La Linda Salta. Het mooie Salta. - Reisverslag uit Salta, Argentinië van piet lagarde - WaarBenJij.nu La Linda Salta. Het mooie Salta. - Reisverslag uit Salta, Argentinië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

La Linda Salta. Het mooie Salta.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

19 November 2013 | Argentinië, Salta

La Linda Salta. Het mooie Salta.

HELAAS KAN IK NOG GEEN FOTO'S PLAATSEN WANT ER IS NIET VOLDOENDE FOTORUIMTE EN IK KAN DE HELPDESK TOT NU TOE NIET TE PAKKEN KRIJGEN. MAAR ZE GAAN EEN KEER KOMEN.

Vandaag is Djuna echt jarig. Proficiat kleine, mooie meid. Dikke knuffel van ons.

Salta, maandag 28 oktober 2013

Beste allemaal,

Zoals gewoonlijk gebruiken we de eerste dag in een nieuwe plaats als verkenning. En nu hebben we ook nog al wat te regelen.
Dus rond elf uur naar het centrum en dat is gauw een half uur lopen. We hebben al wat informatie in ons hostel opgevraagd en op de weg naar de Plaza Armas worden we als het ware de reisbureaus ingetrokken. Niet te geloven dat al deze reisbureaus een bestaansrecht hebben. Men moet hier wel samenwerken want het is onmogelijk dat al deze bureautjes elke dag een tour kunnen verzorgen. Probeer ook maar eens een goed reisbureau te vinden. Maar we hebben ondertussen al heel wat ervaring opgedaan dus we gaan meestal op ons gevoel af. We willen ook vier tours gaan maken want de omgeving schijnt prachtig te zijn. Na vier vergelijkingen maken we een keuze. En bij vier uitstapjes wil men ook wel onderhandelen over de prijs.
Daarna op weg naar een organisatie die een busreis naar Puerto Inguazu regelt. We weten ondertussen dat als je er vroeg bij bent je vaak de beste plaatsen in de bus hebt. En dat is wel nodig want de busreis duurt ongeveer 22 uur. Het wordt een camabus en deze vertrekt zaterdag om 3 uur en is zondagmiddag hopelijk om twee uur op de plaats van bestemming. We hebben de panorama plaatsen. Bovenin de twee voorste plaatsen boven de chauffeur.
Ook nog twee extra dagen in ons hostel regelen en nog twee nachten in Puerto Inguazu en de administratie voor de komende dagen is weer gedaan.

We bezichtigen ook nog de kathedraal en een kerk met de hoogste toren in Argentinië en doen de nodige boodschappen voor het avondeten.

Maar we moeten echt weer even wennen aan de temperatuur. Een dag geleden dikke kleding met thermo omderkleding en in de nacht een warme slaapzak en nu zomerkleding, de ramen open en de slaapzak kan achterwege blijven. En morgen is het nog warmer. 36 graden.

De titel is; La Linda Salta. Het mooie Salta. Een stad met vele musea en plaza's, een stad met altijd een aangename temperatuur. Een stad waar het voor velen het hele jaar door goed toeven is, een stad met een mooie omgeving en een stad met historie.

Morgen gaan we daar het eerste stukje al van bekijken. Maar dat horen jullie later wel weer.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten.

Piet.

• 19 November 2013 - 18:08

Riek:

Proficiat met je kleindochter.