Toch gelukt - Reisverslag uit Kawakawa, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Toch gelukt - Reisverslag uit Kawakawa, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Toch gelukt

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

04 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Kawakawa

Beste allemaal,

Ik zit nu achter een hele trage computer die elk moment kan uitvallen. Is verbonden met een lange kabel naar de kelder van het huis. De vrouw des huizes gaf mij geen enkele kans. Maar misschien kan ik toch mijn verslag afmaken. Ik zit in mijn wielrenkleren achter de computer en gloei helemaal. Vandaag 60 km gefietst met de wind vol op kop. En waaien kan het hier. De temperatuur is in de wind 20 graden maar uit de wind 27 graden, dus dat zit wel goed.
Van morgen met Jenny naar de markt geweest. Heel gezellig, zij heeft mij in contact gebracht met Nelly maar dat heb ik al geschreven geloof ik. Samen hebben wij in de ochtendzon op de verande gezeten en hebben daar een heerlijk ontbijtje op. Van Jenny kreeg ik ook nog een stuk kaas mee en enkele goede adviezen voor onderweg. Nu zit ik in de plaats Kawakawa. Om half 10 vertrokken bij Jenny en via een High way ben ik via Kamo, Hikurangi, Otonga, Whakapara, Waiotu, Hukerenui, Akerama, Towai, Waiomio in Kawakawa aangekomen. In dit plaatsje staan wereldberoemde toiletten (hunderd wassen). Echte kunstwerken. Iedereen maakt er foto's van. Verder maar een motel dat al vol zat en gelukkig nog een B en B die nog vrij was.Je kon wel merken dat het zaterdag was. Bijna geen vrachtverkeer op de HIgh Way. Morgen ga ik weer flinke heuvels beklimmen. Vandaag zeiden ze dat het helemaal vlak zou zijn. Maar ik moest regelmatig van mijn fiets af. Ik kwam in mijn kleinste verzet niet boven. Maar dat vind ik totaal niet erg meer. Want elke 100 meter kan ik dan van geweldige vergezichten genieten. Ik gloei nu helemaal want de zon schijnt volop maar ik had wind vol op kop. Gelukkig kan ik steeds beter met de versnelling omgaan.En ik kan steeds beter op een smal strookje fietsen want dat moet je hier wel kunnen. Als ik naar beneden ga dan heb ik altijd mijn remmen vast. Harder dan 40 dalen doe ik niet want dan begint de fiets te zwabberen. Dat komt door de zware bagage. Onderweg bij een heerlijk klein retaurantje Fisch en Chips gegeten met een salade schotel. Verder onderweg regelmatig een praatje gemaakt met de plaatselijke bevolking.
Nu zit ik bij een mevrouw en meneer te internetten. Zojuist bij hen boven een kopje thee gedronken. De meneer is net geopereerd en is ernstig ziek en heeft nog maar 3 maanden te leven. Maar hij knapte van mijn verhalen een beetje op en kon zelfs nog lachen van die crazy dutchman.Marie, de vrouw des huizes, heeft alles al opgenomen voor het ontbijt morgen vroeg.Dat wordt wel weer lekker. dadelijk Jenny bellen want ik moest haar beloven dat ik iets zou laten weten of alles goed was met mij.
Geweldig toch!!
Jullie beginnen nu een beetje wakker te worden denk ik.
Ik ga douchen want ik zweet van alle kanten. Mijn zitvlak begint wat slijtage te vertonen maar de zalf van Koos en Roos zal wel wonderen verrichten, dat hoop ik in ieder geval. Morgen rij ik niet zover want dan wil ik gaan genieten van een van de mooiste gebieden van NZ. Ik hoop in ieder geval dat ik een internetcafe kan vinden want die zijn er echt nietzoveel op het platteland. Ik zit namelijk meestal niet in de toeristencentr. Daar zullen er heus wel meer te vinden zijn.

Beste lieve allemaal,BEDANKT VOOR AL DIE FIJNE BERICHTEN maar ik hoop dat jullie begrijpen dat ik die nooit allemaal persoonlijk kan beantwoorden.

Beste allemaal een dikke knuffel van mij,

Leef en geniet,

Piet

• 04 Oktober 2008 - 06:55

Anouk En Roel:

vakantieman, ben je al bruin?? Heerlijk die temperaturen! ik had niet in de gaten dat nieuw zeeland zo heuvelachtig was. Zorg dat je goed eet, je klimt het er wel weer af. Slaap maar lekker wij gaan weer beginnen aan een frisse zaterdag.
    dikke knuffel van ons

• 04 Oktober 2008 - 08:51

Peter En Joke:

Piet
    Aan de verhalen te horen gaat het je goed, maar....
    Waar blijven de foto's?
    We zijn zo benieuwd.
    groeten uit Udenhout

• 04 Oktober 2008 - 15:02

Els En John:

hoi piet,
    jij geniet!! dat is wel te lezen, hartstikke fijn. We leven met je mee en het is leuk om al die berichten te lezen. Met 40 afdalen vind ik al erg hard: als John dat op onze tandem probeert,trek ik de schijfrem aan hoor!!! enne,zorg goed voor jezelf én voor je zitvlak: da's voor een fietser erg belangrijk (ik spreek uit ervaring).
    groetjes uit de Wilgenlaan.

