Terug in de Middeleeuwen. - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van piet lagarde - WaarBenJij.nu Terug in de Middeleeuwen. - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Terug in de Middeleeuwen.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 Juli 2013 | Spanje, Salamanca

Salamanca, woensdag 26 juni 2013

Beste allemaal,

Gisteren geen verhaal maar een super dag met Jasper en Sterre. Samen fietsen, in de tuin werken en bananenijsjes maken. 's Avonds kwamen de "andere" opa en oma hen ophalen want er volgde ook nog een weekend Utrecht voor hen.
Maar vandaag probeer ik twee verhalen te schrijven want ik wil op tijd klaar zijn met de verhalen en het verwerken van de indrukken alvorens wij aan het volgende avontuur beginnen met weer totaal andere indrukken.

Wij zouden vandaag weer verder trekken en proberen te overnachten in Salamanca. Daar wilden we de tent weer gaan gebruiken en de omgeving van Salamanca verkennen. Het weer is meer dan goed.
Maar in de vroege ochtend wilden we eerst Caceres gaan bezoeken en onderweg wilden we ook Placensia nog met een bezoek vereren.
We hadden gelzen dat als je vroeg in dit stadje rondwandelt dat je je dan in de Middeleeuwen waant. En dat was inderdaad zo. Bijna niemand op straat en we konen in alle rust foto's maken zonder auto's en andere obstakels. Voor herhaling vatbaar.
Caceres is een prachtig stadje met nauwe straatjes met klinkertjes. Er zijn vele prachtige oude gebouwen te bezichtigen en door de dikke muren is het vrijwel intact gebleven sinds de zestiende eeuw. De Plaza mayor is een van de mooiste in Spanje. de oude stad nader je door een achttiende eeuws poort de "Arco de la Estrella. Als je door de poort komt valt je oog meteen op de vijftiende eeuws Gotische kathedraal de "Concatedral de Santa Maria".
Aan deze Plaza vind je ook het Palacio Episcopal (Bisschops paleis), de palacio de Mayoralgo en de Palacio Ovanda. allemaal gebouwd in de zestiende eeuw in Renaissance stijl. Evenals het Palacio Carvajal geven deze paleizen aan hoe belangrijk Caceres in het verleden geweest moet zijn.

In Placensia bezoeken 2 kathedralen in één. De Romeinse uit de dertiende eeuw en de Gotische uit de zestiende eeuw.

Ruim op tijd vinden we onze camping even buiten Salamanca. Vlak bij het gehele sanitaire gebeuren zetten we hier onze tent op. Je kunt duidelijk zien dat het hoogseizoen nog moet beginnen. Campings dichtbij een grote stad zijn meestal campings waar je veel campers en caravans ziet die er een paar nachten verblijven en dan weer verder trekken. Dus de tenten zijn er spaarzaam. Maar het is weer een mooie gelegenheid om de kleren te wassen. Drogen is hier geen probleem bij een temperatuur van zo'n 35 graden.

Morgen naar Avila en Segovia waar vooral de laatste stad nog steeds een grote indruk op mij gemaakt heeft.

Voor nu een warme groet en leef en geniet zo af en toe van een verfrissende bui.

Piet.

Ik heb maar een greep uit alle foto's gemaakt en hoop een beetje sfeer over te kunnen brengen.

• 26 Juli 2013 - 13:23

Riek:

Hoi, dat was gezellig gisteren met je kleinkinderen. Lekker genieten natuurlijk.