Wat een gedoe!!! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wat een gedoe!!! - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wat een gedoe!!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

24 Januari 2015 | Zimbabwe, Victoria Falls

omdat we vandaag niet zoveel foto's gemaakt hebben maar morgen des te meer, plaatsen we nu al wat foto's van de Victoria watervallen.

REIZEN IS DE KUNST ZICH THUIS TE BLIJVEN VOELEN.

Wat een gedoe!!,

Victoria Waterfalls, dinsdag 7 oktober 2014, 37 graden

Beste allemaal,

Vanmorgen op tijd opgestaan want we willen gas voor ons kooktoestelletje. Wij hebben een adres gevonden maar we moeten eerst bellen en dan komt er iemand naar het gasdepot ergens buiten de stad. Wij spreken om kwart over acht af en rijden naar het afgesproken adres. Maar na een half uur nog niemand te bekennen. Wij gokken er maar op dat we in Zimbabwe gas kunnen bijvullen.
De grensovergang is maar tien minuten rijden vanaf Kasane.
Geen centje pijn bij de Botswana grens. Stempeltje en wij rijden wat verder naar de Zimbabwaanse grensovergang. Hier precies het tegenovergestelde. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Wij worden meteen opgevangen door een jongeman want die ziet meteen dat we een huurwagen hebben. Hij probeert ons uit te leggen wat we allemaal moeten doen. Eerst naar de immigratiedienst. Allerlei formulieren invullen en dan dertig dollar per persoon betalen. Ja hoor hier is de valuta, Amerikaanse dollar. In Botswana was het de Pula en in Zuid-Afrika de Rand.
Gelukkig hebben we die meegenomen. Maar nu komt het pas. Een huurwagen mag het land niet in voordat deze nog eens verzekerd is. Een jongedame probeert ons uit te leggen hoe het in elkaar steekt maar we snappen er niets van. We moeten een papier invullen en dan negentig dollar betalen. Nu stuurt ze ons nog naar een ander kantoortje buiten bij de slagboom. Daar moeten we weer tien dollar betalen om de weg te mogen gebruiken. Maar dan zijn we er nog niet want we moeten weer mee komen naar een ander loket. Hier worden twee formulieren uitgeprint.. Belangrijk zeggen ze hier. Dat zal ook wel want we moeten voor de twee papiertjes 45 dollar betalen.
Wij snappen er nog niets van maar twee uur verder en 205 dollar lichter kunnen we op weg naar Zimbabwe. We hebben het gevoel dat we opgelicht zijn maar bij navraag lijkt dat hier normaal te zijn. Ook de chaotische manier van hoe het er hier aan toegaat is werkelijk niet normaal. Iedereen doet maar wat en iedereen roept door elkaar. We zien ook dat mensen sneller over de grens zijn door wat dollars in de handen van een beambte te drukken. Men krijgt dan voorrang en men kan dan sneller de grens over. Maar wij wachten liever wat langer dan hieraan mee te doen.

Na ruim een uur rijden komen we in Victoria Waterfalls aan. Het stadje bestaat alleen maar van het toerisme. Midden in de stad vonden we een campsite en we vinden een leuke plek onder een paar loofbomen. We rusten wat uit van dat gedoe aan de grens en informeren naar activiteiten voor de komende twee dagen.
Nog even naar de supermarkt en dan op tijd slapen. Morgen om zes uur op want morgenvroeg willen we naar de watervallen lopen. Zo ongeveer 25 minuten. Zouden deze beroemde watervallen net zo mooi zijn als de spectaculaire watervallen in Argentinië en Brazilië, de Iguacu watervallen.

Wij kijken er naar uit.

Voor nu een warme leef en geniet groet vanuit Zimbabwe.

Piet

• 25 Januari 2015 - 14:26

Jolanda:

Wow, wat prachtig! Vooral die foto's met de regenboog!

• 28 Januari 2015 - 21:40

Jane:

Wat een prachtige foto's. steeds weer genieten!
    Vanmorgen is Madelon vertrokken naar Bangkok voor een reis door Azië . Ik vind het toch wel spannend, maar zij heeft er reuze veel zin in. Jouw verhalen hebben daar zeker bij geholpen :-)
    groeten
    Jane

Verslag uit: Zimbabwe, Victoria Falls

Op weg naar Afrika.

Beste allemaal,

Wij zijn weer volop bezig met de voorbereidingen voor de volgende reis.

In 2008 ben ik op mijn fiets 8000 km door Nieuw Zeeland getrokken. Van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden en van west naar oost. Werkelijk een superreis met super gastvrije mensen. Daar heb ik echt de smaak te pakken gekregen.
In 2009 fietste ik 7500 km door China, Noord en Zuid Vietnam, Cambodja en Laos. In 2010 startte ik in Myamar, voormalig Birma, Thailand, Laos en Nepal. Op deze reis leerde ik Susan uit Zuid Korea kennen en in 2011 reisden we samen als backpackers door Noord en Zuid India, Sri Lanka, Java en Bali.
In 2012 trokken we naar Zuid Amerika. Ecuador, de Galapagos eilanden, Peru en Cuba.
Voor ons was Zuid Amerika nog niet klaar en in 2013 trokken we met de backpack door Zuid Peru, Bolivia, Argentinë en Chili. Een paar dagtrips naar Uruguay en Brazilië hoorden daar ook nog bij.

Tussendoor zijn we ook nog met de tent door Engeland, Schotland, Spanje, Portugal en Marokko getrokken.

En nu beginnen de voorbereidingen voor een tocht door Afrika. Op een andere manier. We proberen nu met een campervan door Zuid Afrika, Lesotho, Namibië, Botswana, Swaziland en Zimbabwe te trekken. Hoe dat gaat bevallen lezen jullie in de reisverslagen. Ik zal ook proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Maar het is nog geen september dus nog even geduld, al zal ik jullie wel zo af en toe van de stand van zaken op de hoogte houden.