Een raar gevoel - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een raar gevoel - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een raar gevoel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

19 Augustus 2008 | Nederland, Udenhout

Beste allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen.
De afgelopen weken heb ik veel geruimd en ook echt opgeruimd. Dat was niet gemakkelijk, de kasten van Conny leegmaken, kleren opruimen, foto's sorteren, "haar" trouwkamertje opruimen met alle toespraken gaven vele emotionele maar ook fijne gedachten.
De school is ook nog sterk aanwezig. Voor mij was het nog vakantie maar een paar momenten zorgden ervoor dat de school definitief over is. De gesprekken met Annelieke, de nieuwe directeur, waren heel intensief en heel inhoudelijk. In ieder geval hebben al deze gesprekken een heel goed gevoel achtergelaten.
De visie van de Wichelroede is bij de nieuwe directeur in veilige handen. De Wichelroede zal zich inhoudelijk de komende jaren verder gaan versterken, daar ben ik van overtuigd.
Maandag 11 augustus vond de overdracht plaats samen met Annelieke en de centrale directie. Sleutels inleveren en handtekeingen zetten. Een definitief moment. Toch wil nog even kwijt dat het hele proces van afscheid nemen op een geweldige manier door de centrale directie van Tangent begeleid is. Jan en Wil mijn hartelijke dank voor alles, zeker de afgelopen maanden.
En dan komt maandag 18 augustus. Iedereen begint, de kinderen zie je naar school gaan en je voelt de gezonde spanning van de leerlingen en leerkrachten op deze eerste dag.
Ik heb voor mij zelf maar een lijstje gemaakt wat ik deze dag wil gaan doen.
Heel bewust moet ik nu zelf de tijd invullen en heel bewust moet ik een heel ander patroon in mijn hoofd zien te krijgen.
Daar zal ik nog al wat tijd voor nodig hebben. De komende weken zal ik daar nog wel een keerje op terug komen.
Maar voor nu ....

Leef en geniet,

Piet

  • 19 Augustus 2008 - 19:38

    Tonnie En Riek:

    Hoi Piet,
    Je hebt het keurig gedaan. Succes met de laatste maand, er is nog genoeg te doen en te regelen denk ik.
    Succes en we zullen je website blijven volgen.
    Doei, je zus Riek

  • 20 Augustus 2008 - 10:46

    Coby:

    Ja,Piet dat zijn van die moeilijke momenten,je doet het goed op jou manier,veel liefs,je zusje Coby.

  • 22 Augustus 2008 - 13:47

    Hanny:

    Ik kan me hier alles bij voorstellen, ook en vooral als je het afscheidsfeest hebt meegemaakt zijn dit toch heel intense en moeilijke momenten.Je weet dat alles een keer eindig is maar om daar goed mee om te gaan is niet gemakkeijk. Maar Piet als je het gedaan hebt zoals jij kun je er met zo'n ongelooflijk trots gevoel op terug kijken, dat moet helpen.

  • 25 Augustus 2008 - 09:36

    Peter \Joke Nouwens:

    hoi Piet
    we hebben je site ontdekt
    we volgen je
    veel geluk gewenst

  • 26 Augustus 2008 - 12:41

    Maria Venhuizen:

    Ha die Piet,
    Ja, ook ik heb je site gevonden en ook ik ga je volgen. Ik bewonder je om alles wat en hoe je het doet! Sterkte, succes en ook veel plezier met alles. Groetjes van je fan vanuit het IKO, Maria.

  • 27 Augustus 2008 - 12:52

    Bauke:

    He pap!

    ik heb hem nu ook pas ontdekt!!! Super! Leuk dat je het leven zo zonder school vooraf ook al een beetje omschrijft. Dikke kus!

  • 27 Augustus 2008 - 16:17

    Jac Peeters:

    Piet, ik heb de site gevonden! Ik wens je alle goeds voor de tijden die komen gaan. Ik zal je reis met belangstelling blijven volgen. Hartelijke groet, Jac

  • 27 Augustus 2008 - 19:03

    Rianne:

    Hallo Piet,

    Bedankt voor je belletje vanmiddag. Ik geniet er nog steeds van. Ik laat de andere lezers lekker in spanning wat ik bedoel Misschien vertel jij het nog wel een keer.

    Je weet (nog) niet hoe gezellig ik weblogs vind. Je zult me nog vaak tegenkomen.Je site staat al bij mijn favorieten en ik dagelijks kijken. En ik schrijf zoals ik praat dus ga er maar even voor zitten.

    Allereerst, mijn complimenten voor je site. Erg leuk, zeker met alle foto´s erbij, en het lijkt zo makkelijk maar dat is het vast niet. En dan nu maar meteen wat van mijn gedachtenspinsels bij het doorlezen van alle berichtjes.

    Volgens mij is het wel goed dat school nog veel aanwezig was. Je moet het juiste ritme vinden om dingen af te sluiten en de weg der geleidelijkheid is zo´n slechte nog niet, Piet. En het andere patroon in je hoofd; maak het maar een patroontje, want éénmaal op de fiets straks is er weer een ander patroon nodig. Maar dat voor later.

    Ik ga nu nog wat tikken bij het tabblad ´tips´.

    Voor de komende weken van voorbereiden en afscheid nemen veel succes. Groetjes Rianne

  • 27 Augustus 2008 - 19:19

    Rianne:

    Zoals ik al schreef: het lijkt simpel zo´n weblog maar dan werkt het toch effe anders dan ik dacht. Even wat tips achterlaten .... Dus daar ben ik weer. Dan maar zo. Creativiteit wordt een sleutelwoord Piet, vast ook voor jou strakkies. Maar jij bent ook niet voor één gat te vangen, toch? Tips voor jou en alle reislustige lezers;
    1. Handdoek/baddoek als centrifuge gebruiken. Je natte handwas er in rollen en de handdoek uitwringen. Was droogt een stuk sneller.
    2. Neem een usbstick mee met daarop de scan van paspoort, pasjes, verzekeringspapieren, en foto´s van je fiets, je camera en belangrijke spullen die je bij je hebt.
    3. Eénmaal rondreizend deden wij wat reserve geld in een boterhamzakje in onze schoen,als de binnenzool los kan dan daaronder.
    Tot een volgende keer, Rianne

  • 27 Augustus 2008 - 19:36

    Mirjam Verschuuren:

    fijn dat je nu "op weg " bent. hartelijke groet, Mirjam

  • 28 Augustus 2008 - 21:20

    Mark En Marielle:

    Hallo Piet,
    We kennen elkaar "nog" niet, maar wij hebben al veel over jou gehoord door de club van ChancEd, in het bijzonder door Rianne en Joop. Wij zijn bijgepraat over het telefoontje en de dank stijgt tot in de hemel. In april waren we samen met R&J op de Filipijnen en het was fantastisch om het resultaat van ChancEd eens met eigen ogen te kunnen zien. Wij zijn erg benieuwd naar jouw belevenissen met de fiets die gaan komen, en wellicht komen we elkaar onderweg nog eens tegen want we vertrekken zelf half oktober voor een jaar naar Azie ( natuurlijk ook Filipijnen ) Hopelijk ben je de eerste weken zonder school doorgekomen en vindt je het ritme dat je nu zoekt. Veel succes daarmee, groeten,
    Mark en Marielle Bus
    ( weblogs.bnn.nl/menm2azie)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Udenhout

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 1987636

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: