Wat een nacht!!!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wat een nacht!!!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wat een nacht!!!!!

Blijf op de hoogte en volg piet

29 Augustus 2012 | Ecuador, Quito

Sombrero Chino, donderdag 23 augustus 2012.

Wat een nacht. Onze boot zou ‘s nachts naar een ander eiland varen. Voor de zekerheid hadden we gisteren nog wat pilletjes gekocht in geval dat we zeezie k zouden worden. Om 8 uur naar bed gegaan maar om 11 uur warden we wakker van gekraak en vallende flesjes water en klappende deuren. We waren in een hevige storm terecht gekomen. Je rolde echt van de ene kant van je bed naar de andere kant. Opstaan is geen optie want dan wordt je echt van de ene kant naar de andere kant van de kamer “gegooid”. Het beste is dan op je rug liggen en afwachten en ondertussen maar denken wat er allemaal niet kan gebeuren. Nog eens goed de instructies bij calamiteiten in mijn hoofd geoefend. Maar na 3 angstige uren werd het beter en een beetje rustiger. De boot zocht zijn plekje in een baai en wij probeerden nog watt e slapen. Om 6 uur uit bed en om 7 uur zaten we allemaal wat bleekjes aan het ontbijt. Wij hoorden ook van de crew dat het heftig was geweest.
Om 8 uur begonnen we aan ons dagprogramma dat stipt gevolgd zou worden.

- Met de rubberbootjes (Dinghy ride) naar Sombrero Chino gevaren. Pioneer landschap, vulkaanlandschap, zeeleeuwen, krabben in allerlei kleuren en zeeleguanen en land leguanen.
- Om 10.30 uur snorkelen vanaf de Dinghy’s. Pinguins, alle soorten zeevissen, haaien en zeeschildpadden. Wat een kleurenpracht.
- Om 12.30 lunch aan boord en een tocht van 2 uur rond een gedeelte van Santa Cruz gevaren. Het was prachtig weer. Wat geslapen op het bovenste d e k met allerlei vogels om ons heen. Vooral de fregatvogels blijven ons overal volgen.
- Daarna naar de Black Turtle Cave met de rubberbootjes door de mangrove bossen. Zeeschildpadden, haaien, pelikanen, boobies en heel veel andere vogels gezien.
- Om 6 uur weer verzamelen voor de briefing van Walter over het programma van de volgende dag.
- Om 7 uur diner met deze keer de Amerikanen als tafelgenoten.

Daarna naar bed en hopelijk volgt er nu een betere en rustiger nacht.

Voor nu een leef en genietgroet van ons vanuit de hut van de Xavier III.

Piet

• 29 Augustus 2012 - 10:04

Riek:

Dat waren rare momenten, he. Jullie maken het maar mee. Laat dit het laatste enge zijn.
    Spannende momenten moeten er soms ook zijn, als ze maar goed aflopen, toch. De reacties gaan heeeeeee langzaam weg, zodat je snel geneigd bent om nog een keder te drukken en dan sta ik er 2x op. Soryy mensen.
    Vorige waar ben ik was fijner.
    Knuffel

• 29 Augustus 2012 - 21:02

Bauke:

Wat een mooie plaatjes en bijzondere dieren!! Die storm klonk wel erg eng!!!!