Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

11 November 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Het is nu dinsdagmiddag 11 november 4 uur. Ik ben juist terug van Kapiti island. Vanmorgen om 7 uur gebeld of de tocht door kon gaan. En ja hoor om 9 uur moest ik mij de schipper melden. Kapiti eiland is een natuur reservaat. r mogen maar 30 mensen onder strenge voorwaarden per dag naar toe. Je moet ook van te voren een vergunning aanvragen. De tassen worden gecontroleerd op ongedierte want het hele eiland is ongediertevrij. Dus geen muizen en ratten en possums. Het eiland ligtb 5 km uit de kust en is 10 km lang en ongeveer 2 km breed. De Tuteremoana is het hoogste punt. 520 oven de zespiegel.

Om 9 uur waren er maar 3 mensen. Een engels echtpaar en ik. Normaal vaart de boot niet voor zo weinig mensen maar hij moest een onderzoeker ophalen. Dus dat was geluk hebben. Om 3 uur moesten we weer klaar staan. De gehele dag is het bewolkt geweest maar het was niet koud.
De luchtvochtigheid was 100%. Dus bij het naar boven lopen kwam het zweet de broekspijpen uit.
Dat is een hele aparte ervaring om zo in je eentje 6 uur door de bossen telopen. Alleen maar vogelgeluiden. De gehele dag de Tui, de Kaka, de Kakariki, Robin, Kereru, Takahe, Bellebirs etc. Het was gewoon gewelig. Op ongeveer 300 meter liep je in de wolken. je moest goed uitkijken want het paadje was modderig. Ik heb proberen foto's te maken van verschillende vogels maar dat valt niet mee in zo'n oerwoud.

Rinus en Frans wat zouden jullie hier genoten hebben.

Helaas kan ik hier de foto's niet plaatsen maar die komen wel een keertje.

Dadelijk in de douche want ik ben kletsnat.

Maar voordat ik vanmorgen vertrok moest ik goed ontbijten want op het eiland is verder helemaal niets. Ook geen drinken.
Dus ik naar een cafe "Ambiance" waar je vaaf 8 uur kunt ontbijten. De eigenaresse< ik geloof Lyndsdall maakte een stevig ontbijt klaar en vroeg waar ik vandaan kwam. Na een kort praatje vroeg ik of ze vanavond open waren voor het avondeten. Helaas waren ze gesloten maar ze vroeg mij of ik vanavond met haar en haar man en vrienden uit eten wilde gaan.
Ik moet om 6 uur klaar staan en dan komt zij mij ophalen en wat er dan gaat gebeuren moet ik maar afwachten.

Dit is toch niet te geloven dat je dit bijna elke dag overkomt.

Zo ontzettend gastvij.

Gisteren heb ik een telefoonkaart gekocht en heb ik bijna alle Nieuw Zeelandse vrienden gebeld waar ik spontaan ontvangen ben. Ze waren daar heel erg blij mee. Ze proberen de website ook te volgen en zijn heel benieuwd waar ik ben.
Brian vroeg of ik de website niet in het Engels kon schrijven.
Hans is inmiddels een trouwe lezer die regelmatig reageert. Ook Geoff van Cythia heeft vanmorgen een reactie geplaatst.

Beste allemaal ik ga de douche in en benieuwd wat deze avond mij weer gaat brengen.

Leef en geniet,

Piet.

• 11 November 2008 - 16:54

Ine Seegers:

Vast weer een hoop gezelligheid, lekker eten, een wijntje, wat wil een mens nog meer.
    Ik zie jou genieten Piet.
    Wat een bijzondere dag weer voor jou met alleen vogels, vogelgeluiden en natuur om je heen. Ik denk een paradijselijk gevoel.
    Vol spanning wachten we de dag van morgen weer af.
    Lieve groet Marcel & Ine

• 11 November 2008 - 17:37

Adrie En Louis:

Hallo Piet, het houdt maar niet op met je mooie verhalen. En zeker wat je meemaakt aan gastvrijheid, de openheid van die mensen, daar kunnen wij nog wat van leren. Als we jou over die natuur zien vertellen dan zou je het zo willen zien en voelen. Geweldig wat jij daar allemaal meemaakt. Het zal zeker wel weer een geweldige avond worden na jouw douche, het gaat je goed en we blijven je volgen.
    groetjes, Adrie en Louis.

• 11 November 2008 - 21:56

Riek En Tonnie:

Alweer zo'n fantastisch avontuur door het oerwoud. Super!
    Hier zijn we niet geweest maar het lijkt me fantastisch. Misschien gaan we daar volgende keer naar toe. Wie weet. Onthouden waar het was, he.
    Wat zal het vanavond gezellig zijn. We horen het morgen wel.
    Piet, Klaas-Jan Huntelaar is voor 2 a 3 maanden uitgeschakeld, enkelbanden gescheurd. Ook Ruud van Nistelrooy is voor 3 maanden uitgeschakeld. Wordt nu in Amerika geopereed, zoals 8 jaar geleden. Jammer he?
    Groetjes van je zus en zwater Tonnie en Riek

• 13 November 2008 - 08:02

Brian:

Hey Mate,sell your tent!

• 13 November 2008 - 11:03

Rianne:

He Piet, het gaat goed met jou in NZ, isn't it?Het is heerlijk om te lezen hoe jij leeft en geniet.

Jou verhalen lijken qua belevening veel op wat Marielle en Mark in Azie aan het meemaken zijn. De zo andere en prachtige landschappen, doen wat op je pad komt en daarmee je eigen grenzen ontdekken en kennis maken met zoveel mooie mensen.

Dat al die mensen zo gastvrij en open zijn zegt net zoveel iets over jou persoonlijkheid, maar ik denk ook dat het komt door het feit dat jij alleen reist. Je kunt ieder moment zelf beslissen of je wel of niet ingaat op een uitnodiging. Wanneer je samen reist ga je toch in overleg met de ander. Of je zou er minder behoefte aan hebben omdat je je ervaringen met elkaar kunt delen.

Ik durf het bijna niet te vragen maar mis je, behalve je familie misschien maar die zijn zo online toch steeds een beetje in de buurt, iets van het Nederlandse? Misschien de speculaas en taaitaai die hier al volop in de winkels ligt? Of rookworstmet zuurkool, zult of balkenbrei. Die hebben wij afgelopen weekend meegenomen naar Spanje waar een oom van Joop al 45 jaar woont. Zeg jij het maar Piet. Waarschijnlijk is het antwoord 'niks' omdat jij zo helemaal geniet van NZ'se leven.

Goeie reis verder en lieve groeten, Rianne