Hiep, hiep hoera - Reisverslag uit Outjo, Namibië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Hiep, hiep hoera - Reisverslag uit Outjo, Namibië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Hiep, hiep hoera

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 Oktober 2014 | Namibië, Outjo

Outjo, zondag 26 oktober 2014

Beste allemaal,

Ja hiep hiep hoera voor het vierde kleinkind. Na Jasper, Djuna en Sterre nu NINA. Donderdag om 0.00 uur geboren. Ruim acht pond EN het is een plaatje. En wat is Djuna er lief voor. Zojuist sinds een lange tijd kunnen skypen. Madelon is weer thuis en werd de afgelopen dagen heerlijk verwend door haar ouders Fred en A nita.
Maar wat was het afgelopen week balen. Wij kwamen maandag in Namibie aan en dachten dat het gemakkelijk was om een Sim kaart te kopen. Je kunt dan met de IPad gewoon internetten en het contact is dan gemakkelijk. Maar geen internet en heel vaak geen bereik. Wat heb ik via de telefoon wat sms'jes verstuurd. Maar de meeste kwamen niet aan of veel en veel later. Dan zit je echt ver weg en als je niets weet en hoort neemt de spanning alleen maar toe. Echt een paar baal dagen maar na het verlossende telefoontje kon ik weer gaan genieten.
Want ook Namibië is betoverend. Wij zijn vijf dagen in het nationale park Etosja geweest.
Wat zou ik graag al die prachtige foto's willen laten zien. Maar helaas daar moeten jullie nog even op wachten.

Nu zitten we in Outja en zijn zojuist teruggekomen van een bezoek aan een Himba dorp.

Hier blijft de temperatuur rond de 35 graden schommelen. Al zes weken lang.

Beste allemaal ik maak het niet te lang want voor je het weet is hier het verhaal verdwenen.

Leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

Een warme (hete) groet van een super trotse opa Piet.

• 26 Oktober 2014 - 14:37

André En Willemien:

Sjoerd en Madelon,
    Heel hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweede dochter! Fijn dat alles weer goed is. Geniet ervan!
    Natuurlijk ook felicitaties voor jou Piet met je vierde kleinkind. Wat een rijkdom!
    Geniet met Susan nu maar extra van jullie fantastische reis.
    André en Willemien

• 26 Oktober 2014 - 14:41

Herman Hanny En Keetje.:

Lieve broer, gefeliciteerd met je vierde kleinkind. Helemaal super dat alles goed gegaan is, een mooie naam voor een ongetwijfeld heel mooi kindje.

• 26 Oktober 2014 - 15:12

Corrie Van Baast-Berkelmans:

Hallo Opa Piet en Susan,
    Heel Hartelijk Gefeliciteerd voor Jou en Sjoerd en Madelon en de hele familie! Wat zal iedereen trots zijn en gelukkig met het gezonde kleinkind.
    Nina, Franse oorsprong; betekenis is meisje, de altijd reine, zuivere, genadig, lieflijk en ook nog een van de namen van de drie schepen van Columbus toen hij Amerika ontdekte. Dus ook een avontuurlijke achtergrond.
    Wij wensen iedereen een hele fijne tijd toe en genieten met een grote G van NINA.
    Groeten van Corrie.

• 26 Oktober 2014 - 16:10

Theo En Joke Slotboom:

Wij wensen jullie allemaal heel veel GELUK met NINA.
    groeten
    Theo en Joke

• 26 Oktober 2014 - 16:51

Riek:

Piet, via deze site ook Hartelijk Gefeliciteerd met je kleindochter. Susan ook he. Wat een verrassing, mijn 2 broers Piet en Harry allebei op dezelfde dag een kleindochter gekregen. Wat een toeval is dat. En ze heten allebei Lagarde, haha

• 26 Oktober 2014 - 16:55

Riek:

Heb net mailadres gestuurd naar je van Harry.
    En volgeschreven, haha. Dikke kus van je zus

• 26 Oktober 2014 - 18:37

Jac En Hanneke:

Proficiat allemaal! Wat een prachtig nieuws!!! Hartelijke groet, Jac en Hanneke

• 26 Oktober 2014 - 18:45

Mirjam Verschuuren:

