Onze eerste dag in Quito. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu Onze eerste dag in Quito. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag in Quito.

Blijf op de hoogte en volg piet

21 Augustus 2012 | Ecuador, Quito

Quito, vrijdag 17 augustus 2012

Beste allemaal,

Het is dinsdag 21 augustus 10 uur in de morgen en vandaag zijn we alles aan het inpakken want over een paar uurtjes vertrekken we naar een ander hotel. Om 5 uur krijgen we daar uitleg over de trip naar de Galapagos eilanden die voor woensdag gepland staat. Wij zijn al aardig aan het hoogteverschil gewend geraakt al doet je elke inspanning die je te snel doet al snel naar adem happen. Hieronder het verslag van dag 2. Ik weet dat het leuker is om het verslag up to date te hebben maar dat is helaas onmogelijk omdat ik niet elke dag achter de computer kan kruipen. Dus ik zal telkens als ik een verslag schrijf iets van dat moment vertellen en daarna volgt het verslag. Nu heb ik zelfs tijd om 2 verslagen te sturen. Bij dit verslag plaats ik ook al foto’s van dag 3 want daar heb ik zoveel gezien dat ik het een beetje verdelen moet. Hoop dat je er nog wijs uit kunt.

Quito, dag 2.

Om 8 uur opgestaan en in de buurt van ons hotel (Alston Inn hotel) op een terrasje een heerlijk ontbijt gehad. De eerste dag gewoon heel rustig aangedaan want je voelt heel goed de verandering van zeeniveau naar ruim 2700 meter hoogte. Dus we volgen de raad van veel water drinken meteen op en ook kopen we wat chocola. Vandaag hebben we de omgeving wat verkend en zijn naar een reisbureau gegaan om te informeren wat de mogelijkheden zijn om de omgeving van Quito te verkennen. Over 4 dagen vertrekken we pas naar de Galapagos eilanden dus dat is een mooie gelegenheid om nog wat te ondernemen.
En we hebben meteen 3 uitstapjes vastgelegd. Morgen vertrekken we met een toerteam naar Otavala en zondag naar Quilotoa en maandag naar Cotopaxi.
Morgen worden we al om 7 uur opgehaald dus vandaag wat broodjes en ham gekocht voor het ontbijt. Ook al wat informative ingewonnen over onze 5 daagse trip naar de Galapagos eilanden.
Tegen de avond naar de drukbezochte Plaza gegaan om watt e eten. En je kunt merken dat het vrijdagavond is. Een drukte van belang en alle terrasjes zitten overvol. Bij elke uitgaansgelegenheid of restaurant is een bewaker in de buurt die alles in de gaten houdt en de politie is heel zichtbaar aanwezig.
Om 8 uur zoeken we in het donker ons hotel weer op want morgen staat de “ wekker” op 6 uur in de ochtend.
Helaas moeten we nog een adapter kopen om een aansluiting op het Equatoriaanse netwerk te kunnen maken. Hopelijk vinden we er de komende dagen een.
Hopelijk kunnen we snel iets van ons laten horen.

Voor nu een warme groet vanuit Quito en leef en geniet van de momenten

Piet

  • 21 Augustus 2012 - 18:12

    Jac Peeters:

    Piet en Susan,

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! We wensen jullie een prachtige tijd toe en proberen jullie te volgen hoor! Hartelijke groeten uit een tropisch Hilvarenbeek. Jac en Hanneke

  • 21 Augustus 2012 - 18:39

    Riek:

    Kijk, weer een berichtje. Leuk hoor.
    Daar is het wel vroeg donker he? mooie natuur he?
    Groetjes

  • 21 Augustus 2012 - 19:45

    Job Swaans:

    lieve Piet en Susan, ik mocht van papa en mama naar de mooie foto's kijken. De dieren vond ik het leukste! Papa en mama zijn wel een beetje jaloers....zij willen ook heel graag een keer de galapagos eilanden bezoeken....ze zijn dus ook heel benieuwd naar'die foto's straks....veel plezier, dikke kus van Job.

  • 22 Augustus 2012 - 11:51

    Riek:

    Ha broer, heb je iets van de vulkaan gezien. Vanmorgen stond het hier in de krant. 135 km van Quito spuit de vulkaan lava.

  • 22 Augustus 2012 - 17:29

    Wim Franken:

    Dag Piet,
    Weer even geleden, dat ik van je hoorde, maar wil nu toch weer proberen je mooiie reis te volgen. Heel veel plezier en geluk en een fijne reis.

  • 22 Augustus 2012 - 21:37

    Carla:

    Hallo Piet en Susan,

    Prachtige foto's. Ook ik ben weer met jullie mee op reis.
    Geniet van alle indrukken en de mooie ontmoetingen die op jullie pad komen.
    De Galapagos zijn indrukwekkend volgens Joop en Rianne.

    Veel geluksmomenten en heb het goed samen!

    Carla

  • 26 Augustus 2012 - 23:06

    Brigitte:

    Piet,
    Net terug van 2 weken varen in Friesland lees ik je reisverslag. Ga jij naar de Galapagos eilanden???? Daar wil ik nog veel over horen, staat ook op ons lijstje......
    De foto's van Equador zijn al adembenemend. Lijkt me prachtig om deze beelden met eigen ogen te mogen aanschouwen.
    Leef en geniet van elkaar!
    Liefs
    Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 1990758

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: