We zijn er!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van piet lagarde - WaarBenJij.nu We zijn er!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van piet lagarde - WaarBenJij.nu

We zijn er!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

13 September 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Wij zijn er!!

Pretoria, zaterdag 13 september 2014

Beste allemaal,

We zijn er. De vlucht is uitstekend verlopen. Eerst bracht Rita ons naar Schiphol. Om half vijf de lucht in naar Londen en een paar uurtjes later vlogen we naar Johannesburg. Hier kwamen we om 7 uur in de ochtend aan. Wij hadden een hotel in Pretoria geboekt. Taxi regelen en nog even langs Wicked campers gereden. Hier hebben we onze camper gehuurd. Maandag morgen om negen uur kunnen we die ophalen maar we waren wel benieuwd naar de spulletjes en hoe het een en ander er uitzag. Het camperbusje werd net gewassen en klaar gemaakt. Wij zijn benieuwd hoe alles in zijn werk zal gaan.
Rond 11 uur kwamen we in ons hotel in Pretoria aan. Even uitrusten want van zo'n vliegreis wordt je altijd duf. We hebben wel geslapen maar toch.
Na een goede nachtrust zitten we nu heerlijk buiten met een ontbijt. We hebben besloten om eerst Botswana te gaan bekijken. We zijn nu volop aan het lezen in de Lonely Planet en de kaart aan het bestuderen. Ik heb op mijn TomTom ook Afrika geïnstalleerd en het werkt tot nu toe. De Tom Tom is vooral fijn dat je weet hoe lang de reis gaat duren want de afstanden zullen soms heel groot zijn en er zijn niet overal campingsites.
We willen zeker niet in het donker rijden en op tijd ergens op een camping arriveren. Dus soms wordt dat vroeg vertrekken.
En we hebben ondertussen geleerd dat de praktijk altijd anders is dan de boeken.

Dus nu nog twee dagen rustig aan en dan op weg naar Botswana.

Gisteren zijn we ook even Pretoria ingewandeld. Dertig graden!!!
Wat mij opviel in de stad waren de vele kapperszaken. De haren zijn soms ware kunststukken. Vooral van de dames. Voor sommige creaties heeft men wel 6 tot 7 uur nodig. Dus zie je ook dat er gegeten wordt tijdens het bewerken van het haar.
Gelukkig ben ik met mijn "haardos" wat sneller klaar.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten. Zelfs bij de kapper?

Piet.


  • 13 September 2014 - 10:33

    Tom:

    Ha Piet en Susan, leuk om jullie weer te volgen op een nieuwe reis. Veel plezier, ook van Tonja, Tom

  • 13 September 2014 - 10:44

    Ine Seegers:

    Het grote genieten is weer begonnen voor jullie. Ben zo benieuwd hoe Afrika jullie bevalt en het reizen met de camper. Veel verhalen over Afrika gehoord en gezien. Vroeger van heeroom die toen nog in Rhodesia nu Zimbabwe zat en van schoondochter Angela natuurlijk. Volgens haar het mooiste land op aarde.
    Heel veel reisplezier voor jullie gewenst, wij vieren hier vandaag 70 jaar bevrijding. Vanmiddag om 17.30 uur landen hier bij de Kilsdonkse Molen de parachutisten. Gisteren met de familie Beekse Bergen gedaan, op safari hè.
    Lieve groet Marcel & Ine

  • 13 September 2014 - 12:34

    Riek:

    Ja dat wordt weer genieten. Ook altijd spannend. Het is mooi weer, hoor ik. Nou hier ook hoor.
    Veel plezier.

  • 13 September 2014 - 14:34

    Astrid:

    Wauw,jaloerrrsssssss!maar ik wens jullie weer een hele mooie reis toe!!!

  • 14 September 2014 - 16:09

    Jac Peeters:

    Dag Piet en Susan,

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! We wensen jullie een prachtige reis met de camper! Voor zover mogelijk - uit ervaring weet ik dat de 'veelvuldigheid' van berichten soms vrijwel dagelijks aandacht vraagt - proberen we jullie weer te volgen op jullie reis!
    Hartelijke groet uit een zonnig Hilvarenbeek!
    Jac en Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Op weg naar Afrika.

Beste allemaal,

Wij zijn weer volop bezig met de voorbereidingen voor de volgende reis.

In 2008 ben ik op mijn fiets 8000 km door Nieuw Zeeland getrokken. Van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden en van west naar oost. Werkelijk een superreis met super gastvrije mensen. Daar heb ik echt de smaak te pakken gekregen.
In 2009 fietste ik 7500 km door China, Noord en Zuid Vietnam, Cambodja en Laos. In 2010 startte ik in Myamar, voormalig Birma, Thailand, Laos en Nepal. Op deze reis leerde ik Susan uit Zuid Korea kennen en in 2011 reisden we samen als backpackers door Noord en Zuid India, Sri Lanka, Java en Bali.
In 2012 trokken we naar Zuid Amerika. Ecuador, de Galapagos eilanden, Peru en Cuba.
Voor ons was Zuid Amerika nog niet klaar en in 2013 trokken we met de backpack door Zuid Peru, Bolivia, Argentinë en Chili. Een paar dagtrips naar Uruguay en Brazilië hoorden daar ook nog bij.

Tussendoor zijn we ook nog met de tent door Engeland, Schotland, Spanje, Portugal en Marokko getrokken.

En nu beginnen de voorbereidingen voor een tocht door Afrika. Op een andere manier. We proberen nu met een campervan door Zuid Afrika, Lesotho, Namibië, Botswana, Swaziland en Zimbabwe te trekken. Hoe dat gaat bevallen lezen jullie in de reisverslagen. Ik zal ook proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Maar het is nog geen september dus nog even geduld, al zal ik jullie wel zo af en toe van de stand van zaken op de hoogte houden.

Recente Reisverslagen:

04 September 2015

Carnaval op het water.

02 September 2015

Sail 2015

31 Augustus 2015

Op vakantie.

15 Juni 2015

Nog een keer.

14 Juni 2015

Wat een vogelpracht.
piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 1989329

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: