Storm - Reisverslag uit Dannevirke, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Storm - Reisverslag uit Dannevirke, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Storm

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

06 November 2008 | Nieuw Zeeland, Dannevirke

Beste allemaal,

Hier ben ik weer. Vanmorgen donderdag 6 november vertrokken. Om 7 uur al omdat Rhonda ook al vroeg naar haar moeder ging. Ze vroeg nog een keertje of ik mee wilde rijden. Maar ik besloot op mijn fiets weg te rijden. Ik zou Woodsville wel niet halen maar ik zou proberen Dannevirke te halen. Ongeveer 55 km. En iki kan je zeggen dat het gelukt is maar je moet niet zeggen hoe. in mijn kleinste verzet 5 uur lang recht tegen de storm opboksen. Bijna de hele dag een regenboog gezien maar verder was het alleen maar oppassen dat je niet de weg opgeblazen werd. Het was eigenlijk gekkenwerk maar ook deze uitdaging wilde ik uitproberen. Dat het gekkenwerk was kreeg ik ook nog te horen van een mooie jongedame die plotseling langs de weg stopte. Zij vroeg of ik Piet heette. Het bleek een dochter van Rhonda te zijn die ook op weg was naar haar oma in het ziekenhuis. Zij wilde mee ook meenemen naar Woodsville en toen ik het aanbod weer afsloeg zij zei: "Piet you are crazy". Toch begreep zij het en ben weer verder gegaan. In Dannevirke begon het te regenen dus ik besloot om half 1 om hier een bed en breakfast te zoeken. En dat is gelukt. De openhaard werd meteen voor mij aangedaan en nu zit iki in de bibliotheek dit verslag te maken. De storm giert buiten om het gebouw heen. Dadelijk ga ik wat eten en dan vroeg naar bed denk ik.

Ik weet niet of het lukt fot's te plaatsen omdat ze in de bibliotheek geen andere programma's toe laten maar ik ga het toch proberen.

Verder kijken steeds meer verschillende mensen naar mijn site. Helaas kan ik ze niet allemaal beantwoorden. Maar geloof me , ik ben er heel blij mee. Hans ik heb vandaag in de storm nog vaak aan die dag in Napier gedacht. Het was super.

Beste allemaal,

Een stormachtige knuffel en een stormachtig,

Leef en geniet en voor de inmiddels Nieuw Zeelands vrienden,

Live en enjoy.

Piet




  • 06 November 2008 - 06:27

    Hans:

    Hoi Piet, Pas een paar dagen verder en je hebt alweer zoveel meegemaakt. Hoewel ik zelf in NZ woon begin ik zelfs een beetje jaloers te worden :-) Blijven genieten Piet! En zo te lezen gaat dat je goed af.

  • 06 November 2008 - 15:25

    André Van De Wiel:

    Jij bent niet voor één gat te vangen.........

    Stoempen, stoempen, stoempen tegen wind in, zeggen hier de wielrenners. Maar die gaan dan ook nog in een waaier rijden en dat zie ik jou daar dus niet doen in je eentje!

    Klasse, kerel, ga zo door!

  • 06 November 2008 - 16:33

    Jac Peeters:

    Piet, you are crazy! Het zal je maar gezegd worden. Gelukkig maar dat de woorden van een mooie jongedame afkomstig waren! Nu, zonder gekheid, zorg goed voor je reserves, meester. Je weet wel, dat de renners die een grote ronde rijden veel energie verbruiken. Reserves aanvullen is dan heel belangrijk. Groeten uit een nu al - het is pas half zes - hartstikke donker Hilvarenbeek.
    Jac en Hanneke

  • 06 November 2008 - 21:48

    Zus Riek:

    Wat een zwoegen door die sterke wind, oftewel storm. Ineke en Peter heb ik straks gesmst, zitten in het vliegtuig naar Australie. Ze gaan het grote concert van Andre Rieu bezoeken samen met dochter Lisette en David. Ze blijven 12 dagen weg geloof ik.
    Groetjes en fiets en geniet van je zus Riek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dannevirke

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 1988178

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: