Een telefoontje, een bericht en ........ - Reisverslag uit Cuzco, Peru van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een telefoontje, een bericht en ........ - Reisverslag uit Cuzco, Peru van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een telefoontje, een bericht en ........

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

10 Oktober 2012 | Peru, Cuzco

Cusco, woensdag 10 oktober 2012

Beste allemaal,

EEN telefoontje, EEN bericht en de wereld om je heen heeft een andere kleur.

Enkele weken geleden maakten we een tocht door de bergen naar Lake 69. Te ver van de bewoonde wereld om bereik met je mobiel te hebben. ‘s Avonds zag ik dat mijn zoon Sjoerd 4 keer mij had proberen te bereiken. Ik zag ook een bericht van mijn dochter Bauke dat ik Sjoerd terug moest bellen. Maar het was in Nederland midden in de nacht. Dus heb ik tot 6 uur in de ochtend gewacht met het nare gevoel dat er iets niet goed was. Om 6 uur kreeg ik Sjoerd aan de lijn.
Mijn schoondochter Madelon van 33 jaar had al een tijdje last van haar nek en klachten van duizeligheid. Een bevriende neuroloog stelde voor om voor de zekerheid een MRI te laten maken. Daar constateerden ze dat Madelon een tumor had vlakbij de hersenstam. De enige oplossing is een zware operatie van 12 tot 15 uur. Deze zal binnenkort gaan plaatsvinden.

Jullie zullen begrijpen dat in EEN seconde de wereld voor velen compleet op z’n kop stond en staat. Vooral die van mijn schoondochter Madelon, Sjoerd en hun bijna 2 jarig dochtertje Djuna
EN al hun naasten.
Het is en zal een tijd worden van hoop en vrees.Veel kracht zullen zij de komende tijd nodig hebben. Maar ik weet dat zij heel veel lieve mensen om hen heen hebben. EN ik weet als trotse schoonpapa en pa dat Madelon en Sjoerd een krachtig en optimistisch stel is. EN de grootste bron van kracht en optimism zal dochter Djuna zijn.

Jullie zullen begrijpen dat mijn zin om op de weblog te schrijven ver weg was. Ook heb ik gewacht tot Sjoerd en Madelon hun familie en vrienden op de hoogte hadden gebracht.
Susan en ik zijn er de afgelopen tijd elke dag op uitgetrokken om de gedachten zoveel als mogelijk was te verzetten. Later als ik alleen thuis ben ga ik deze verslagen alsnog op mijn weblog zetten om zoveel mogelijk afleiding te hebben.

De afgelopen week heb ik een vlucht naar Nederland geboekt en ik hoop vrijdagavond Sjoerd, Madelon en Djuna een dikke knuffel te kunnen geven. Helaas kan Susan niet mee naar Nederland komen. Zij moet tot half november wachten voordat zij weer 90 dagen een van de Schengenlanden in mag. Gelukkig hebben wij een fijne en veilige plek gevonden en gaat ze elke dag een uur of vier op Spaanse les.

Beste allemaal, al bijna 7 jaar schrijf ik onder elke brief of verslag of email; “Leef en geniet van de momenten van de dag”. Laatst dacht ik dat het voor vele trouwe lezers wel eentonig aan het worden is. Maar na het telefoontje van Sjoerd weet ik dat ik mijn verslagen blijf eindigen met “Leef en geniet van de momenten want morgen kan een dag zijn met een andere kleur en een andere toekomst.

Piet.

• 10 Oktober 2012 - 22:53

Elly Teune:

Dag Piet, wat een vreselijk bericht over schoondochter Madelon. Wat een verdriet voor jullie allen. Heel, heel veel sterkte en kracht wensen we jullie.