• 04 Oktober 2008 - 15:35

Niels En Anne-Marie:

Hoi Piet, wat is het leuk om je verhalen te lezen en je reis zo te kunnen volgen. Wat een ongelooflijk avontuur. Alle dingen die je ziet en meemaakt zijn zo'n enorme ervaring. Dat neemt niemand je meer af. Geniet ervan!

• 04 Oktober 2008 - 18:17

Ine Seegers:

Ik dacht alleen vals plat daar, maar met 40 km naar beneden wordt het toch even ietsjes anders. Nu moet de Mont Ventoux ook geen probleem meer voor jou zijn Piet. Op die bergen krijg je dan wel de wind van voren, maar bij aankomst op je logeeradres is het duidelijk anders. We blijven je nog steeds met grote belangstelling volgen.
    Fijn weekend en lieve groet.
    Marcel & Ine

• 04 Oktober 2008 - 19:06

Valerie:

Piet,
    It sounds like you're getting on fine over there. I'm sure it is an enormous challenge, but you've met many nice people and seen many wonderful things, so it seems. Good luck

• 04 Oktober 2008 - 21:20

Riek En Tonnie:

Ha broertje, Je gaat naar Russell zie ik. Daar zijn we al 2x geweest. Erg mooi. Natuurlijk kun je niet iedereen terugmailen, is ook niet de bedoeling. Geniet maar, wij vinden het al geweldig dat je zoveel schrijft. Prachtige verhalen hoor.
    Welterusten straks en wij gaan zometeen naar bed.
    Knuffel je zus Riek

• 04 Oktober 2008 - 21:38

Riek:

Piet, we vergeten even iets te zeggen. In Udenhout hebben we dit verteld, maar je kunt niet alles onthouden. De plaats voor Russell, voor je met de pont meegaat, (wij zijn naam plaatsje kwijt. maar dat weten ze in Russell wel)kun je met de Dune Rider naar Cape Reinga. Dat is mooier als met de bus. Kijk maar, succes. Riek

• 05 Oktober 2008 - 10:46

Herman En Hanny:

Hoi lieve Broer.wat een verhalen zeg het blijft maar leuk.En al een week weg. Hier is het vandaag heel vies weer, regen en wind, gisteren scheen heel de dag de zon. Daar is het allemaal wat stabieler ben blij dat je zo'n mooi weer hebt, en al die lieve mensen, toch helemaal geweldig.
    Herman kijkt vaak op Google Eart waar je precies zit, ongelooflijk hoe dicht bij je alles kunt halen, met de foto's erbij krijg je een heel goed beeld van waar je op dat moment fietst en bent zo langs die kustlijn. Blijf goed opletten als je fietst en tot heel gauw. Groetjes van Herman en liefs van mij.
    Hanny

• 05 Oktober 2008 - 11:40

Maryvon Putman:

Beste Piet,
    Volgens mij gaat het goed met je en bevalt het avontuur!
    Ik wil je even laten weten dat ook dankzij jouw bijdragen Theo Hoppenbrouwers genoten heeft van zijn feest. Burgemeester Vreeman heeft hem vrijdag benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Theo was sprakeloos; zoals je weet gebeurt dat niet vaak.
    Ook het boek, met jouw interview erin, is prachtig. Ik kan het je niet sturen, maar mochten je kinderen belangstelling hebben, laat ze er dan bij Hoppenbrouwers gewoon eentje ophalen, dat is geen probleem.

Blijf genieten,

Groet
    Maryvon

• 05 Oktober 2008 - 11:42

Koos En Roos:

Hoi Piet,
    Fijn dat alles zo lekker verloopt. Je conditie wordt wel super op deze manier.
    Droom je al in het Engels ??
    p.s. Laat de zalf goed in masseren, dat werkt het beste. (Dames genoeg zo te lezen)
    Heel veel groetjes van ons uit het regen en stormachtige Udenhout.
    (Geen schilderweer)

• 05 Oktober 2008 - 14:09

Bernita:

Hoi Piet,

Ons mam wilde ook eens kijken op jouw site. Zij heeft nog steeds geen internet en komt regelmatig bij mij om te leren. Het was erg veel om alles te lezen en nu ga ik het voor haar uitprinten, zodat ze toch alles op haar gemak kan lezen. Ik heb nu wel alles gelezen en ik kan wel concluderen dat de reis al heel veel ervaringen heeft opgeleverd. Geniet er van en nog een goede reis.

groetjes Bernita

• 05 Oktober 2008 - 16:02

Toon:

Beste Piet,

Met veel plezier hebben we al je berichten gelezen. Fijn dat het zo goed verloopt. We blijven je volgen. Nog een fijne tijd gewenst!

Groetjes, Toon, Kitty en Carolien

• 05 Oktober 2008 - 22:10

Riek:

Piet, even een triest bericht. Ajax heeft met 5-2 verl,oren van Heerenveen. Het was een slechte wedstrijd. Je hebt ze niet zien werken. Tot morgen. Ben je al in Russell?
    Groetjes Riek