Een klein Pietje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een klein Pietje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een klein Pietje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

07 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het is nu 2 uur in de middag. Jullie liggen in een diepe slaap hoop ik. Hier stormt het verschrikkelijk Ik ben net terug van een sensationele bostocht. Stefano heeft mij een punt afgezet en een plattegrond meegegeven. Ook zijn telefoonnummer. Het was nogal een gevaarlijke " track" , zeker als het geregend heeft. Very slippery, en ik heb niet de juiste schoenen bij maar ik heb wel de tijd. Dus ik ben rustig aan de tocht begonnen. Eerst een hel berg opover nauwe bospaadjes. Wat ben je dan klein. Tientallen meters hoge bomen, In alle soorten en maten. Helemaal alleen, niemand gezien en gehoord. Alleen de vogels en de storm heel hoog boven in de bomen. Indrukwekkend. Soms met handen en voeten naar boven. Als het gaat regenen wordt het hier spiegel en spiegelglad. Maar wat een vergezichten en wat een indrukwekkende Kauri bomen. Deze inlandse bomen zijn nu beschermd. Zij kunnen reusachtig groot worden. Ik lipe ook door een beschermd KIWI-gebied. Een beroemde inlandse vogelsoort. Kan niet vliegen, heeft stevige klauwen en wordt bedreigd. De possums zijn hier berucht en bedreigen ook de grote Kauri bomen. Ik kom regelmatig platgereden possums op de weg tegen. Als ik nog een " verse" possum tegenkom dan maak er een foto van. Kiwi's kom zeker overdag niet tegen, alleen als je veel geluk heb in de nacht.
Toen ik na 2 uur onder bij een riviertje aankwam kon je alleen maar verder door af en toe het riviertje over te steken. Dus telkens schoenen en sokken uit en broekspijpen omhoog. Maar na een paar kilometer begon het te regenen en de rivier veranderde al snel in een kolkende watermassa. Toen ben ik teruggekeerd en na weer een prachtige tocht over glibberige paadjes heb ik Stefano weer gebeld en hij heeft mij weer opgehaald. Alles zat onder de modder. broek schoenen jas, sokken. gelukkig kan ik hier de was doen en die is nu aan het draaien. Hopelijk krijg ik die nog droog want morgen hoop ik toch te kunnen gaan fietsen.
Ik weet het Riek en Tonny dat een bus misschien de beste optie is maar de uitdaging om met de fiets de Cape Reigna te bereiken, trekt mij enorm. Dus ik kijk wel hoe ver ik kom. Autumn uit Amerika kwam er net vandaan en heeft daar in een tentje overnacht. Lijkt mij ook wel iets. Misschien doe ik wel beide, eerst met de fiets en daarna nog met de bus.Ik heb de tijd en dat is een ongelooflijk fijn gevoel.
Ik moet wel zeggen dat ik het meest vrije gevoel op de fiets ervaar. Heerlijk moe worden en de kick dat je weer een heuvel, voor mij met bepakking zijn het bergen, overwonnen heb. En dan om de 100m even uitrusten en de omgeving bekijken. Geweldig.
De meeste automobilisten rijden van punt a naar b om iets moois te zien want onderweg moeten zij erg op het verkeer letten. Bij mij is elk punt tussen a en b een hoogtepunt. En na elke heuvel is het landschap weer anders. Dus mij zal het niet gauw vervelen. En dan staan alle bomen en planten nog niet in bloei. Over een paar weken gaat dat zeker gebeuren.

Beste allemaal ik ga dadelijk weer verder in het gastenboek. Leer ik meteen weer wat Engels. De was ophangen en dan vanavond een heerlijk pizza van Stefano. Bauke en Wouter als je in de buurt van deze plaats komt moet je deze plaats zeker aandoen. Deze Back Packer accommodatie behoort bij de beste 5 van NZ. Vooral de gastvrijheid en de zelfgemaakt pizza's scoren hoog.
In de de zomer moet je wel een afspraak maken.

Beste lieve slapers wordt gezond weer wakker,

Een ochtendknuffel van KIWI Piet.

• 07 Oktober 2008 - 04:20

Ilse:

Wat een super verhalen schrijf je elke keer weer!!!!
    Ik denk dat je nog elke minuut van de dag van jezelf versteld staat.
    Wat je allemaal doet, wie je allemaal ontmoet en wat je allemaal ziet.
    Echt een grandioze ervaring die niemand je meer afneemt!!!!!
    Geniet er maar van.
    Ik ga over een uurtje weer naar mijn kinds op de BSO.

Lieve groetjes ilse

• 07 Oktober 2008 - 08:33

Kees:

Wat een avonturen beleef je zo.
    Het is erg heuvelachtig en natuurrijk.Heh je al fotos want we zijn erg beniewd. De mensen zijn erg gastvrij en de kantakten heel speciaal.Piet geniet van elke dag dan genieten wij van jou verhalen.Groetjes

• 07 Oktober 2008 - 16:23

Roel En Anouk:

Daar zijn we weer. Tussen het klussen in huis even tijd om al je wonderlijke en bijzonder verhalen te lezen. echt gaaf, wij hadden erbij willen zijn. Dikke knuffel van ons en we kijken alweer uit naar het volgende verslag.

• 07 Oktober 2008 - 16:44

Je Zus Coby:

Piet ik heb nog nooit,zoveel gelezen over jou,heerlijk al die verhalen.Ik heb weer heerlijk gewerkt vandaag.
    Ik volg al je verhalen,het is echt genieten,liefs,Coby.

• 07 Oktober 2008 - 17:37

Helen:

Dag Piet,
    Wat geweldig om je op deze manier te mogen volgen tijdens je indrukwekkende tocht.Het ga je goed en hopelijk volgen er nog vele mooie ervaringen...die ik zeker terug ga lezen!
    Liefs Helen

• 07 Oktober 2008 - 17:53

Gwen:

Lieve ome Piet,
    Ik raak niet uitgelezen. Wat een prachtige verhalen en ook al staan er geen foto's bij, je omschrijft alles zo duidelijk dat het lijkt of ik er ook een beetje bij ben. Heerlijk dat gevoel van niets moeten, maar alles mag! Heb je trouwens al een lekke band gehad? Ik hoop natuurlijk van niet.
    Hier gaat alles goed. Nog een kleine 2 maanden en dan mag ik mezelf ook een Brabantse noemen.... bij wijze van spreken dan, want het dialect heb ik nog lang niet onder de knie. Jan en ik zijn druk aan het klussen, maar onderwijl volgen we jouw verhalen en dat doen we met veel plezier.
    Genietse! Dikke knuffels van je nichtje Gwen

• 08 Oktober 2008 - 15:20

Herman En Hanny:

Piet, ik heb gisteren gezien via Coogle Aert waar je gefietst hebt in Kahoe, wat een klein dorpje. Je hunt de huizen op een hand tellen, Herman kijkt elke avond waar je zit, kei mooi. Ben voorzichtig met die vrachtwagens, of die moeten natuurlijk voorzichtig zijn naar jou, maar je snapt wel wat ik bedoel. Dat je de eerste week al zoveel indrukken op zou doen had je zelf ook niet verwacht, als je er niet zelf bent kun je er geen voorstelling van maken.
    Hier is alles prima, echt herfst maar daar hou ik wel van. Veel liefs van mij Hanny