Peter en Elly Teune

• 10 Oktober 2012 - 22:55

Riek:

Goede reis broer en sterkte. Blij met je geskyped te hebben.
    Knuffel

• 10 Oktober 2012 - 23:05

Claartje:

Goh Piet, wat een naar bericht.
    Ik wens jullie allen veel liefde, licht en moed toe. Als ik mijn mantra's zing of reciteer, zal ik ook licht naar Madelon en jullie allen sturen.
    Liefs van Claartje

• 10 Oktober 2012 - 23:33

Riette Teurlings:

Hallo Piet, wat een naar bericht voor jou en je familie, wij hopen op een goed afloop, veel sterkte, een goede terugreis. groetjes riette.

• 10 Oktober 2012 - 23:43

Sylvia:

Hallo Piet,

Ik wens jullie allen heel veel sterkte en liefde in deze zware tijd.

Vriendelijke groet,

Sylvia.

• 10 Oktober 2012 - 23:44

De Damwijkjes:

Goh Piet, ik miste je verhaaltjes al....en dacht "er zal toch niets gebeurd zijn....Wij zeggen ook zo vaak: Leef nu, want morgen kan alles anders zijn!
    Heel veel sterkte voor jullie allemaal, we hopen er het beste van.
    Groeten, Arthur, Ingrid, Amber en Ruben

• 11 Oktober 2012 - 00:17

Ria Koning:

Beste Piet.
    Wat zal er veel in je omgaan. Wat een zorgen voor jullie allemaal, maar verlies de moed niet. Ze kunnen tegenwoordig heel erg veel.Voor jullie allemaal heel erg veel sterkte.
    Groetjes van Ria.

• 11 Oktober 2012 - 06:51

Sylvia Vorselaars:

Beste Piet,
    Heel veel sterkte,fijn dat je zo snel weer dichtbij kunt zijn.
    groeten Marcel,Sylvia ,Sam,Milou,Ben.

• 11 Oktober 2012 - 08:15

Maria En Ger, Stiphout:

Hallo Piet,
    Als je al een tijdje niets hoort vraag je je af wat zou er zijn. Zo'n verschrikkelijk bericht zet je weer met beide benen op de grond. Heel veel sterkte voor jou en jullie familie.
    Maria en Ger

• 11 Oktober 2012 - 08:39

Jac Peeters:

Dag Piet,

Tsjonge jonge ... wat een triest bericht. Je hebt gelijk, van het ene op het andere moment kan de wereld er helemaal anders uitzien. Je hebt gelijk, jullie optimisme en vertrouwen in een goede afloop zijn de enige houvast ... Hopelijk gaat het allemaal weer goedkomen! Heel veel sterkte in deze zware periode en hartelijke groeten van Jac en Hanneke, natuurlijk aan jullie allemaal, maar Sjoerd en Madelon in het bijzonder.

• 11 Oktober 2012 - 08:55

Coby:

Hoi Piet soms heb je geen woorden ik wens jullie allemaal heel veel sterkte in gedachten ben ik bij jullie liefs Coby uit Ede.

• 11 Oktober 2012 - 09:17

Marcel & Ine:

Hoi Piet,
    Naar aanleiding van zo'n bericht zullen er allerlei gevoelens opkomen en je emoties bepalen. In aansluiting op je eigen positieve levensinstelling 'gaan jullie ervoor'. Dat weet ik zeker.
    Heel veel sterkte en voorspoed voor jullie allemaal! Lieve groetjes van Ine & Marcel

• 11 Oktober 2012 - 09:35

Tijn En Rinie Boom:

Hallo Piet,

Wat een vreselijk bericht.
    We wensen jou en je gezin heel veel sterkte toe voor de komende tijd en wij hopen en bidden met jullie voor een goede afloop.
    Wij zullen een extra kaarsje branden.

Sterkte en heel veel groetjes,

Tijn en Rinie

• 11 Oktober 2012 - 09:41

Hans & Brigitte:

Dag Piet,

Wat erg voor je schoondochter en zoon. En wat zal er een film in je hoofd opnieuw afspelen. Hopelijk zal de operatie en veel optimisme haar redden.

