In een andere wereld. - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van piet lagarde - WaarBenJij.nu In een andere wereld. - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van piet lagarde - WaarBenJij.nu

In een andere wereld.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

07 Oktober 2016 | Zuid-Korea, Seoel

Seoul, vrijdag 7 oktober 2016, 24 graden licht bewolkt

Beste allemaal,

Woensdag 5 oktober begon de reis. Rita bracht me om twaalf uur naar het station in Den Bosch en binnen anderhalf uur was ik op Schiphol.
Check in en om zes uur ging ik met Qatar airlines de lucht in. Na 6 uur landde ik in Doha. Om half drie in de nacht vertrok ik van Doha naar Seoul. Een reis van ongeveer acht en een half uur. De laatste twee uur van de vlucht waren niet zo prettig. Heftige turbulenties, zelfs het eten kon niet rondgebracht worden.
Maar rond zes uur in de avond had ik mijn bagage en stond Susan mij op te wachten. Daarna wat gegeten en met de bus naar het hotel in het centrum van Seoul. Het vliegveld Incheon ligt op een eiland buiten de stad. Anderhalf uur in de bus naar het centrum en dan weet je onmiddelijk hoe groot Seoul is.
Goed geslapen en de volgende morgen meteen Seoul in getrokken. Te voet.
Het weer is goed. Wel vochtig vanwege de regentijd. In het zuiden is gisteren een typhoon aan land gekomen. Zes mensen dood en nog vier vermist EN een enorme ravage. Misschien was het bij jullie op de televisie.
Er zijn niet zoveel traditionele gebouwen meer overgebleven maar in het centrum is nog een klein dorpje intact. Het is hier dan ook ontzettend druk. Wij slenteren twee uur door Bukchon Hanok Village met de traditioneel kleine houten Hanok huisjes.
Wat grappig is dat je hier op verschillende plaatsen de prachtige traditionele kleding kunt huren. Niet alleen voor een foto zoals in Volemdam maar voor de hele dag. Dus in het straatbeeld zie je honderden mensen in deze kleurrijke kledij rondlopen. Vooral heel veel Chinese toeristen.
Na een lunch op weg naar Gyeongbokgung. Ook midden in het centrum. Het paleis is gebouwd in 1395!!!!! Tijdens de Japanse invasie in 1592 was dit complex platgebrand. In 1867 weer herbouwd. Niet alleen een paleis maar meer dan 500 gebouwen eromheen. Maar veel gebouwen hebben plaatsgemaakt voor hoge flats en kantoorgebouwen.
Er zijn ontzettend veel theehuizen en restaurants. Het eten hier is zeer gevarieerd en meer dan voortreffelijk.

Om zeven uur weer terug in ons hotel om wat uit te rusten want morgen gaan we er weer op uit. Bij jullie is het dan 12 uur in de middag. Dus zeven uur vroeger.

Hopelijk kunnen de foto's wat van de sfeer overbrengen. De foto's volgen wat later dan dit verslag.

Een warme groet en leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

Piet

• 07 Oktober 2016 - 15:36

André V.d.Wiel:

Het begin is weer gemaakt, leef en geniet!!!!
    Groetjes aan Susan!

• 07 Oktober 2016 - 15:46

Astrid Baijens:

Hallo Piet,
    wat een mooie plek weer ,om te starten met weer een geweldige reis..........................geniet ervan!!

• 07 Oktober 2016 - 15:58

Riek:

Wat mooi. Geniet lekker, groetjes aan Susan.

• 07 Oktober 2016 - 19:38

Ine:

Wat zul je blij geweest zijn om te landen Piet na zo'n vervelende turbulentie, maar toen was daar Susan en dan vergeet je toch alles!!!
    Van de typhoon hadden we idd. gehoord, die zou tussen Japan en Korea razen, toen dachten we nog aan jou.
    Jammer dat Korea een beetje westerse uitstraling krijgt door die lelijke hoge bebouwing op de foto's
    Nog vele mooie geniet momentjes voor jullie daar.

Lieve groet
    Marcel & Ine

• 07 Oktober 2016 - 20:30

Annie:

Ga er samen van genieten en ik geniet van je verslagen.