Kriebels en kippenvel. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Kriebels en kippenvel. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Kriebels en kippenvel.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

27 April 2014 | Nederland, Udenhout

Udenhout, zondag 27 april 2014

Beste allemaal,

Dat is lang geleden maar ik heb in die tussentijd niet stil gezeten. Heerlijk gewerkt rond en in mijn huis. Binnen de zolder extra geïsoleerd en het hele huis gesausd.
In de badkamer is het bad vervangen door een hele praktische inloopdouche. Super mooi, al zeg ik het zelf.
Alles ziet er na veertien jaar weer strak en verzorgd uit.
Ook de tuin heeft een flinke opknapbeurt gehad.
Nu ben ik bijne klaar met het verven van het huis aan de buitenkant. Ondertussen ook enkele weken Bauke en Wouter geholpen met het opknappen van hun tuin en garage. Ook dat ziet er praktisch en super gezellig uit.
Zelfs geen tijd gehad om fotoboeken te maken.
Maar ik was wel blij dat ik flink bezig kon zijn want de dagen zijn lang als je alleen bent. Susan komt gelukkig 15 mei weer en dan gaan we onze volgende reis voorbereiden. Eigenlijk zijn we daar al weer een maand mee bezig. De vliegtickets zijn reeds geboekt. Het wordt een totaal andere reis, denk ik.

Afrika. Ruim drie maanden rondtrekken met een campervan door Zuid Afrika, Lesotho, Swaziland, Namibië, Botswana en Zimbabwe. Of we alle landen kunnen bezoeken, zien we onderweg wel. Nu beginnen de verdere voorbereidingen. Lezen, routes uitstippelen, campervan huren, naar de GGD enz. enz.
Maar ondertussen nog een maandje naar Engeland met de tent. We sluiten deze reis af in Newcastle bij mijn zoon Sjoerd, Madelon en Djuna. Sjoerd gaat namelijk een jaar in een ziekenhuis in Newcastle opereren. Per 1 augustus begint de verhuizing. Spannend!!!!

De titel van dit verhaal is: Kriebels en kippenvel.
Nou de kriebels krijg je als je deze zaken allemaal aan het voorbereiden bent en als je weet dat Susan het huis weer gezellig komt maken.

Maar kippenvel slaat op iets geheel anders. Ik wordt namelijk voor de vierde keer weer opa. Enkele weken geleden kwamen Sjoerd en Madelon met Djuna op visite en kwamen het grote nieuws vertellen. Madelon heeft na de stemoperatie een grote stap voorwaarts gemaakt. Half oktober wordt het wereldwondertje verwacht. Het zal in Engeland geboren gaan worden en daarom ben ik extra blij om nog een weekje samen met hen in Newcastle door te brengen voordat we naar Afrika vertrekken.

Zo, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van het wel en wee in de Wilgenlaan. De komende maanden zal ik jullie zo af en toe van de voorbereidingen op de hoogte proberen te houden.

Maar ondertussen leef en geniet van de kleine dingen die op je pad komen en die er toe doen.

Piet

• 27 April 2014 - 13:59

Riek:

Kei mooi. Ja er is hard gewerkt. Goede tijdinvulling. Wens Susan een goede reis van ons.
    Groetjes

• 27 April 2014 - 14:02

Herman En Hanny:

Zo broer, ik wist al dat je druk aan het werk was, lekker als alles weer op orde is hè, dat hoort er gewoon bij.
    En fijn voor je dat Susan weer komt, kan me zo voorstellen dat dat veel gezelliger is.
    Heel veel liefs van van ons,
    Herman Hanny en Keetje.

• 27 April 2014 - 14:05

Hanny:

Ik vergat iets belangrijks, GEFELICITEERD met het feit dat je weer opa gaat worden, wat een super goed nieuws was dat, wij zijn ook zo blij voor hun. En dan Emiel en Hanneke die ook hun eerste kindje gaan krijgen, ook geweldig.
    Hanny

• 27 April 2014 - 14:31

Jac Peeters:

Wat een prachtig nieuws! Ik hoop, opa, dat de nieuwe telg in de Lagardefamilie jouw vakantieplannen niet in de war zal brengen! Maar ... mocht dat toch zo zijn, dan weet jij het wel weer zo te klaren, dat het allemaal goed komt! Heel veel groeten uit Hilvarenbeek. Ik kom binnenkort eens kijken hoe hard je in en rond huis gewerkt hebt!
    Jac en Hanneke

• 27 April 2014 - 15:01

Ria Koning:

Zo Piet,
    Dat is weer heel leuk nieuws. de 4de keer opa. Leuk dat je voor Afrikareis nog naar Engeland gaat.
    Dat zal een goed gevoel geven, dat je huis weer helemaal netjes opgeknapt is. Je verzet stiekem veel werk.
    Ik ben nu al benieuwd naar je bevindingen in Afrika en wens je een goede voorbereiding.