Sterkte en groetjes,
    Hans & Brigitte

• 11 Oktober 2012 - 11:03

Frans En Tineke Van Rijsewijk:

Dag Piet

Wat een verschrikkelijk bericht. Aangezien we Sjoerd natuurlijk erg goed kennen zijn we er extra van ontdaan.
    We wensen jullie allen ,maar zeker Sjoerd en Madelon heel veel sterkte en we hopen en vertrouwen op een goede afloop.

• 11 Oktober 2012 - 11:51

Hans En Marja :

Hoi Piet,

Heel veel sterkte voor iedereen en we vertrouwen op een goede afloop.
    Groetjes Hans en Marja

• 11 Oktober 2012 - 12:11

Elly En Ger Fleuren:

Piet, wat een vreselijk bericht. Wij wensen jullie allemaal heel veel sterkte en kracht toe in deze moeilijke en onzekere tijd.

• 11 Oktober 2012 - 13:37

Ad De Swart:

Hoi Piet en Susan
    Al even verwachtte ik al een berichtje van jullie reis.
    Maar dit is wel schrikken. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en hoop dat het snel een goede wending zal krijgen.
    Groetjes Ad

• 11 Oktober 2012 - 14:59

Els Rossou:

hoi Piet,
    soms heb je ergens geen woorden voor, maar soms hoef je ook niets te zeggen,
    voor jullie allemaal heel veel sterkte!
    hartelijke groetjes
    Els

• 11 Oktober 2012 - 16:14

Betsy:

Dag Piet en Susan,

De wereld om je heen staat in één seconde op zijn kop,
    héél véél sterkte en kracht allemaal en hopen dat het goed mag gaan met je schoondochter.
    Groetjes Betsy

• 11 Oktober 2012 - 17:36

Yvonne En Wim:

Gedag Piet en Susan,
    Wat een domper! Wij leven met je mee en hopen dat het allemaal goed zal aflopen. Heel veel sterkte en een goede terugreis gewenst,
    Yvonne en Wim.

• 11 Oktober 2012 - 18:07

Betsy Dijkhuizen:

Ik wens jullie veel sterkte. Er zal hier 24 okt. de hele dag een kaarsje branden op een goede afloop.
    Betsy, kennis van Riek

• 11 Oktober 2012 - 19:06

Hans Van Ooijen 11 Oktober 2012:

hans en lia wensen jullie heel veel sterkte toe groetjes

• 11 Oktober 2012 - 19:22

Jane:

Geen woorden, wel duizend gedachten.
    Heel veel sterkte voor iedereen die je lief is
    Ik denk aan jullie
    Jane

• 11 Oktober 2012 - 19:22

Wilma Festen:

Hoi Piet en Suzanne, wat een afschuwelijk bericht. Een goeie reis en heel veel sterkte voor jullie.
    Lieve groet, Joost Wilma.

• 11 Oktober 2012 - 19:47

Corrie Van Baast:

Hallo Piet en Susan,

Heb je bericht gelezen; wij wensen Madelon en Sjoerd en jullie en de hele familie heel veel kracht. Wij hopen met z'n allen op een gezonde afloop van de zware ingreep. Met een brandend kaarsje denken we aan jullie.
    Groeten van Joop en Corrie

• 11 Oktober 2012 - 20:19

Lieske:

....HEEL VEEL STERKTE, WIJSHEID EN ALLE MOGELIJKE GOEDS VOOR JULLIE ALLEMAAL EN IN HET BIJZONDER VOOR JE SCHOONDOCHTER. Veel liefs, dikke kus Lieske.

