Nog eventjes in de bus. - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Nog eventjes in de bus. - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Nog eventjes in de bus.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

08 December 2013 | Argentinië, Puerto Iguazú

Puerto Iguazu, zondag 3 november

Woord vooraf:
Vandaag niet zo veel te vertellen en daarom plaats ik vandaag twee verhalen.
Als je in de bus zit kun je niet zoveel foto's maken dus ik plaats nog wat foto's van de kleinkinderen.
En Loesje je hebt helemaal gelijk. Ze doen gemalen mate in de drinkpotjes en geen gemalen cocabladeren. Maar ik heb twee mannen gesproken die deze potjes ook regelmatig vulden met gemalen cocabladeren en zo hun cocathee dronken.

Beste allemaal,

Vanmorgen wakker geworden in de bus. Een klein ontbijtje en rond half elf overgestapt op een andere bus die ons in vijf uur naar Puerto Iguaza zou brengen.
Bij aankomst meteen het adres gevraagd van ons hostel en we hoefden geen taxi te nemen. Het was te belopen. Wij moeten altijd aan onze zware rugtassen denken.
Na een kwartiertje lopen kwamen we in ons hostel aan. Heel vriendelijk en behulpzaam. Wij zijn meteen teruggelopen om het een en ander in de busterminal te regelen.
We zijn hier maar twee nachten en we zullen die dagen hard nodig hebben om de indrukwekkend watervallen te gaan bekijken.
Dat is hoofdzakelijk de reden waarom het hier zo druk is met toeristen. AAn hostels en restaurantjes is geen gebrek.
Maar dat was zo geregeld want elke dag rijden er om het kwartier bussen naar de watervallen die in een prachtig nationaal park liggen.
De tweede dag willen we naar de Brazilië gaan om van die kant de watervallen te kunnen bekijken. Deze bus moet je wel vooraf bespreken want deze gaat maar twee keer op een dag. Wij besluiten om de ochtendbus te nemen.
Ook boeken we de nachtbus naar Buenos Aires. Alweer een uur of twaalf in de bus maar daar beginnen we al aardig aan te wennen.

Nadat we dat allemaal geregeld hebben zoeken we een goed restaurant want we hebben van deze busreis de nodige honger gekregen. Want als we lang in de bus moeten zitten proberen we zo min mogelijk te eten. Dan hoef je tenminste niet zo vaak naar de bus.

Helaas is in ons hostel een probleem met internet zodoende ga ik een paar straten verder naar een hostel waar we gebruik mogen maken van Wifi. Dat is nodig want we moeten een hostel boeken in Buenos Aires. Het liefst middenin de stad.

Of dat gelukt is horen jullie morgen weer.

Een warme groet en leef en geniet van de momenten.

Piet.

• 08 December 2013 - 20:50

Riek:

Wat een mooie foto's van de kleinkinderen.
    Wow