• 27 April 2014 - 15:12

Corrie Van Baast-Berkelmans:

GEFELICITEERD O P A PIET. wat fijn dat Madelon weer zover is hersteld dat ze weer MOEDER mag/kan worden. Het is allemaal weer goed gekomen, gelukkig.
    Je zult hen wel vreselijk missen als ze gaan verhuizen naar Newcastle. Wel een hele fijne ervaring voor het gezinnetje.
    Ook heerlijk om weer naar 15 mei uit te kijken...nog 17 nachtjes slapen...
    Weer druk met nieuwe plannen voor Zuid-Afrika. Dat wordt een super-prachtige reis, vooral omdat in Zuid-Afrika de safari een groot onderdeel van het Grote Genieten is, ook de muziek en niet te vergeten, het eten! Zuid-Afrika, de hele wereld in een land.
    Thuis ook hard gewerkt, dan is vakantie weer welverdiend.
    Geniet van de voorbereidingen. Wij volgen jullie weerrrrrrrrrr.
    Vele groeten van Joop en Corrie.

• 28 April 2014 - 10:07

André En Willemien:

Wow Piet, da's weer een heleboel fijn nieuws in een keer. Proficiat, ook voor Sjoerd en Madelon natuurlijk. En schitterende foto's. Leuk om te zien, dat die kleintjes zo fijn met elkaar omgaan.
    Zodra Susan weer in het land is, spreken we een keertje af om met z'n zessen bij elkaar te komen, OK?
    Groetjes van André en Willemien

• 28 April 2014 - 14:18

Mieke Rijnen:

Proficiat Piet met het feit dat je weer opa wordt. Een van de heerlijkste dingen die het leven je kan geven.
    Verder wens ik je weer een onvergetelijke reis toe. Ben nu al benieuwd naar de verslagen.
    Hartelijke groet,
    Mieke Rijnen

• 30 April 2014 - 13:36

Mirjam Verschuuren:

Fijn om te horen dat het je goed gaat, Piet !
    Super dat je weer opa wordt. Geweldig !
    Succes weer met de voorbereidingen van jullie reis samen. Mirjam

Verslag uit: Nederland, Udenhout

Op weg naar Afrika.

Beste allemaal,

Wij zijn weer volop bezig met de voorbereidingen voor de volgende reis.

In 2008 ben ik op mijn fiets 8000 km door Nieuw Zeeland getrokken. Van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden en van west naar oost. Werkelijk een superreis met super gastvrije mensen. Daar heb ik echt de smaak te pakken gekregen.
In 2009 fietste ik 7500 km door China, Noord en Zuid Vietnam, Cambodja en Laos. In 2010 startte ik in Myamar, voormalig Birma, Thailand, Laos en Nepal. Op deze reis leerde ik Susan uit Zuid Korea kennen en in 2011 reisden we samen als backpackers door Noord en Zuid India, Sri Lanka, Java en Bali.
In 2012 trokken we naar Zuid Amerika. Ecuador, de Galapagos eilanden, Peru en Cuba.
Voor ons was Zuid Amerika nog niet klaar en in 2013 trokken we met de backpack door Zuid Peru, Bolivia, Argentinë en Chili. Een paar dagtrips naar Uruguay en Brazilië hoorden daar ook nog bij.

Tussendoor zijn we ook nog met de tent door Engeland, Schotland, Spanje, Portugal en Marokko getrokken.

En nu beginnen de voorbereidingen voor een tocht door Afrika. Op een andere manier. We proberen nu met een campervan door Zuid Afrika, Lesotho, Namibië, Botswana, Swaziland en Zimbabwe te trekken. Hoe dat gaat bevallen lezen jullie in de reisverslagen. Ik zal ook proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Maar het is nog geen september dus nog even geduld, al zal ik jullie wel zo af en toe van de stand van zaken op de hoogte houden.