• 11 Oktober 2012 - 21:45

Joke Robben:

Piet , heel veel sterkte voor allemaal. En een goede afloop toegewenst.
    Groetjes Joke Robben

• 11 Oktober 2012 - 22:16

Herman En Hanny:

Lieve broer, wij als je broer en zusjes en aanhang zijn ontdaan door het nieuws van Sjoerd afgelopen zondag. Zo'n gelukkig gezinnetje dat zo'n schok krijgt te verwerken is niet te bevatten.
    Maar zoals je zelf zegt, een krachtig en optimistisch stel, wat we met de familiedag eind augustus ook weer ervaren hebben. Zo'n lieve meid, die moet gewoon beter worden, in gedachten zijn we bij je en bij hun. Al die mensen die Madelon Sjoerd en Djuna, en hun familie vrienden en bekenden een warm hart toe dragen gaan voor een goede afloop, ieder op zijn eigen manier maar weet dat we met gedachten en optimisme bij jullie zijn.
    Heel veel liefs van Herman Hanny en Keetje

• 12 Oktober 2012 - 12:46

Cisca:

Dear Piet, what can we say, our thoughts are with you. Wishing you all, strenght, hope and a good outcome. Sending hugs. Cisca and Miko

• 15 Oktober 2012 - 10:24

Ria Rosmalen:

Dag Piet ,wat een afschuwelijk bericht van Madelon. Ik denk veel aan jullie en wens jullie allemaal ontzettend veel sterke in de komende spannende tijd met de hoop dat dit allemaal goed komt.
    Gr. Ria

• 15 Oktober 2012 - 13:18

Cobi:

Allemaal heel veel sterkte en alle goeds toegewenst.
    Cobi en Leo.

• 15 Oktober 2012 - 17:39

Tineke En Bart:

Hallo Piet en Susan,
    De eerste dag van de herfstvakantie eindelijk tijd om eens "bij te lezen " wat betreft jullie reisverhalen. We waren ergens in september bij de ontblote kippen blijven steken. Onvoorstelbaar het laatste bericht van jullie schoondochter. Als je je door de sfeer van de verhalen ook een beetje op reis zou voelen, plof je wel meteen terug op de grond door zo'n bericht. De wereld staat weer op z'n kop bij jullie. We wensen jullie een goede afloop toe en weet dat er aan jullie gedacht wordt.

• 15 Oktober 2012 - 22:03

Adrie En Louis:

Hallo Piet, door omstandigheden lezen we dit laatste berivht nu pas en schrokken we van de inhoud. Daar waar mooie verhalen en jouw positiviteit tot uitdrukking kwamen nu ineens zo'n verschrikkelijk bericht terwijl je ook nog zo ver weg bent. Dit is wat je niet verwacht bij zo'n jong iemand en waarvan je altijd hoopt dat het aan jou voorbij gaat. Een schok inderdaad. Piet, we leven met jou en de hele familie mee en hopen dat de operatie bij Madelon slaagt en dat ze snel msg genezen. We wensen jullie heel veel sterkte en kracht en lieve groeten, Adrie en Louis.

• 16 Oktober 2012 - 17:00

Carla:

Dag Piet,

Wat een ongelofelijk bericht. Ik wens Madelon, Sjoerd, jou, Susan en alle anderen die jullie nabij zijn heel veel sterkte, vertrouwen en positieve energie.

Lieve groet, Carla

• 18 Oktober 2012 - 16:07

Jan En Pieta :

Dag Piet,

Omdat we deze zomer veel en lang weg zijn geweest is het lezen van je verslagen wat op de achtergrond geraakt. Door de aanhef van je laatste verslag "Hopen, hopen" zijn we weer gaan lezen. Uiteraard staan wij ook versteld van zo'n slecht bericht. Het eerte waar we aan denken, zijn kennissen van ons, die ook soortgelijke operaties moesten ondergaan en er goed doorheen gekomen zijn. Dat wensen wij jouw schoondochter ook van harte toe, En Sjoerd en jij zelf goede moed. We gaan uiteraard je berichten weer volgen.

Pieta en Jan