Een ander geluid. - Reisverslag uit Cairns, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een ander geluid. - Reisverslag uit Cairns, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een ander geluid.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

23 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Cairns, zondag 23 oktober 2016, 33 graden en blauwe lucht

Beste allemaal,

Allereerst een dikke knuffel voor Nina. Vandaag jarig. Geniet Nina en de groetjes aan iedereen.

Vrijdagmorgen ons "huis" voor drie maanden opgehaald. Altijd spannend hoe een campercar eruit ziet en welke mogelijkheden je wel of niet hebt. En onze minimale verwachtingen zijn maximaal overtroffen. Our "spaceship" heeft meer dan genoeg mogelijkheden om er drie maanden in te verblijven. En als het weer zo blijft hoeven we er alleen maar in te slapen.
Natuurlijk organiseren we alles op onze eigen manier. Er is genoeg opslagruimte, een diepvries een heel goed bed. We kunnen in de auto slapen bij slecht weer en half buiten bij goed weer. Wij hebben nu al twee nachten heerlijk half buiten geslapen. Hoe? In drie minuten bouwen een kleine tent achter in de wagen. De achterklep open een tent hoes eromheen het bed uittrekken de matrassen voorzien van een hoeslaken en slapen maar. Edht super.
Later zal ik er een foto van maken. In drie minuten weer afgebroken en rijden maar.
We zitten nu op een camping in Cairns. Echt prachtig. En heel relaxed. Onder de prachtig bloeiende bomen en de hele dag maar vooral in de avond en morgen een orgie van vogelgeluiden. Totaal verschillend wat ik gewend bent. Een lust voor je oren.

Wat hebben we tot nu toe gedaan? Gewoon uitgerust van de inspannende reis. Boodschappen gedaan. Ons "huis" naar ons idee ingericht en wat spulletjes gekocht om ons verblijf zo aangaam en gemakkelijk mogelijk te maken.
Standaard in de campercar is er genoeg keukegerei en twee gaskookstelletjes.
Maar op deze camping is er een grote gezamenlijke keuken. Precies twintig meter van onze plaats. Ze hebben er vier grote bbq, gaspitten, waterkokers, grote koelkasten en een grote diepvries. Allemaal vrij te gebruiken. Alleen netjes achterlaten.
Dus wij ontbijten, lunchen en eten ons avondeten hier. Iedereen is er bezig en je hebt zo de meeste contacten. We doen er de afwas en zitten in de schaduw van de grote boom onze reis verder in te kleuren.

De tocht die we de komende twee weken gaan maken hebben we voor een groot gedeelte vastgesteld. Morgen naar een rainforest met een wandeling langs de boulders. Dinsdag naar Kuranda met een vogel en vlindertuin. We gaan dan heen met een spectaculaire treinreis en terug met een kabelbaan over een regenwoud. Woensdag staat een tocht naar de Great Bariier rif op het programma. Op deze dag hopen we de prachtige onderwaterwereld te kunnen bewonderen. Snorkelen hoort daar zeker bij.

Daarna trekken we verder naar het noorden. Maar dat is voor later.

Voor nu een dikke knuffel en een warme groet vanuit een heet maar prachtig Cairns.

Leef en geniet,

Piet

• 23 Oktober 2016 - 08:52

Riek:

Hoi Piet en Susan,
    Daar is het mooi he! Zijn wij ook geweest. In Cairns. Prachtig stuk Australie hoor.
    Geniet lekker. Proficiat mer je kleindochter Nina.

• 23 Oktober 2016 - 11:45

Tonja:

Ha Piet, en Susan,
    Wat klinkt dat allemaal feestelijk!
    Jullie lekker buiten leven terwijl wij hier naar binnen gaan en daar de warmte zoeken.
    geniet er van! lieve groet, Tonja

• 23 Oktober 2016 - 19:43

Hanny:

Het klinkt heel goed dus geniet van elkaar het land en de vrijheid.
    Wij net terug van een middagje bij vrienden van ons, gefeliciteerd met Nina.
    Groetjes aan Susan, liefs uit Gennep.