Geweldig nieuws... fijn dat alles goed is gegaan....!. Proficiat Sjoerd,Madelon en jij, grote zus Djuna.... En natuurlijk de felicitaties voor jou, ompa Piet.... Alle geluk ermee.... Mirjam en Guus

• 26 Oktober 2014 - 20:56

Claartje:

Heel hartelijk gefeliciteerd, Piet en (schoon) kinderen!
    Liefs van Claar en Ad

• 29 Oktober 2014 - 18:00

Yvonne En Wim:

Hartelijk gefeliciteerd Piet.
    Groetjes en veel liefs van Yvonne en Wim uit Kreta.

• 02 November 2014 - 21:10

Herman Hanny En Keetje:

Lieve broer, vandaag alweer 9 jaar geleden dat Conny er niet meer is wat een tijd als je terug kijkt.
    Maar: IEMAND VAN WIE JE ECHT HOUDT STERFT NIET,
    MAAR LEEFT VOORT IN JE HART.
    LIEFS VAN HERMAN HANNY EN KEETJE.

• 06 November 2014 - 09:49

Bart En Tineke:

Hallo Piet,
    Op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie vierde kleinkind NINA
    In een week waarin herdenken ook zo aanwezig is in jullie gezin, geeft dit weer verwachting naar de toekomst. Natuurlijk ook Sjoerd, Madelon en Djuna van harte gefeliciteerd en een goede toekomst gewenst. Dat Nina de wereld weer een beetje mooier komt maken. Kunnen we best gebruiken.
    Piet en Susan, een fijne voortzetting van jullie reis en .........rond Kerstmis wordt dat echt " kindje wiegen " bij de boom.
    Fantastisch vooruitzicht.
    groet Bart en Tineke

• 08 November 2014 - 19:57

Astrid:

Hallo,
    Gefeliciteerd met jullie kleinkind!!!

Geen nieuws is goed nieuws,en ben heel benieuwd naar alle mooie foto's....... Maar dat komt later wel!!!!!

Geniet van de mooie natuur daar,en in Zuid- Afrika ,ook van al het moois( ben best jaloers,zou zo weer terug willen)

Goede reis nog,en Genieten!!!!!

• 08 November 2014 - 19:57

Astrid:

Hallo,
    Gefeliciteerd met jullie kleinkind!!!

Goede reis nog,en Genieten!!!!!

Verslag uit: Namibië, Outjo

Op weg naar Afrika.

Beste allemaal,

Wij zijn weer volop bezig met de voorbereidingen voor de volgende reis.

In 2008 ben ik op mijn fiets 8000 km door Nieuw Zeeland getrokken. Van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden en van west naar oost. Werkelijk een superreis met super gastvrije mensen. Daar heb ik echt de smaak te pakken gekregen.
In 2009 fietste ik 7500 km door China, Noord en Zuid Vietnam, Cambodja en Laos. In 2010 startte ik in Myamar, voormalig Birma, Thailand, Laos en Nepal. Op deze reis leerde ik Susan uit Zuid Korea kennen en in 2011 reisden we samen als backpackers door Noord en Zuid India, Sri Lanka, Java en Bali.
In 2012 trokken we naar Zuid Amerika. Ecuador, de Galapagos eilanden, Peru en Cuba.
Voor ons was Zuid Amerika nog niet klaar en in 2013 trokken we met de backpack door Zuid Peru, Bolivia, Argentinë en Chili. Een paar dagtrips naar Uruguay en Brazilië hoorden daar ook nog bij.

Tussendoor zijn we ook nog met de tent door Engeland, Schotland, Spanje, Portugal en Marokko getrokken.

En nu beginnen de voorbereidingen voor een tocht door Afrika. Op een andere manier. We proberen nu met een campervan door Zuid Afrika, Lesotho, Namibië, Botswana, Swaziland en Zimbabwe te trekken. Hoe dat gaat bevallen lezen jullie in de reisverslagen. Ik zal ook proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Maar het is nog geen september dus nog even geduld, al zal ik jullie wel zo af en toe van de stand van zaken op de hoogte houden.