Bijna startklaar!!!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Bijna startklaar!!!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Bijna startklaar!!!!!

Blijf op de hoogte en volg piet

14 Augustus 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, dinsdag 14 augustus 2012

Beste allemaal,

Het heeft weer even geduurd maar daar ben ik weer met het laatste gedeelte van de prachtige reis door Marokko en Andalusië. Wat hebben we veel gezien. 19 mei vertrokken en maandagnacht 9 juli kwamen we weer veilig in de Wilgenlaan aan. Na alles weer een beetje georganiseerd te hebben, begonnen we aan onze nieuwe reis te denken. Wat lezen, wat denken, een lijst aanleggen wat we allemaal nog moesten doen en waar we aan moesten denken. natuurlijk hebben we ondertussen met al dat gereis de nodige ervaring gekregen. Maar toch beginnen de kriebels altijd weer te komen als de dag van vertrek weer naderbij komt. Je weet al wat vertrouwd is en wat je dierbaar is maar je weet niet wat je te wachten staat. Maar als je weer eenmaal in het vliegtuig zit dan komt het reisvirus vanzelf weer bovendrijven.
Zojuist mijn rugzak gepakt want morgen (woensdagnacht) brengt Rita ons naar Schiphol. Via Madrid vliegen we naar Queto in Equador. Daar hopen we donderdag 16.25 uur plaatselijke tijd aan te komen. Even acclimatiseren want Queto ligt al op een behoorlijke hoogte. Na een paar dagen vliegen we naar de Galapagos eilanden om daar een 7 daagse boottocht te maken. Daarna weer terug naar Equador en bekijken we van dag tot dag waar we heen gaan.
Ruim 5 maanden hebben we om alles goed te bekijken. We hebben zo min mogelijk vastgelegd om zo flexibel mogelijk te zijn.
Hopelijk kunnen we weer regelmtig verslagen schrijven en foto's plaatsen zodat we jullie van onze belevenissen mee kunnen laten genieten. Ik weet niet hoe de internetfaciliteiten zijn maar dat horen jullie later wel.
Alvast bedankt voor de vele fijne reacties en wil je iets weten laat het ons maar via de weblog weten.

Maar hieronder nog een kort verslag van de laatste etappe. Van Barcelona naar Udenhout.

Sort, woensdag 4 juli 2012

Wij gingen ervan uit dat we de tent niet meer zouden gebruiken. Dus alles extra goed gedroogd en schoongemaakt. We wilden via Montserrat naar Andorra. Niet via de snelweg maar via allerlei prachtige dorpjes en weggetjes. De hele morgen rondgedwaald in Montserrat en de geweldige rotspartijen bewonderd. Via La Seu Dúrgell kwamen we tegen de avond in Sort aan. Een prachtige camping aan de rivier. Hier konden we voor één nacht een huisje huren. Gelukkig maar want die nacht regende het wekelijk pijpestelen en de volgende dag zou alles door en door nat geweest zijn.

Bordeta, donderdag 5 juli 2012

Na een prachtige wandeling op 3000 km hoogte tussen de gletsjermeren en een prachtige auto tocht kwamen we een paar km voor de Franse grens in Bordeta aan. Hier konden we ook weer een prachtige bungalow voor één nacht huren. Ondertussen bekeken we of we een dagje Tour de France mee konden "pikken". Ja hoor op de route naar huis zou er maandag een tijdrit verreden worden. In Boussieres.

Quetxans, vrijdag 6 juli 2012

Maar via een stuk Franse Pyreneeén kwamen we Andorra binnengereden. Wat een prachtige weg door de bergen. En wat ons telkens opviel, bijna geen verkeer op de weg, dus volop de tijd om te stoppen en foto's te nemen. 's Avonds vonden we werkelijk een schitterend camping in Quetxans maar er was geen huisje meer vrij dus konden we boven op de berg onze tent weer opzetten maar daar waren we ondertussen heel handig in geworden. Tot het donker hebben we genoten van een betoverend uitzicht.

Garriguella, zaterdag 7 juli 2012

Het zou onze laatste prachtige tocht door de Pyreneeën worden. Wat hebben we vele kleine dorpjes kunnen bewonderen. Ook hier hebben we de tent nog een keertje op moeten zetten want een huisje was er niet meer te vinden. Maar de faciliteiten waren uitstekend. Onze gedachten gingen vanaf deze dag al een beetje naar de Tour de France maar daar moesten we nog een lange tocht voor maken.

Boussierre, zondag 8 juli 2012

Vroeg uit de veren want we zouden ruim 600 km moeten rijden voordat we in Boussierre zouden arriveren en onze vraag was, zou er nog een slappplek te vinden zijn. Via Perpignan, Narbonne, Montpellier, Nimes, Orange, Valence, Lyon kwamen we om 7 uur in Boussiere aan. De tijdrit zou in Besancon eindigen. Er was nergens een slaapplaats meer te vinden. De campings en hotels zaten overvol. Ook langs het parcours was het een waar gekkenhuis. Overal campers en caravans, Duizenden. iedereen probeerde een zo'n goed mogelijk plekje te veroveren. Alle nationaliteiten waren aanwezig en de sfeer was uitzonderlijk gezellig. Wij besloten om een nachtje in de auto te slapen langs het parcours want de volgende dag kon je niet meer op het parcours komen want de renners vertrokken rond de klok van negen. Gelukkig stonden we in de buurt van een supermarkt en hadden ze enkele toiletten geplaatst op een paar honderd meter van onze "autoslaapplaats".

Boussierre, maandag, 9 juli

Na een redelijke nachtrust stonden we rond 7 uur zonder rugklachten naast onze auto. Overal bedrijvigheid, gezelligeheid en muziek. we konden stokbrood kopen en om negen uur kwam de Tour karavaan voorbij. Wat een kermis. Even later kregen we de eerste renner in het vizier. Dat zouden er meer dan 150 worden. Natuurlijk probeerden we van de meest bekende renners foto's te maken. Wiggins kwam als laatste rond de klok van vijf voorbijgeraasd. 5 seconden en hij was weer uit het zicht verdwenen.
Een hele mooie ervaring om een keertje de geweldige sfeer van de Tour de France te proeven.
Om half 6 probeerden als een van de eersten van het parcours te komen want we wilden proberen om een paar honderd km verder een slaapplaats te vinden. Maar de reis verliep zo voorspoedig dat we rond 10 uur besloten om naar huis te rijden. Om 3 uur in de nacht bereikten we ons huis in de Wilgenlaan weer. En ook dat voelde meteen weer goed en vertrouwd.

Vele prachtige kilometers hebben we afgelegd, 6 weken zonder één drup regen. Alleen de laatste week zo af en toe een flinke bui. Maar ook zonder files. Overal was het rustig op de weg. Echt niet te geloven.
Het was weer een reis om nooit te vergeten. bedankt alle volgers voor de fijne reacties.

Morgen op weg naar weer een nieuw avontuur. Zuid en Midden Amerika.

Jullie horen het wel,

Voor nu een warme groet van ons en leef en geniet van de momenten.

Piet

• 14 Augustus 2012 - 18:36

Jac Peeters:

Dag Piet,

Je bent bijna niet bij te houden! Nog maar amper je foto's en verslagen van je laatste reis kunnen bekijken en je staat alweer op punt van vertrek voor een nieuwe reis!
    Nu het nieuwe schooljaar weer van start is gegaan (alweer groep 8) denk ik toch wel in het ritme te komen om na thuiskomst even op de mail te kijken of er weer een bericht met fraaie foto's is binnengekomen. De eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat ik de verslagen soms even oversla om je fraaie sfeerfoto's te zien. Dus ... doe je best. We proberen je weer bij te houden!
    We wensen jullie een heel goede reis en wat nog belangerijker is straks weer een behouden thiuiskomst aan de Wilgenlaan. En dan hopen we jullie toch weer eens 'in levende lijve' te mogen ontmoeten! Het wordt stllaan tijd! Maar ja, je kent het vast en zeker ook: er is steeds van alles te doen in nabije kring, waardoor het er vaak niet van komt ...
    Maar toch: heel veel hartelijke groeten uit Hilvarenbeek,
    Jac en Hanneke

• 14 Augustus 2012 - 18:47

Sylvia Vorselaars:

Hoi Piet,
    tjee alweer zo'n mooie reis voor de boeg,geniet van de vele indrukken,en maak maar weer veel mooie foto's.Dan kunnen wij een beetje mee kijken!
    goeie reis,Sam,Milou,Ben,Marcel,Sylvia.

• 14 Augustus 2012 - 19:04

Riek:

En alles gepakt, kapper geweest Susan, oh nee morgen pas he.
    Ik zal het morgenmiddag nog even bekijken via skype.
    We wensen jullie een hele fijne reis en in goede gezondheid een behouden thuiskomst in januari.
    Vanuit Heesch het allerbeste.
    Tonnie en Riek

• 14 Augustus 2012 - 19:09

Annie Uit Berkel-Enschot:

Piet en Susan,ik wens je een goede en fijne reis.
    Zoon gert is nu naar Spanje en gaat daar een huis zoeken waar hun 2de kind ter wereld zal komen en hij werk zoekt om verder te kunnen leven met zijn gezin.
    Groetjes,Annie.

• 14 Augustus 2012 - 19:21

Ria Koning:

Hoi Piet,
    Wat een leuke plannen voor de nieuwe reis.
    Een neef van mij is enkele jaren geleden in Queto voor de kerk getrouwd met een Equadoriaanse. Een half jaar eerder waren ze hier al voor de wet getrouwd.
    Veel familieleden waren daarbij aanwezig in Queto en zij zijn ook naar de Galapagos-eilanden geweest. Ze kwamen allemaal zo enthouiast terug. Het is er prachtig en de bevolking is gastvrij en vriendelijk.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. In ieder geval wens ik jullie weer een mooie reis.
    Groetjes van Ria.

• 14 Augustus 2012 - 19:40

Corrie Van Baast:

Hallo Piet en Susan,
    Een hele veilige reis toegewenst van ons. Wij volgen jullie weer en zijn benieuwd naar de verhalen en foto's.
    Kan Susan al wat Nederlands praten? Er zijn veel klanken die in haar moedertaal niet voorkomen. Mijn moeder is op haar 80e ! in haar uppie naar Equador gereisd(1989)om haar Foster-Parents-kind te gaan ontmoeten. Ze was erg emotioneel geraakt door de vreselijke armoede die er heerste. Maar ook onvergetelijke herinneringen
    aan het mooie land.
    Veel mooie momenten voor jullie en byzondere ontmoetingen.
    Groeten van Joop en Corrie uit Berkel-Enschot.

• 14 Augustus 2012 - 20:37

Willemien En André Van De Wiel:

Wij wensen jullie natuurlijk weer een geweldige trip toe!

En natuurlijk zullen we alles blijven volgen.

Willemien geniet momenteel met Manon van een fijne vakantie op Mallorca, nadat er tweemaal achter elkaar een vakantie gecancelled moest worden wegens ziekte.
    Ik heb het hier goed naar de zin met mijn duifjes.

Tot horens!

• 14 Augustus 2012 - 21:02

Annie Schapendonk:

hallo piet en susan.
    via deze weg willen wij jullie een hele fijne vakantie toe wensen en een hele fijne tijd daar in zuid amerika.
    ook ik volg je verslagen en bekijk de vele prachtige foto's.
    een hele goede reis en tot volgend jaar in de wilgenlaan.
    groetjes annie schapendonk.

• 15 Augustus 2012 - 19:48

Yvonne En Wim:

Groetjes en een hele fijne reis gewenst.
    Yvonne en Wim.

• 15 Augustus 2012 - 20:49

Hanneke Te Braake:

Hallo Piet,
    Ik had de niewusbroef al lang niet meer ontvangenmaar kreeg deze up date nu weer in mijn postbus en las dat je al weer veel gereisd hebt en opnieuw startklaar bent. Ik wens je heel veel plezier in Equador en een heel goede reis samen. Bedankt voor het delen van de ( als altijd) schitternde foto's.
    Groeten en tot ziens. Hanneke

• 15 Augustus 2012 - 21:39

Betsy:

Dag piet en Susan,

Een hele goede reis gewenst en weer veel mooie foto's en verslagen voor de thuisblijvers.
    Ga er weer volop van genieten,gr.Betsy

• 15 Augustus 2012 - 21:53

Riette Teurlings:

op de valreep, een mooie en goede reis voor jullie, groetjes riette.

• 16 Augustus 2012 - 11:02

Ine & Marcel:

Hoi Piet & Susan,

Opnieuw een mooie verrassende reis voor de boeg.
    We verwachten om die reden ook weer heel mooie 'plaatjes' en verhalen van jullie belevenissen.
    Ontzettend veel plezier gewens op deze trip en we blijven jullie natuurlijk volgen!

Groetjes vanuit Dinther van Ine & Marcel Seegers