Bijna!!!!!!!! Spannend!!!!!!!!! - Reisverslag uit IJmuiden, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Bijna!!!!!!!! Spannend!!!!!!!!! - Reisverslag uit IJmuiden, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Bijna!!!!!!!! Spannend!!!!!!!!!

Door: pietlagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

08 September 2014 | Nederland, IJmuiden

Udenhout, maandag 8 september 2009

Beste allemaal,

Wij zijn volop met de voorbereiding bezig voor de grote reis naar Afrika. Overal liggen stapeltjes. Door de jaren heen hebben we een hele lijst samengesteld wat we op onze reizen meenemen. Nu is het toch wat anders omdat we in Afrika met een camper rondtrekken. Dus zelf ons potje koken en slapen in de camper.
Gisteren hebben Jasper, Sterre, Bauke en Wouter al afscheid genomen. Wouter heeft ons nog een aantal goede tips gegeven want hij heeft in deze landen 10 jaar geleden rondgetrokken.
Donderdag brengt Rita ons naar Schiphol en om 5 uur gaan we eerst naar Londen en daarna vliegen we door naar Johannesburg. Daar komen we vrijdagmorgen aan. Er is geen tijdsverschil met hier dus dat is gemakkelijk.
Voor de eerste drie dagen hebben we een hotelletje in Pretoria en maandagmorgen kunnen we onze camper ophalen. Links rijden hebben we in Engeland kunnen oefenen maar rechts achter het stuur zitten heb ik nog niet eerder gedaan. Dus dat wordt links schakelen maar misschien is het een automaat. We zullen wel zien. De bedoeling is dat we eerst naar Botswana gaan. We hebben geen plan van dag tot dag maar we houden van de vrijheid om van dag tot dag te bekijken wat we gaan bekijken en waar we de volgende dag heenrijden. Bij onze vorige reizen zaten we, als we een afstand wilden overbruggen, meestal in een bus. Ook reisden we vaak in de nacht. Vaak zagen we prachtige dingen onderweg maar dan konden we daar geen foto’s van maken. Nu kunnen we stoppen wanneer we willen. Hopelijk kunnen we jullie van vele dieren, natuur en situaties laten genieten via de weblog. Maar we weten absoluut niet hoe het gesteld is met internet.
De komende twee dagen is het wassen, het huis goed achterlaten, geldzaken regelen, afscheid nemen, etc. etc. maar daar hebben we de afgelopen jaren al de nodige ervaring in gekregen.
Het was wel fijn dat we het laatste weekend van augustus nog een familiedag hadden en ik mijn broer en zusjes met de neven en nichten nog heb kunnen ontmoeten. Heel fijn ook dat wij nog een weekje bij Sjoerd, Madelon en Djuna geweest zijn.
Beste allemaal, voor nu een warme groet en ik hoop dat ik snel een berichtje kan sturen vanuit Afrika. Alvast bedankt voor de vele reacties die we altijd op onze reizen mogen ontvangen. Geefty altijd weer een vertrouwd gevoel.

Piet

De foto’s zijn van de familiedag. Mijn nicht Gwen met haar Jan hadden een geweldige dag georganiseerd. Heel relaxed. Ook het bezoek op een platte kar aan de waterbuffel boerderij was heel interessant en gezellig. GROTE KLASSE en nogmaals bedankt.

• 08 September 2014 - 18:03

Hanny:

Wij wensen jullie een hele fijne reis en alle goeds voor de komende 3 maanden.
    Wij vonden het ook fijn om iedereen weer te zien, dus jullie kunnen er wat dat betreft even tegen.
    Pas goed op elkaar!!!!!!
    Liefs vanuit Gennep

• 08 September 2014 - 18:13

Ine Seegers:

Altijd gezellig zo'n familiedag hè. Fijn voor jou Piet dat je dat nog meegepikt hebt. Nu op naar het grote avontuur Afrika. Die camper dat is ook helemaal mijn ding, alles bij de hand, van niemand afhankelijk, eten, drinken en slapen als jullie het uitkomt, heeeeeeerlijk!!!!!!
    Piet en Susan, geniet nog een paar daagjes hier van de zon, daarna een goede vlucht en een mooie reis in Afrika.
    Hopelijk kunnen jullie veel olifanten, giraffe en alle andere prachtige dieren in dat land spotten en mogen wij daarvan meegenieten.
    Knuffel voor jou en Susan.
    Marcel & Ine

• 08 September 2014 - 18:20

Riek:

Wij wensen jullie een super fijne reis. Geniet van alles. Mooie foto's hoor. Gezellige familiedag. Altijd goed, je ziet elkaar al zo weinig. We hopen ook nog wel te skypen vanuit Afrika. Ook altijd leuk. Liefs en kusjes voor jullie twee. X x x

• 08 September 2014 - 21:30

Jane:

Peter en ik hebben zowel in Australië als in Canada met een camper gereisd. we vonden het super!! De vrijheid, de luxe van alles bij je hebben, het gemak van reizen...
    Een hele fijne reis!!
    Liefs voor jullie beiden
    Peter en Jane

• 08 September 2014 - 21:34

Ria Koning:

Alweer een nieuw avontuur!!!! Ik wens jullie een hele fijne reis.

• 08 September 2014 - 22:17

Annie Schapendonk:

hallo piet en Susan.
    bij deze willen wij jullie een hele mooie reis toe wensen.
    groetjes Annie en Johan Schapendonk.

Verslag uit: Nederland, IJmuiden

Op weg naar Afrika.

Beste allemaal,

Wij zijn weer volop bezig met de voorbereidingen voor de volgende reis.

In 2008 ben ik op mijn fiets 8000 km door Nieuw Zeeland getrokken. Van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden en van west naar oost. Werkelijk een superreis met super gastvrije mensen. Daar heb ik echt de smaak te pakken gekregen.
In 2009 fietste ik 7500 km door China, Noord en Zuid Vietnam, Cambodja en Laos. In 2010 startte ik in Myamar, voormalig Birma, Thailand, Laos en Nepal. Op deze reis leerde ik Susan uit Zuid Korea kennen en in 2011 reisden we samen als backpackers door Noord en Zuid India, Sri Lanka, Java en Bali.
In 2012 trokken we naar Zuid Amerika. Ecuador, de Galapagos eilanden, Peru en Cuba.
Voor ons was Zuid Amerika nog niet klaar en in 2013 trokken we met de backpack door Zuid Peru, Bolivia, Argentinë en Chili. Een paar dagtrips naar Uruguay en Brazilië hoorden daar ook nog bij.

Tussendoor zijn we ook nog met de tent door Engeland, Schotland, Spanje, Portugal en Marokko getrokken.

En nu beginnen de voorbereidingen voor een tocht door Afrika. Op een andere manier. We proberen nu met een campervan door Zuid Afrika, Lesotho, Namibië, Botswana, Swaziland en Zimbabwe te trekken. Hoe dat gaat bevallen lezen jullie in de reisverslagen. Ik zal ook proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Maar het is nog geen september dus nog even geduld, al zal ik jullie wel zo af en toe van de stand van zaken op de hoogte houden.