskomen en kan dan blijven slapen bij Lyndall of Karin en Karin zou een party organiseren.
En van dit alles krijg ik nou elke dag: GOOSE BUMPS.
Het was prachtig weer met een hel blauwe lucht en ik fietste een heel stuk langs een hel blauwe zee.

Om 1 uur was ik al bij Terry en Raymond in Mana. Dit adres had ik van Brian uit Napier gekregen. Zij waren nog aan het werk maar deze brief hing aan de deur:
Hi Piet,
Welcome in our house. I should be home about 2 pm.There is a nice walkway a bit up, round by the water.
See`you soon.
Ring me if you want!
Terry

Ik heb er rondgewandeld en het was inderdaad prachtig. Om 3 uur heb ik met Terry en Raymond kennisgemaakt en ben met hen naar een kerk geweest om alles klaarte zetten voor een workshop die zij daar vanavond hadden. Samen Fish en chips gegeten en nu zit ik alleen in huis de website bij te werken. Morgen vroeg vertrek ik met de Ferry naar Picton en wil ik in Wellington op de terugweg een dag doorbrengen. Het moet een stad zijn die de moeite waard is om te bezoeken. Ondertussen heeft Raymand zijn ouders gebeld die in Picton wonen en daar kan ik morgen ook weer blijven. Op de terugweg kan ik hier ook weer langs komen en dan laten Terry en Raymond enkele mooie plaatsen in Wellington zien. Dus weer GOOSE BUMPS.

Beste allemaal misschien tot morgen.
Ik kijk wel wat die dag me weer brengen zal.
Een super lieve groet uit Mana.

Leef en geniet,

Piet





















  • 12 November 2008 - 08:13

    Hans:

    Hi Piet,

    Mocht je dit berichtje nog lezen voordat je bij Terry en Raymond vertrekt, wil je ze dan de hartelijke groeten van mij doen. Piet op de quad. Echt super stoer!!


  • 12 November 2008 - 09:02

    Tom Hart:

    Ha Piet,
    Houd je goed!
    Tm

  • 12 November 2008 - 17:06

    Kayleigh:

    ben je niet dronken gewo-rden?...of heb je niet gedronken?

  • 12 November 2008 - 19:46

    André Van De Wiel:

    Waarom heb jij eigenlijk een tent meegenomen?????

    Tof kerel, al die ongedwongen contacten!

  • 13 November 2008 - 07:59

    Brian:

    Piet. it appears to me that you are not cycling far enough each day. Mana to Picton was no more than 25kms, not far enough.Suggest you take a boat ride on the sounds- they are absolutely beautiful. My good friend Roy Grose is the area Manager for the Department of Conservation in the sounds.Ask Colin if he knows Roy.
    Yours in the Hawkes Bay. Brian Fisher

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mana

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 1987642

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: