De contouren van de volgende reis. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu De contouren van de volgende reis. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De contouren van de volgende reis.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 Maart 2017 | Nederland, Udenhout

Udenhout, zondag 26 maart 2017

Beste allemaal,

Vandaag een rustige dag. Genieten van de tuin en het mooie weer. Vorige week op bezoek geweest bij Yvon en Wim in Nederhorst den Berg. Twee fietsvrienden van het eerste uur. Ontmoet in China. Zij hadden net weer een nieuwe fietsreis door Vietnam achter de rug. Altijd leuk om weer ervaringen uit te wisselen.
Bedankt Wim en Yvon voor de gezelligheid en het ongelooflijk mooie uitzicht vanuit jullie huis over het water en de polders. We blijven elkaar volgen.

De contouren voor de volgende reis beginnen zichtbaar te worden. Wij zijn altijd afhankelijk van het klimaat van de landen die we op dat moment willen bezoeken. Het zal wel eind 2017 worden voordat we weer kunnen beginnen aan de volgende reis. Wij denken aan december 2017, en januari en februari 2018.
Maar het begin is gemaakt. Een lonely planet bestellen, een landkaart bekijken en reisverslagen van andere reizigers lezen.
Het worden hoogstwaarschijnlijk acht landen in Centraal Amerika.
Panama, Costa Rica, Belize, Nicaragua, Honduras, Guatemala en Mexico.

Maar we genieten nog steeds na van de reis door Zuid Korea en Australië. Foto's uitzoeken en een begin maken met een fotoboek. Hopelijk vandaag.

Ik had ook beloofd om nog regelmatig wat bijzonders te schrijven over onze laatste reis. Dit keer over de muurschilderingen in Sheffield.
Een klein oud stadje in de omgeving van Devonport in Tasmanië.
Het stadje was bijna ten dode opgeschreven. De mensen trokken weg. De winkels en scholen verdwenen. Maar een paar mensen die een bezoek aan Canada brachten kwamen terug met, wat later zou blijken, een gouden idee. Ze bezochten in Canada Chemainus, een klein dorpje dat zich met muurschilderkunst van de ondergang wist te redden.
Ze werkten het idee, waarin bijna niemand geloofde, verder uit voor Sheffield. In december 1986 werd de eerste muurschildering aangebracht. sindsdien zijn er meer dan 60 prachtige muurschilderingen aangebracht. Overal allerlei onderwerpen. Elk jaar in april worden er kunstenaars van heinde en verre uitgenodigd om permanente muurschilderingen te maken. Er komt ook een heuse winnaar.
Elk jaar bezoeken nu meer dan 200.000 mensen dit kleine stadje en Sheffield is weer helemaal opgebloeid.
Zo zie je dat een klein idee kan uitgroeien tot iets groots als je er maar in gelooft.

Ik zal proberen wat foto's van deze muurschilderingen te plaatsen.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten.

Piet

• 26 Maart 2017 - 16:59

Mirjam Verschuuren:

Superleuk dat jullie alweer plannen maken voor iets nieuws. geweldig ! veel napret en heel veel voorpret gewenst samen. gr. guus en mirjam

• 26 Maart 2017 - 21:38

Coby:

Veel plezier met het voorbereiden voor jullie reis.
    Kussen Coby

• 27 Maart 2017 - 12:18

Claartje Bos:

heel mooi, dank, Piet! en geniet van voorbereidingen en nabereidingen en ook van THUIS!! liefs