Aloe Vera - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Aloe Vera - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Aloe Vera

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

13 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal, terwijl jullie op een oor liggen is het hier maandag 13 oktober, dag 15. Kwart voor 3 in de middag. Vanmorgen toch maar "The Tree House" verlaten. Het was er zo mooi en je waande je er werkelijk in een andere wereld. Pauline en haar man zijn daar 30 jaar geleden begonnen op een weiland en nu is het een subtropische oase. Om 10 uur naar de Ferry maar van tevoren met Pauline wat gekletst en ondertussen had zij voor mij een heerlijke kom met cruesli en melk klaargemaakt. Een heerlijk en stevig ontbijt. Ook had zij naar de andere backpackers accommodatie gebeld of er nog plaats was. En ja hoor ik zit nu te internetten in Omapere. Het is maar 27 km verder. Maar ik durfde vandaag niet verder omdat de volgende slaapplaats te ver was. Ik ga de komende dagen door nog al wat bossen fietsen en ik wil de oudste en grootste Kauri boom van de wereld zien en voelen. Dus dat gaat nog al wat tijd in beslag nemen. Ik kwam juist op tijd hier aan want een paar flinke stortbuien kwamen naar beneden. Maar nu schijnt de zon weer. Dadelijk brengt Sue mij naar een heerlijk vis en chips restaurant. Dat bood zij zelf aan. Ook ga ik nog een strandwandeling maken. Dus vervelen doe ik mij niet. De volgende plaatsjes ben ik gepasseerd: Met de ferry naar Rawene, dan via Oue, Whirinaki, Motutea, Pakanae, Oponomi in Omapere aangekomen. Alweer een paar keer moeten lopen maar dat vind ik niet erg. Ik kijk om de 100 meter rond en de paar mensen die mij passeren groeten allemaal. Boven op de top drink ik wat en " suis" dan naar beneden. Niet te hard want dan gaat de fiets aan het slingeren en ik geniet dan wat langer van het dalen. Morgen schijn ik de steilste berg tot nu toe te moeten beklimmen. Zelfs met de auto schijnt het nog moeilijk te zijn. Iedereen vertelt mij hetzelfde maar dat zie ik morgen wel weer. Morgen 3 flinke heuvels en ruim 60 km. Dat wordt dus echt zweten. Zo zie je dat ik ook hard aan het werken ben.
O ja in Oponomi kwam ik een man en een vrouw uit Leiden op een terrsje tegen. Ik wilde een milkshake gaan kopen maar die kreeg ik van haar. Haar man was een paar jaar plotseling overleden en was nu met haar nieuwe vriend hier op bezoek om de eerste verjaardag van het kleinkind van hem te vieren. Wel een uur zitten kletsen over de kinderen, het werk en Conny.

Jullie zijn natuurlijk ondertussen benieuwd naar de titel van dit verslag "Aloe Vera". Ik vertelde Sue dat ik constant moest krabben van de beten van de Sand Fly en zij zei: Kom maar eens mee naar buiten en zij haald een blad van een plant :Aloe Vera genaamd en het sap van deze plant heb ik over mijn benen gesmeerd en tot nu toe geen jeuk meer gehad. En dat is FIJN!!!!!!!

Beste allemaal ik krijg ook veel vragen over mijn fiets. Nee gelukkig nog geen lekke banden gehad. Moet ik ook niet aan denken want er zijn hier geen fietsenmakers te bekennen. Banden plakken zal nog wel lukken maar een ander probleem aan mijn fiets wordt toch een ander verhaal. Maar niet teveel aan denken. Dat zie ik dan wel weer.

De zon is inmiddels weer volop aan het schijnen en ik ga met Sue even naar het beste Fish en Chips restaurant in de buurt. Tot nu toe zonder jeuk.

Beste Ester, bedankt voor je berichtje op de site. Heel veel sterkte de komende tijd.
Doe de kinderen heel veel groeten van mij.

Morgen dus echt gaan klimmen ik laat het jullie weten hoe dat af zal lopen. Iedereen maakt mij hier een beetje " bang". Ik laat het jullie weten.

Een lieve groet van mij en een fijne vakantie voor iedereen die vakantie heeft en voor iedereen die geen vakantie heeft een fijne start van de week.


Leef en geniet,

Piet





















  • 13 Oktober 2008 - 04:09

    Petra:

    hoi Piet, ik wist niet dat je al 2 weken weg was uit udenhout. Ik heb even op je site gekeken en het ziet er mooi uit.
    Ik zal zeker nog eens kijken.
    Ik wens je een hele mooie klim toe en veel fietsplezier.
    groetjes Petra

  • 13 Oktober 2008 - 05:50

    Huib Brouwers:

    Hallo Piet,
    Het is nu maandagochtend en wij zijn voor een week in Zuid-Frankrijk. Lekker eten en drinken (en dus dik worden). Heel iets anders dus, maar ook leuk. Omdat ik vanochtend weer eens vroeg wakker was ben ik maar gaan internetten en kreeg het luminieus idee om te bekijken hoe het je vergaat. Heb inmiddels een goede indruk want ik heb alles doorgelezen van begin tot het eind. Lijkt me fantastisch om te doen, mede ook omdat het ook een fysiek aspect heeft. Zo word je ook nog 's lekker fit en dat is natuurlijk mooi meegenomen. Ik zal je reis nu wel blijven volgen (hoop ik) want ik heb mijn E-mailadres kenbaar gemaakt. Ik ga nu lekker een bak koffie drinken en hopen dat mijn beide dames onderhand eens wakker willen worden. Groeten uit Golfe-Juan van Huib Brouwers en Julia en Juultje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 1987636

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: